بازدید 10121
میرزایی نکو در گفت وگو با «تابناک»؛

کمیته ای برای رفع حصر متشکل از قوه قضائیه و سه نهاد امنیتی تشکیل شده است

به نظر من، برنامه نظام هم به این شکل بود که این کار صورت گیرد؛ اما اینکه کروبی نامه نوشت یا اگر نامه نمی نوشت ممکن بود کار این گونه پیش نرود، این دلیل نمی شود و اگر این گونه نبود هفت سال این کار طول نمی کشید، از این اتفاقات زیاد در کشور افتاده و صحبت های زیادی در این خصوص شده است.
کد خبر: ۷۸۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 12 April 2018

کمیته حصر باید درباره رفع آن تصمیم گیری کند/ وعده ای که نماینده ها دادند، بر پایه سخنان رئیس قوه قضاییه بوددر روزهای پایانی سال گذشته بود که برخی نمایندگان مجلس، سخن از رفع حصر به میان آوردند و برخی از آنها با صراحت وعده دادند، به زودی رفع حصر حاصل شده و پیش از اینکه سال به پایان برسد، محصورین آزاد خواهند شد.

به گزارش «تابناک»؛ اما با اینکه سال به پایان رسید، این وعده محقق نشد و نه تنها وعده نمایندگان به وقوع نپیوست، بلکه اکنون با آغاز سال جدید، اخبار حکایت از این دارد که روند پیگیری ها نیز متوقف شده و اوضاع آن گونه که گفته می شد، نیست، به گونه ای که مجتبی ذوالنور در گفت وگو با یکی از رسانه ها اعلام کرد: رفع حصر فعلا متوقف شده است.

مجتبی ذوالنور، نماینده ای که پیشتر دیدارهایی با کروبی داشت، گفته است: رفع حصر فعلا متوقف شده و اگر قرار است اتفاق بیفتد، نباید نظام اسلامی بازنده این میدان باشد. ذوالنور دلیل این توقف را نامه کروبی دانسته و آن را به پوست موزی که اصلاح طلبان زیر پای او انداختند، تشبیه کرده است.

وی همچنین ادعا داشت: آقایانی که می گفتند قبل از عید رفع حصر اتفاق خواهد افتاد، هیچ استناد، سند و پشتوانه ای نداشتند و نظر خود را بدون پشتوانه عقلی و قانونی اعلام می کردند.

اما ابراهیم میرزایی نکو، یکی از نمایندگانی که پیگیر موضوع حصر بود، در واکنش به این گفته و در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: موضوع رفع حصر ـ که پیش از عید مطرح شد و برخی نمایندگان مجلس نیز درباره آن صحبت کردند و وعده رفع حصر قبل از اتمام سال مطرح شد ـ پس از صحبت های علی مطهری بود.

میرزایی نکو گفت: علی مطهری در آن زمان، در دیدار با صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه گفته بود، تا عید کار را تمام خواهد کرد. ما (من، حیدری و سایر نماینده ها) از این صحبت هایی که شده بود، این گونه برداشت کردیم که رفع حصر حتما صورت خواهد گرفت.

این نماینده افزود: به نظر من، برنامه نظام هم به این شکل بود که این کار صورت گیرد؛ اما اینکه کروبی نامه نوشت یا اگر نامه نمی نوشت ممکن بود کار این گونه پیش نرود، این دلیل نمی شود و اگر این گونه نبود هفت سال این کار طول نمی کشید، از این اتفاقات زیاد در کشور افتاده و صحبت های زیادی در این خصوص شده است.

وی همچنین یادآور شد: بارها گفته اند که مطبوعاتی نکنید، نگویید، یا صحبتی نکنید، ولی گویا اینها مانع نیست و ثابت شده که آنها کار خودشان را می کنند و نگاهی به این مسائل ندارند؛ چه این نامه نوشته می شد و چه آقای ذوالنور به دیدارهای خود ادامه می داد یا نمی داد، فعلا قرار نیست رفع حصر انجام گیرد، وگرنه رئیس جمهور و دیگران تلاش های بسیاری در این خصوص کرده اند.

این عضو کمیته رفع حصر مجلس گفت: هم اکنون کمیته ای تشکیل شده و اعضای این کمیته باید تصمیم بگیرند که رفع حصر صورت گیرد یا نه. این کمیته از شورای امنیت ملی تشکیل شده و در آن نماینده قوه قضاییه، نماینده سپاه، نماینده وزارت اطلاعات و نماینده شورای امنیت حضور دارند. قرار است این کمیته تصمیم نهایی را درباره حصر بگیرد و ناگفته نماند همه مسائل حصر در این کمیته تصمیم گیری می شود. ما نیز تازه متوجه این موضوع شده ایم؛ البته هنوز هم بعید می دانم، موضوع رفع حصر به کلی متوقف شده باشد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۲
تمومش کنید بره پی کارش.ببینیم دیگه چه بهونه دارند
خوبه وقت یه ملکت بخاطر یه مسئله هدر میدید
آیا در شرایط فعلی مردم به حصر و محصورین بیشتر از مشکلاتشان فکر میکنند ؟

در شرایط حاضر و بحران های ارزی و ریالی و اقتصادی اخیر که کمر ملت را شکسته حاشیه درست کرده اید که چهره ضعیف و ناتوان اقتصاد و مسئولان ناکارآمد را بپوشانید !
برای مردم ارزش قائل شوید تا بلایی که بر سر سوریه و عراق آمد بر ما نازل نشود.
مشکلات مردم حصر و محصورین نیستند.
مردم به نان شب نیاز دارند .
سیاست بازی دیگه جواب نمیده.
مردم از همه گروهها خسته و بریده اند.
محمود و میرحسین و کروبی و در راس همه آنها محمد خاتمی دردی از رنج های مردم را درمان نمیکنند و به تاریخ پیوسته اند.


آقایان مطهری و لاریجانی و دیگر نمایندگان مجلس بدانند مردم دیگر به آنها هم فکر نمیکنند و فقط به نان شب می اندیشند.
همه از چشم مردم افتادند.
9 سال گذشت ....
باسلام
هرچه مشکل دولت اقای روحانی بیشتر میشه دغدغه یکسری ادمها بیشتر و پافشاری برای رفع حصر بیشتر می شه و تو بوغ کرنا می کنند که مطالبه ملته.عوض رسیدگی به مشکلات کشور همه هم و قم شون رو گذاشتن برای رفع حصر انگار اقایون تو الکاتراسند و خجالت هم نمی کشند که بخاطر دعوت به شورش همین اقایون بچه های مردم تو سینه قبرستونند.
امیدوارم برای یکبار هم که شده حاکمیت تصمیم عاقلانه و به موقع در مورد رفع حصر آقایان بگیرد و آنرا نوش داروی بعد از مرگ سهراب نکند. زیرا اوضاع داخلی و خارجی را بطور کامل عوض خواهد کرد و انسجام ملی ایجاد خواهد نمود. البته بشرط اینکه اجازه اظهار نظر و مشارکت به آقایان داده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
سهراب خیلی وقته که مرده مومن!
اگر وقت کردید یک کمیته هم برای برطرف کردن مشکلات مردم تشکیل بدید.
همش سرکار گذاشتن مردمه ، جناح تمامیت خواه و اصلاح طلبهای ترسو هر دو به دنبال خرید زمان هستند ، همان طور که در این ۵ سال روحانی نتونست کاری کنه ،
اونور جنگه اینور دلار و اقتصادو بدبختی و بیچارگی ملت. اونوقت اینا پول مردمو میگیرندو به جای بهبود معیشت پی چه حرفایی اندواقعا جهان سوم یعنی مااااااااا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار