بازدید 5219
استاندار اصفهان مطرح کرد:

وضعیت فلج‌کننده کمبود آب در استان اصفهان

«محسن مهرعلیزاده» گفت: وظیفه تک تک ما حمایت از بخش کشاورزی است و با توجه به کمبود آب در سال‌جاری تنها با روش‌های جدید آبیاری در کشاورزی می‌توان مشکلات کشاورزان را برطرف کرد.
کد خبر: ۷۸۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲ 13 April 2018

«محسن مهرعلیزاده» گفت: وظیفه تک تک ما حمایت از بخش کشاورزی است و با توجه به کمبود آب در سال‌جاری تنها با روش‌های جدید آبیاری در کشاورزی می‌توان مشکلات کشاورزان را برطرف کرد.

به گزارش ایسنا، «محسن مهرعلیزاده» در اجتماع مردم و کشاورزان شهرستان مبارکه در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: آب مهم‌ترین مسأله در استان اصفهان و کشور است بطوری که وضعیت کمبود آب در استان فلج‌کننده است و تأمین آب آشامیدنی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان در فصل گرم امسال به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده است.

وی با بیان این‌که طبیعت در طی دوره‌های مختلف دستخوش تغییرات زیادی شده و شرایط ثابتی نداشته است، تصریح کرد: کشور ما در فلات مرکزی و در منطقه خشک قرار گرفته و آبی که وارد حوضه زاینده‌رود می‌شود به یک سوم کاهش یافته است و مدیریت استان با فعالیت‌های شبانه‌روزی چاره‌اندیشی برای تأمین آب شرب را آغاز کرده است.

استانداراصفهان به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: وظیفه تک تک ما حمایت از بخش کشاورزی است و بانک‌ها حق ندارند برای وام‌ها و قسط‌های عقب‌افتاده کشاورزان در این مقطع زمانی فشار بیاورند و باید در زمینه مهلت‌دهی و بخشودگی سود وام کشاورزان اقدام و توجه شود.

مهرعلیزاده با اشاره به این‌که تنها با روش‌های جدید آبیاری در کشاورزی می‌توان مشکلات کشاورزان را برطرف کرد، افزود: تولیدات کشاورزی را نمی‌توان متوقف کرد، چون معیشت کشاورزان دچار مشکلات متعددی خواهد شد.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با جهاد کشاورزی، سپاه، بسیج، ارتش و دیگر ارگان های متولی برای آبرسانی به درختان با تانکر، تصریح کرد: هم‌اکنون آب اولویت نخست مدیریت استان است و محیط زیست و اشتغال در رده‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی، تصریح کرد: در این کارگروه روش‌هایی را اتخاذ شده است که با آب کم هم بتوان به کشاورزی و زندگی ادامه داد و در این زمینه طرح‌هایی ارائه شده که با کشت گلخانه‌ای و توسعه دامپروری و مصرف آب کمتر به رونق کشاورزی ادامه دهیم.

استانداراصفهان با بیان این‌که ۴۰ درصد آب مورد نیاز فولاد مبارکه باید از پساب تأمین شود، افزود: صنعت فولادسازی ملزم به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب شده است و در اردیبهشت ماه نیز باید ۱۰ درصد از میزان مورد نیاز آب خود را از طریق استفاده از پساب تأمین کند.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: آب بین بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی به شکل عادلانه تقسیم می‌شود اما فراتر از قانون به هیچ کس اجازه نخواهیم داد قطره‌ای از آب سوءاستفاده کند.

وی با بیان این‌که در شهرستان مبارکه با وجود صنایع متعدد، نرخ بیکاری از میانگین استان بالاتر است و باید با هماهنگی با مدیران شرکت‌ها و صنایع در زمینه کاهش بیکاری در این منطقه تلاش شود، افزود: صنعت شهرستان مبارکه باید به کمک کشاورزان بیاید تا خسارت سال‌های خشک‌سالی کشاورزان جبران شود.

استاندار اصفهان با بیان این‌که از سال ۸۹ تاکنون باید تونل سوم تکمیل می‌شد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، گفت: برای اجرای طرح تونل سوم کوهرنگ ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است که اعتباری معادل ۲.۵ برابر این رقم برای چهار سال آینده تخصیص یافته است.

مهرعلیزاده با اشاره به این‌که پیمانکار این پروژه مکلف شده است که به جای چهار سال، در مدت ۱۸ ماه این پروژه را تکمیل و تحویل دهد؛ افزود: اجرای پروژه باعث خواهد شد که بتوانیم آب را با عدالت تمام بین مردم توزیع کنیم و از بعد معیشتی هم به کشاورزان کمک شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر