بازدید 10684

واکنش روسیه به حمله سه کشور غربی به سوریه

کد خبر: ۷۸۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 14 April 2018

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نخستین واکنش رسمی دولت این کشور به حمله بامداد شنبه آمریکا به سوریه، در بیانیه ای نوشت: این اقدام درست زمانی انجام شد که سوریه، شانسی برای آینده صلح آمیز به دست آورده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از راشاتودی، وی با محکوم کردن این حمله افزود: آمریکا، انگلیس و فرانسه در شرایطی دمشق را هدف حمله قرار دادند که سوریه در حال بازگشت به زندگی صلح‌آمیز بود.

زاخارووا ادامه داد: مردم سوریه نخست با بهار عربی مواجه شدند، سپس داعش و اکنون موشک‌های «هوشمند» آمریکا.

اشاره وی به توئیت هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا است که موشک‌های آمریکا را «زیبا» و «هوشمند» خوانده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: این حمله، به پایتخت یک کشور مستقل صورت گرفته است که برای سال‌ها، در تلاش برای نجات از تهدید تروریسم بوده است.

زاخارووا با کنایه به اظهارات مقام‌های کشورهای غربی، ادعای آن‌ها برای «رهبری اخلاقی جهان» را زیر سوال برد.

وی همچنین به انتقاد از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی پرداخت و گفت که حمله آمریکا به سوریه، برمبنای اطلاعات، عکس‌ها و ویدئوهایی صورت گرفته که با منابع نامشخص در فضای مجازی منتشر شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با یادآوری حمله نظامی آمریکا به عراق، افزود: کاخ سفید 15 سال پیش از حربه وزیر امور خارجه و نمایش یک بطری استفاده کرد و اکنون از رسانه‌ها بهره گرفت.

اشاره زاخارووا به سخنرانی «کالین پاول» وزیر امور خارجه وقت آمریکا در 2003 است که در دفاع از ادعای وجود برنامه های تسلیحاتی ممنوعه در عراق (رژیم صدام حسین) یک بطری حاوی پودر سفید را در شورای امنیت سازمان ملل به نمایش گذاشته بود.

بیانیه سخنگوی وزارت خارجه روسیه در شرایطی منتشر می شود که ساعتی پیش هم « آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که «سناریویی از قبل طراحی شده» در حال جریان است و حمله نظامی به سوریه «بدون پیامد نخواهد بود».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل