بازدید 8504
۱

ادعای آمریکا درباره نتیجه آزمایش خون ساکنان دوما

کد خبر: ۷۸۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 13 April 2018

دو مقام آمریکایی مدعی‌اند واشنگتن نمونه‌های خون کسانی که در دوما هدف حمله شیمیایی قرار گرفته‌اند را آزمایش کرده و استفاده از عامل اعصاب قابل تایید است.

به گزارش تسنیم به نقل از ام اس ان بی سی، طبق اعلام دو مقام آمریکایی، واشنگتن اکنون نمونه‌ خون و ادرار از کسانی که شنبه هدف حمله در سوریه قرار گرفتند در اختیار دارد که نشان می‌دهد تسلیحات شیمیایی به کار گرفته شده است.

به گفته این دو مقام، آزمایش نمونه‌های مذکور نشان می‌دهد گاز کلر و عامل اعصاب استفاده شده است. ام اس ان بی سی در خبر خود نوشته است این نمونه‌ها معمولا از طریق بیمارستان‌ها یا عوامل اطلاعاتی آمریکا که در محل حضور دارند جمع آوری می‌شوند.

دو مقام آمریکایی مدعی شده اند به عوامل اطلاعاتی فوق "اطمینان" دارند گرچه این قطعیت 100 درصد نیست.

کارشناسان معتقدند سیر تحولات پس از حمله شیمیایی اخیر در دوما نشان می‌دهد آمریکا به دنبال بهانه تراشی برای حمله به سوریه است و خبر فوق نیز به نظر دلیلی دیگر برای بهانه تراشی است.

یک منبع آگاه نیز در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ا‌ن‌بی‌سی اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی قرار است هشت نقطه را در سوریه هدف حمله خود قرار دهند. این منبع گفته است آمریکا در حال بررسی حمله به این نقاط در سوریه است.

به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود هشت نقطه در سوریه شامل دو پایگاه هوایی، یک مرکز تحقیقاتی و یک تاسیسات تسلیحات شیمیایی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این مقامهای امریکایی عجالتا اون موقعی که صدام لعنتی انواع و اقسام گازهای شیمیایی رنگ و وارنگ رو تو کشور خودش و ما امتحان میکرد کجا تشریف داشتن که حالا دلسوز مردم سوریه شدند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان