بازدید 2650

قطر: با موضع آمریکا درباره "تحرک جدی" در سوریه موافقیم

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و امیر قطر درباره پایان دادن به بحران شورای همکاری خلیج فارس توافق نظر دارند.
کد خبر: ۷۸۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 13 April 2018

وزیر خارجه قطر تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا و امیر قطر درباره پایان دادن به بحران شورای همکاری خلیج فارس توافق نظر دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در حاشیه سفر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور به آمریکا گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر درباره حل بحران شورای همکاری خلیج فارس و اینکه هیچ دلیلی برای این بحران وجود ندارد، موافق است.

وی گفت:‌ این محاصره و بحران هیچ دلیلی ندارد و باید وحدت به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگردد. این بحران بدون هیچ دلیل با یک حمله سایبری و جنایتی علیه دولت ما شروع شد و این نشان می‌دهد که این بحران هیچ پایه و اساسی ندارد و تلاش‌ها برای کنار زدن قطر راه‌حل نیست.

وی گفت: قطر هیچ گاه از تروریسم حمایت نکرده است و با کسانی که حامی تروریسم هستند نیز با سهل انگاری برخورد نخواهد کرد. اتهامات کشورهای محاصره کننده از اساس باطل است. آن‌ها ما را به حمایت از اخوان المسلمین متهم می‌کنند درحالی که اخوان بخشی از نظام سیاسی کشورهایشان است. آن‌ها می‌خواهند قطر را به زانو درآورند اما ما این را قبول نداریم. قطر منابع و ثروت مردمش را خرج ماجراجویی‌های سیاسی آن‌ها نخواهد کرد.

وزیر خارجه قطر درباره اوضاع سوریه گفت: قطر با آمریکا درباره نیاز به تحرک جدی در سوریه موافق است. باید برای "منع نظام سوریه از قتل مردمش دست به کار شد. هر تصمیمی برای نجات غیرنظامیان سوری گرفته شود ما از آن حمایت خواهیم کرد."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی