بازدید 3974
در راستای حمایت از کالای ایرانی ابلاغ شد؛

ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه

دستورالعمل رئیس کل گمرک ایران جهت ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۸۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵ 14 April 2018

دستورالعمل رئیس کل گمرک ایران جهت ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش مهر، گمرک ایران با صدور دستورالعملی به گمرکات اجرایی سراسر کشور اعلام کرد: پیرو بخشنامه ۱۹۳/۹۶/۸۱۰۴۷۸ مورخ ۹۶/۸/۳ و ۹۶/۱۲۵۱۸۵۱ مورخ ۹۶/۱۱/۱۱ در اجرای جزء ۲ بند (ت) ماده ۳۸  قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (۱۳۹۴) مجلس شورای اسلامی و به منظور حمایت از تولید داخلی و بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در تشریفات گمرکی برای واحدهای تولیدی معتبر، نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی کالاهای ترخیصی به شرح زیر اعلام می‌دارد:

۱ـ گمرکات اجرایی موظفند نسبت به احراز واحدهای تولیدی معتبر بر اساس پروانه بهره‌برداری اقدام نموده و نسبت به ترخیص مواد اولیه، ماشین‌آلات خط تولید و قطعات وارده به نام واحد مربوطه و صرفاً با کارت بازرگانی واحد تولیدی متقاضی استفاده از تسهیلات نسیه با رعایت شرایط مقرر در این دستورالعمل، مجوز نگهداری بخشی از کالای وارده را صادر نماید.

۲ـ تعیین و تشخیص واحدهای تولیدی معتبر و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در واحدهای تولیدی بر اساس پروانه بهره‌برداری صورت می‌پذیرد.

۳ـ حداکثر مهلت استفاده از این تسهیلات و نگهداری بخشی از کالا به عنوان وثیقه حقوق ورودی ۶ ماه است، به طوری که از تاریخ ۹۷/۱۱/۱۵ تجاوز ننماید.

۴ـ ترخیص درصدی کالا صرفاً جهت کالاهای وارداتی توسط واحدهای تولیدی که در خط تولید یا در محصول تولید شده در واحدهای مزبور مورد استفاده قرار می گیرد و رأساً توسط واحدهای تولیدی مزبور وارد می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

۵ـ تنظیم اظهارنامه به میزان کل کالا (در صورت بانکی بودن اسناد پس از اخذ کد رهگیری بانک مربوطه و بارگذاری اصل اسناد بانکی) و بدون اخذ حقوق ورودی صورت می‌پذیرد.

متن دستورالعمل ۱۵ بندی گمرک به شرح زیر است؛

ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه

ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی به صورت نسیه

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر