بازدید 4946

پیش‌بینی حمله نظامی محدود و هماهنگ آمریکا و اسرائیل به سوریه

کد خبر: ۷۸۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 11 April 2018

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی حمله نظامی محدود و هماهنگ‌ شده آمریکا و رژیم صهیونیستی به سوریه، تاکید کرد که ایران در عمق استراتژیک خود با کسی تعارف ندارد و سیاست دفاعی ایران در قبال هیچ کشوری قابل اغماض نیست.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه،‌ اظهار کرد: روسیه قطعنامه را وتو کرده و این نشان می‌دهد در عرصه میدانی هم روس‌ها حساس هستند زیرا ایران،‌ روسیه و سوریه برای کنترل اوضاع میدانی سوریه و مقابله با داعش هزینه کرده‌اند.

وی افزود: اسرائیل و حتی آمریکا سعی‌شان بر این است که به همراه مرتجعین عرب، رادیکالیسم اسلامی را حفظ کنند لذا این چالش حیثیتی شده و شاید رژیم صهیونیستی بخواهد با امنیتی کردن اوضاع شرایط ثبات سیاسی را به عقب بیندازد ولی هر چه به این سمت حرکت کند، سه کشور ایران، روسیه و سوریه برای ایجاد ثبات سیاسی در سوریه حساس‌تر و جدی‌تر می‌شوند.

این نماینده مجلس با پیش‌بینی حمله نظامی محدود و هماهنگ شده آمریکا و رژیم صهیونیستی به سوریه اظهار کرد: آمریکایی‌ها هم می‌دانند که بعد از فروپاشی دیوار برلین تا حالا روس‌ها اینطور جدی به شکل نظامی وارد هیچ عرصه‌ای نشده‌اند. در این شرایط نظامی شدن تحولات سوریه در حوزه‌ای که آمریکایی‌ها موفقیت لازم را نداشتند و آسیب‌پذیری متحدانش مثل رژیم صهیونیستی در آنجا جدی است، امر قابل توجهی است. آمریکایی‌ها بیش از روسیه به دنبال جنگ محدود هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی در عمق استراتژیک خود با کسی تعارف ندارد، گفت: ایران هیچ وقت به دنبال جنگ نیست و مهم‌ترین تجربه ما از جنگ تحمیلی این است که هیچ وقت نمی‌جنگیم ولی سیاست دفاعی‌مان هم در قبال هیچ کشوری قابل اغماض نخواهد بود.

فلاحت‌پیشه در پایان درباره تاثیر حمله احتمالی آمریکا به سوریه در ایران، خاطرنشان کرد: من معتقدم آنها به خوبی حساسیت‌های ایران را می‌دانند و ابعاد امنیتی مدنظر ایران را تحریک نمی‌کنند اما اگر وارد مولفه‌های امنیتی ایران شوند، آن وقت هر ایرانی خود را موظف می‌داند که بجنگند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان