بازدید 5921

هشدار رییس صندوق بین المللی پول نسبت به سیاست‌های محافظه کارانه اقتصادی

بر اساس گزارش های منتشر شده، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول طی هشداری از دولت های دنیا خواسته که از تضعیف رشد اقتصادی به وسیله ی اتخاذ سیاست های محافظه کارانه ی اقتصادی امتناع کنند.  
کد خبر: ۷۸۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 12 April 2018

هشدار رییس صندوق بین المللی پول نسبت به سیاست های محافظه کارانه اقتصادیبر اساس گزارش های منتشر شده، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول طی هشداری از دولت های دنیا خواسته که از تضعیف رشد اقتصادی به وسیله ی اتخاذ سیاست های محافظه کارانه ی اقتصادی امتناع کنند.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Hurriyet، لاگارد طی هشداری به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که اخیرا باعث افزایش تنش های اقتصادی با چین شده گفته است کشورها به جای ایجاد موانع جدید تجاری باید به وسیله ی ایجاد اصلاحات اقتصادی داخلی سیاست های تجاری بازتری را اتخاذ کرده و ''باید از اتخاذ سیاست های محافظه کارانه اقتصادی دوری جویند''. وی همچنین با اشاره به اظهارات گذشته ی ترامپ اذعان کرده است اینکه فردی بخواهد وجود کسری تجاری با کشوری را نشانه ی وجود روابط تجاری غیرمنصفانه بداند صحیح نیست. به گفته ی وی، ''ایجاد موانع تجاری (به دلیل گرانتر کردن کالاها) به همه مخصوصا به مصرف کنندگان فقیر تر صدمه می زند''.  

هشدار رییس صندوق بین المللی پول نسبت به سیاست های محافظه کارانه اقتصادی

همچنین، کریستین لاگارد بیان داشته که تجارت آزاد '' میلیون ها شغل جدید با حقوق های بالا ایجاد کرده'' و بنابراین '' بیایید یادآوری کنیم. سیستم چندجانبه ی فعلی تجارت، جهانی که در آن زندگی می کنیم را از از نسل قبلی تا کنون تغییر داده و به کاهش جمعیت فقیر در دنیا به نصف کمک کرده است''. وی افزوده است '' سیستم قوانین و مسوولیت مشترک فعلی در خطر از بین رفتن قرار دارد و در صورت وقوع آن امری غیر قابل توجیه و به نوعی یک شکست در سیاست گذاری جمعی خواهد بود''.

لازم به ذکر است که ترامپ ماه گذشته تعرفه های تجاری جدیدی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از چین اعمال و اظهار کرد که ۵۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه ی جدید را به دلیل اتهامات وارده به چین در خصوص نقض حقوق مالکیت فکری ممکن است علیه این کشور اعمال کند. از این زمان به بعد چین و آمریکا به طور مداوم یکدیگر را تهدید به اعمال عوارض وارداتی کرده و این موضوع موجب شده است که به نگرانی ها در خصوص وقوع یک جنگ تمام عیار اقتصادی دامن زده شود. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که صندوق بین المللی پول در ماه ژانویه ‍پیش بینی کرده بود که سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی شاهد رشد ۳.۹ درصدی اقتصاد جهانی خواهد بود و تاکنون افتصادی های پیشرفته ای مانند چین، هند و ژا‍پن بیشتر از میزان متوسط رشد در جهان پیشرفت داشته اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر