بازدید 2649

ولایتی: آزادی غوطه‌شرقی، پیروزی کل‌مقاومت است

مشاور امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، آزادسازی غوطه شرقی را پیروزی برای کل جبهه مقاومت دانست.
کد خبر: ۷۸۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ 13 April 2018

تسنیم نوشت: مشاور امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، آزادسازی غوطه شرقی را پیروزی برای کل جبهه مقاومت دانست.

علی اکبر ولایتی مشاور امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت که آزادسازی غوطه شرقی پیروزی برای کل جبهه مقاومت است.
وی افزود: حضور بنده در غوطه شرقی در راستای دیپلماسی مقاومت بود.
ولایتی گفت: اهمیت آزادسازی غوطه شرقی در این است که آقای اسد در گذشته گفته بودند که تنه تروریست‌ها در سوریه در حقیقت سر آن در غوطه شرقی است. برای اینکه اهمیت این قضیه مشخص شود باید بگویم که فاصله ابتدای غوطه شرقی تا حومه دمشق سه یا چهار کیلومتر بیشتر نیست و جمعیتی قریب به یک ملیون و خورده ای در آن ساکن هستند.
مشاور رهبر معظم انقلاب ادامه داد: آن‌هایی که طراحی کرده بودند یعنی عربستان، قطر، ترکیه، اسرائیل و آمریکا. جیش الإسلام را عربستان، النصره را قطر که مدیریت و مهندسی آن با ترکیه بود که البته سیاست‌های ترکیه الان عوض شده است.
ولایتی گفت: اگر تروریست‌ها مجروح می‌شدند به سرزمین‌های اشغالی می‌رفتند و در آنجا مداوا می‌شدند. فاصله بین غوطه شرقی تا مرز سوریه با سرزمین اشغالی در جولان شاید کمتر از 30 کیلومتر است. سیاست‌های بین المللی و مواضع بین المللی نیز توسط آمریکا تعیین می‌شد و به هر حال یک مجموعه‌ای بود که به غوطه شرقی بسیار دل بسته بودند.
وی افزود: جایی که ما بازدید کردیم محل ستاد النصره بود، این ستاد زیر یک مدرسه چهار طبقه تونل کنده بودند که که اگر خواسته باشند این تونل را بزنند، باید این مدرسه بمباران شده تا به تونل برسند و این تونل هم یک جای نفوذ ناپذیری بود و به هر حال تونل‌های متعددی به سمت دمشق زده بودند. جنگ جنگ تونل‌ها بود خود نیروهای مقاومت در داخل تونل با اینها می‌جنگیدند، این‌ها 15 هزار عنصر تا دندان مسلح بودند کارهای عجیب و غریبی می کردند و گروگان‌هایی را که از مردم می‌گرفتند، آن‌ها را مجبور به کندن تونل می‌کردند و کسانی نیز که سرپیچی می‌کردند، اعدام می‌شدند.
مشاور امور بین الملل امام خامنه ای گفت: بنابراین جایی که تقریبا بلافاصله بعد از دمشق است و 15 هزار نیروی مسلح در زیر زمین هستند، و از همه طرف به آن‌ها کمک وارد می شود 5 سال طول کشید تا بر ان‌ها پیروز بشوند لذا این آزادسازی اهمیت زیادی دارد. اهمیت آن را از زبان مخالفان بشنویم. هنگامی که غوطه شرقی آزاد شد، خانم نیکی هیلی گفت که غوطه شرقی را حکومت سوریه گرفته است. گویی که حومه نیویورک را گرفته اند. حومه دمشق را 5 سال داده بودند به اوباش و مزدورانی از 80 کشور که از سراسر دنیا آمده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان