بازدید 8560
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

۱۵ ارز کاهشی در مقابل ۱۵ ارز افزایشی/ طلا جهانی همچنان در نزدیکی سقف ۱۳۵۰ دلاری/ توقف ریزش نرخ سکه تمام

در آخرین روز کاری بازار داخلی طلا و ارز در هفته جاری، شاهد توقف ریزش قیمت سکه و ثبات دلار در ایستگاه 4200 تومانی بودیم. همچنین در بازار جهانی طلا، مقاومت این فلز گران بها در سطح 1350 دلار را نظاره گر هستیم.
کد خبر: ۷۸۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 12 April 2018

15 ارز کاهشی در مقابل 15 ارز افزایشی/در آخرین روز کاری بازار داخلی طلا و ارز در هفته جاری، شاهد توقف ریزش قیمت سکه و ثبات دلار در ایستگاه 4200 تومانی بودیم. همچنین در بازار جهانی طلا، مقاومت این فلز گران بها در سطح 1350 دلار را نظاره گر هستیم.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بیست و سومین روز از فروردین ماه 97، با اعلام بانک مرکزی مبنی بر نرخ 39 ارز در بازار ایران، نرخ 15 ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه افزایش و نرخ 15 واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ همچنین نرخ 9 ارز نیز ثابت ماند.

بر این اساس، مطابق با اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنجشنبه بیست و سوم فروردین ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

۱۵ ارز کاهشی در مقابل ۱۵ ارز افزایشی/ طلا جهانی همچنان در نزدیکی سقف ۱۳۵۰ دلاری/ توقف ریزش نرخ سکه تمام

همچنین هر پوند انگلیس با ۱۹۶ ریال رشد افزایش نسبت به روز چهارشنبه ۵۳ هزار و ۵۴۹ و هر یورو نیز با ۱۹۷ ریال افزایش در مدت مشابه ۵۱ هزار و ۹۲۹ ریال ارزشگذاری شد.

۱۵ ارز کاهشی در مقابل ۱۵ ارز افزایشی/ طلا جهانی همچنان در نزدیکی سقف ۱۳۵۰ دلاری/ توقف ریزش نرخ سکه تمام

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۸۲۶ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۴۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۴۱۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۷۵ ریال، روپیه هند ۶۴۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۷۳۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۳۱۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۳۶۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۵۱۶ ریال، لیر ترکیه ۱۰ هزار و ۱۵۵ ریال، روبل روسیه ۶۷۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۵۵۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۷۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۹۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۴۰ هزار و ۳۷ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۴ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۶۵۲ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۹۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴هزار و ۷۰۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۳۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۶۳ ریال، افغانی افغانستان ۶۰۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۴۳۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۵۱ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

با وجود نرخ های بالا که توسط بانک مرکزی با محوریت دلار 4200 تومانی اعلام شده است، از حاشیه بازار آزاد ارز تهران خبر می رسد که هر پوند انگلیس با افزایش 100 تومان نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، فروخته شده است. هرچند بایستی یادآور شد که نرخ پوند در تاریخ 20 فروردین یعنی دوشنبه هفته جاری، تا سطح 8800 تومان نیز پیش رفته بود. همچنین درهم امارات 1490، لیر ترکیه 1400، یوآن چین 945، دلار استرالیا 4450 و دلار کانادا با افت 350 تومانی به رقم 4100 تومان در بازار آزاد فروخته شده است. دلار کانادا در روز دوشنبه 20 فروردین، با رشد قیمت تا سطح 5050 تومان نیز پیش رفته بود. 

سمت و سوی سکه در بازار پایان هفته

در آخرین روز کاری بازار طلا در هفته جاری، شاهد توقف ریزش قیمت سکه بوده ایم. به طوریکه تا ساعت 15 امروز، هر سکه تمام بهار آزادی بر خلاف افت روز قبل، با افزایش 60 هزار تومانی مواجه شده و به رقم یک میلیون و 731 هزار تومان رسیده است. این سکه سه روز قبل، یعنی روز دوشنبه، تا سطح یک میلیون و 900 هزار تومان نیز پیش رفته بود. همچنین سکه تمام طرح قدیم با افت 6 هزار تومانی تا این لحظه، به نرخ یک میلیون و 785 هزار تومان معامله شده است. این سکه نیز روز دوشنبه هفته جاری، تا سطح 2 میلیون تومان جلو رفته بود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در بازار امروز با افزایش 37 هزار تومانی به رقم 875 هزار تومان فروخته شده است. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی 546 هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به قیمت روز چهارشنبه، 37 هزار تومان افزایش داشته است. هر سکه یک گرمی نیز بدون تغییر خاصی به قیمت 351 هزار تومان معامله شده است.

طلا جهانی همچنان در نزدیکی سقف 1350 دلاری

از بازار جهانی طلا همچنان سیگنال دلار در محدوده نزدیک به 1350 دلار قرار دارد. به طوریکه هر اونس از این فلز گران بها در حال حاضر در لحظه انتشار این خبر، با اندکی افت نسبت به قیمت های قبلی، به نقل از رویترز 1347 دلار ارزش گذاری شده است. همچنان احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه در کنار چشم‌انداز تحریم‌‌ها علیه روسیه و ریزش بازارهای سهام، طلای جهانی را در سطح مقاومتی 1350 دلار نگه داشته است. با وجود کاهش ریسک جنگ تجاری پس از اظهارات «آشتی‌جویانه» رئیس‌جمهور چین، احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه پس از سوء‌ظن استفاده سوریه از سلاح شیمیایی و لغو سفر ترامپ به آمریکای جنوبی با تقویت ریسک‌گریزی میان معامله‌گران عامل حمایت از طلا شد. 

روز گذشته، با افزایش نگرانی‌ها از رویارویی ایالات‌متحده و روسیه بر سر اقدامات نظامی علیه سوریه، شاخص‌های سهام آمریکا به شدت سقوط کردند. تا ساعت 16:45 به وقت تهران، شاخص ای‌مینی داوجونز، ۲۵۹ واحد یا 1.06 درصد سقوط کرد. ای‌مینی اس‌اندپی 500 هم با سقوطی 26.75 واحدی یا 1.01 درصدی موجه شد، درحالی‌که ای‌مینی نزدک 68 واحد یا 1.03 درصد از ارزش خود را از دست داد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان