بازدید 3427

تحریم سرمایه‌داران روس ارزش فرانک سوئیس را کاهش داد

طی هفته جاری اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه سرمایه‌داران روس باعث شد، تا ارزش فرانک سوئیس در برابر یورو به کمترین میزان خود از ژانویه سال ۲۰۱۵ برسد.
کد خبر: ۷۹۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 14 April 2018

طی هفته جاری اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه سرمایه‌داران روس باعث شد، تا ارزش فرانک سوئیس در برابر یورو به کمترین میزان خود از ژانویه سال ۲۰۱۵ برسد.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، جمعه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا لیست شرکت‌ها و شخصیت‌های جدید روس که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند را اعلام کرد که نام برخی از سرمایه‌داران و شرکت‌های بزرگ روس در این لیست به چشم می‌خورد.

درحالی‌که همواره در منازعات سیاسی در سطح بین‌الملل، سرمایه‌داران به سمت دارایی‌های امن نظیر فرانک سوئیس می‌رفتند و ارزش این واحد پولی بالا می‌رفت، تحریم‌های جدید آمریکا باعث شد تا برخلاف گذشته ارزش این ارز بین‌المللی کاهش یابد.

به عبارت‌ دیگر تحریم سرمایه‌داران بزرگ روسی باعث شد تا ارزش فرانک سوئیس در برابر یورو به کمترین میزان از ابتدای سال 2015 تاکنون برسد. تشدید منازعات سیاسی در جهان باعث شد تا سرمایه‌داران در بورس‌های آمریکا دست به فروش دارایی‌های خود زده و به سمت طلا و ین ژاپن روی بیاورند و ارزش آنها را بالا ببرند، اما فرانک سوئیس به عنوان یکی از دارایی‌های امن، از این مسئله متضرر شد.

مانوئل اولیوری، کارشناس مؤسسه کردیت اگریکل، یکی از دلایل کاهش ارز فرانک سوئیس را تحریم شرکت‌های سوئیسی از سوی آمریکا دانست که سرمایه‌داران روس در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند.

وی معتقد است که افزایش تمایل سرمایه‌داران روس به نقد کردن دارایی‌های خود و عدم تمایل آنها به باقی گذاشتن دارایی در سوئیس یکی دیگر از دلایل کاهش ارزش فرانک بوده است.

اولیوری گفت: یکی از شرکت‌های سوئیسی که تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، شرکت سولزر است. سهام این شرکت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت؛ روز پنجشنبه نیز فروش سهام این شرکت از سوی ویکتور ولسل‌برگ، سرمایه‌دار بزرگ روسی، باعث شد تا ارزش سهام این شرکت به کمترین میزان در 21 سال گذشته برسد.

به گفته پیتر روسن‌ترچ، کارشناس بازار بانک سوئیس معتقد است: برای یک اقتصاد باز و کوچک نظیر سوئیس، قرار گرفتن در معرض یک مناقشه سیاسی بزرگ بسیار مخاطره‌آمیز است. این کشور هنوز از ایمن بودن و حفظ حریم شخصی سرمایه‌داران سود می‌برد، اما وقتی این مسئله مورد تهدید قرار می‌گیرد، تمام سرمایه‌داران در این کشور نگران می‌شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار