بازدید 6057

افزایش قیمت نفت با احتمال درگیری نظامی در سوریه

روز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۷.۰۱۰ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال وقوع درگیری های نظامی در سوریه اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 12 April 2018

افزایش قیمت نفت با احتمال درگیری نظامی در سوریهروز پنجشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه افزایش یافت و به ۶۷.۰۱۰ دلار رسید. از دلایل افزایش قیمت نفت در روز جاری می توان به احتمال وقوع درگیری های نظامی در سوریه اشاره کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز چهارشنبه با افزایشی ۱۹ سنتی (۰.۳ درصد) ۷۲.۲۵ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت (۰.۴ درصد) افزایش بشکه ای ۶۷.۰۱۰ دلار صورت گرفت. همچنین، معامله ی آتی نفت شانگهای با قیمت ۴۲۷.۲ یوان در هر بشکه انجام گرفته است. لازم به ذکر است که روز چهارشنبه قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به بالاترین حد خود از اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی تا کنون رسید. 

بر اساس گزارش های منتشر شده، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته به روسیه هشدار داد که احتمال حمله ی نظامی به سوریه قریب الوقوع است. 

پس از وقوع حمله ای شیمیایی در سوریه در روزهای گذشته، آمریکا و متحدانش در حال بررسی گزینه ی انجام حملات هوایی علیه ارتش سوریه هستند. اخبار حاکی از آن است که ظرف روزهای آینده احتمال هدف قرار دادن نیروهای تحت کنترل بشار اسد با موشک های هوا به زمین و زمین به زمین (کروز) وجود دارد. علیرغم آنکه کشور سوریه یکی از تولید کنندگان عمده ی نفت در دنیا نیست، منطقه ی خاورمیانه مهمترین منطقه در دنیا در خصوص صادرات نفت محسوب شده و افزایش تنش ها در این منطقه در روز جاری توانسته باعث افزایش قیمت نفت شود. 

افزون بر این، ادامه ی تنش ها میان آمریکا و چین باعث نوسان قیمت نفت در بازار شده است. دولت چین در روز جاری آمریکا را متهم کرده که اختلافات تجاری فعلی ای که در آن این دو کشور یکدیگر را به اعمال تعرفه های تجاری تهدید می کنند به طور یکطرفه از سوی آمریکا ایجاد شده و در صورتی که آمریکا از موضع خود عقب نشینی نکند چین دست به اقدامات مقابله جویانه ی بیشتری خواهد زد. 

باید خاطر نشان گردد که علیرغم وجود تنش های اقتصادی و نظامی در دنیا و در نتیجه ی آن افزایش قیمت نفت، موجودی نفت و میزان تولید این محصول توسط آمریکا افزایش داشته است. بر اساس گزارش های منتشر شده، موجودی نفت خام آمریکا با افزایشی ۳.۳ میلیون بشکه ای به مجموع ۴۲۸.۶۴ میلیون بشکه رسیده است. 

همچنین، این کشور در هفته ی گذشته تولید نفت خام خود را به ۱۰.۵۳ میلیون بشکه در روز رسانده است. این در حالی است که اداره اطلاعات انرژی آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که انتظار دارد تولید نفت این کشور بیش از آن چیزی که سابقا پیش بینی می شد افزایش داشته باشد.

این اداره در گزارشی که در خصوص چشم انداز ماهیانه ی کوتاه مدت نفت شل آمریکا منتشر کرده اذعان داشته است که سال ۲۰۱۹ میلادی آمریکا با افزایش ۷۵۰،۰۰۰ بشکه ای تولید نفت خام مجموع تولیدات خود را به ۱۱.۴۴ میلیون بشکه در روز خواهد رساند. لازم به ذکر است که این میزان از تولید نفت توسط آمریکا این کشور را با پشت سر گذاشتن روسیه به بزرگترین تولید کننده ی نف خام دنیا تبدیل خواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل