بازدید 8801

رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در صورت ادامه‌ی تنش‌های خاورمیانه

به گفته آنیش کاپادیا یکی از تحلیلگران اقتصادی با افزایش تنش ها در خاورمیانه قیمت نفت خام در بازارهای جهانی می تواند به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. 
کد خبر: ۷۹۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 14 April 2018

رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در صورت ادامه‌ی تنش‌های خاورمیانهاحمد افتخاری علی آبادی- به گفته آنیش کاپادیا یکی از تحلیلگران اقتصادی با افزایش تنش ها در خاورمیانه قیمت نفت خام در بازارهای جهانی می تواند به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در اوایل هفته ی جاری قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت با توجه به افزایش تنش ها در خاورمیانه و احتمال حمله ی آمریکا و متحدان غربی اش به سوریه با افزایش ۵ دلاری به بالا ترین حد خود از ۳ سال گذشته تا کنون رسیده بود. در این خصوص، کاپادیا اذعان کرده است که با توجه به تنش های موجود در خاورمیانه اینکه قیمت نفت تا پایان سال ۲۰۱۸ سه رقمی شود بعید نیست. باید خاطر نشان گردد که قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت تا ظهر روز جمعه هفته ی پیش به ترتیب با قیمت ۷۲.۳۴ و ۶۷.۳۳ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین، لازم به ذکر است که روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته قیمت طلا پس از اظهارات ترامپ در خصوص اینکه روسیه باید برای شلیک موشک به سمت سوریه آماده باشد افزایش یافته بود. این اظهارات پس از آن صورت گرفت که سفیر روسیه در لبنان گفته بود که روسیه موشک های شلیک شده توسط آمریکا به سوریه را ساقط خواهد کرد. 

به گفته ی تحلیلگر اقتصادی نامبرده مواضع ضد و نقیض ترامپ در خصوص بحران سوریه قیمت نفت را در حال نوسان نگاه خواهد داشت و تا اواخر سال جاری به طور مداوم بر قیمت این محصول خواهد افزود. 

در پایان باید اشاره گردد که با توجه به حملاتی که صبح امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه به طور مشترک اما محدود علیه برخی مواضع در سوریه با بهانه ی استفاده ی سلاح شیمیایی توسط ارتش این کشور انجام داده اند باید دید که بازار نفت در اولین روز کاری هفته ی آینده (دوشنبه) چه واکنشی در خصوص قیمت این محصول نشان خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا در این خصوص اذعان کرده است که این نخستین دور از حملات برنامه ریزی شده بوده اما تا کنون برنامه ای برای حملات بیشتر وجود ندارد. از سویی دیگر، سفیر روسیه در آمریکا در یک موضع گیری کلی حملات روز جاری را سناریویی از پیش طراحی شده خوانده و گفته که این حملات بدون تبعات نخواهد ماند. در صورت واکنش متقابل سوریه یا متحدان آن به حملات صبح امروز، انتظار می رود که قیمت نفت به طور فزاینده تری افزایش یابد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر