بازدید 3321
۴

صرف داشتن مدرک دکتری کافی نیست

کد خبر: ۷۸۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 14 April 2018

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:تنها ارائه صرف مدرک دکتری حائز اهمیت نیست قطعا باید بازار کار و اشتغال متناسب برای این فارغ التحصیلان وجود داشته باشد .

 به گزارش ایسکانیوز، محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره ممنوعیت ایجاد رشته های دکتری تخصصی و ارائه آن تنها در دانشگاه های مادر کشور گفت: مقطع دکتری اهمیت خاصی دارد و باید کسی که مدرک دکتری می گیرد واقعا باسواد باشد و دانشگاهی هم که دکتری تخصصی را ارائه می دهد باید امکانات کافی داشته باشد.

وی افزود: قطعا در دانشگاهی که پذیرش دکتری تخصصی دارد باید ارائه و تدریس دروس توسط اساتید برتر و استاد تمام، با درجه علمی بالا باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: اینکه دکتری در همه دانشگاه های کشور ارائه شود به ضرر کشور است، چون در این شرایط فارغ التحصیلان دکتری از میزان سواد مناسب برخوردار نخواهند بود و تا این میزان دکتری شاید نیاز نداشته باشیم که در همه رشته ها تربیت کنیم.

محمد قمی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که مسلم است تنها ارائه صرف مقطع دکتری مورد اهمیت نیست و قطعا باید بازار کار و اشتغال متناسب هم برای این تعداد افراد تحصیلکرده وجود داشته باشد که در شرایط موجود چنین چیزی امکان پذیر نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سلام صرف گفتن کافی نیست الان تو دانشگاه درجه یک مثل دانشگاه شیراز (بخش اقتصادکشاورزی) تدریس به دکتری را اساتیدی انجام میدهند که خودشان چهارترم قبل دانشجوی دکتری بخش بودند و یک سال است به عنوان هیت علمی وارد بخش شدند این یعنی نبود نظارت... اگر به دانشجوی دکتری باید استاد تمام درس دهد ایا نظارتی بر چنین مواردی انهم در دانشگاههای مادر می شود
دیگه الان داری هنر میکنی نظریه میدی ... اون موقع که حنجره ملت پاره شده بود که از این کارخانه های مدرک سازی تو هر کوره دهاتی درست نکنید حتما خواب تشریف داشتید....
جناب همه دوست دارند دکتر شوند چون تب مدرک گرایی هست شما دکترا ندهید هند مدرک میدهد شاهد حضور بیش از پیش در کشور دوست هند و دیگر کشورهای دوست خواهیم بود کار هم که نیست بنظرم بهتره بروند آنجا یک چندسالی سرگرم شوند
خیلی راحت میگن بیسواد هستین که کار ندارین، چاره کار خیلی آسونه، یک آزمون مشترک از اساتید و دانشجوهای دکتری بگیرن مشخص بشه دانشجوهای دکتری بیسواد تر هستند یا اساتید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها