بازدید 1975

اتوبوس‌های تهران در حال کمتر و گرانتر شدن

کد خبر: ۷۸۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 11 April 2018

با توجه به اینکه اقدامات مناسبی برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده پایتخت صورت نگرفته و تعداد این وسایل رو به افزایش است، باید منتظر کمتر و گرانتر شدن اتوبوس‌ها باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهروندان تهرانی معمولا پس از پایان تعطیلات عید نوروز منتظر گرانی قیمت کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس هستند. افزایش قیمتی که ارتباطی با افزایش قیمت سوخت ندارد و حتی اگر سوخت ارزان هم شود، معمولا شاهد افزایش کرایه‌ها هستیم.

امسال بر اساس پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران قرار است نرخ حمل و نقل عمومی بین 10 تا 15 درصد افزایش یابد.

به صراحت می توان گفت افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی و بی آر تی تهران غیر کارشناسی و خارج از هدف گذاری‌های اسناد بالادستی است.

بر اساس ضوابط و برنامه ششم توسعه مقرر شده است تا استفاده از وسایل نقلیه عمومی به حداکثر و استفاده از وسایل شخصی در همه شهرها به حداقل برسد. البته قانونگذار برای رسیدن به این منظور ایجاد زمینه‌های لازم از جمله توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه سفرهای درون شهری با استفاده از وسایل نقلیه عمومی را نیز در دستور کار مجریان قرار داده است.

این در حالیست که با تصویب این پیشنهاد نرخ تاکسی‌ها در کوتاهترین مسیرها حداقل به بیش از 20 هزار ریال و نرخ بی آرتی از 5 هزار ریال حداقل به 5 هزار و 500 ریال و از 8 هزار ریال به 8 هزار و 800 ریال تا 9 هزار و 200 ریال خواهد رسید.

در همین حال با توجه به اینکه قرار نیست این افزایش قیمت به افزایش کیفیت خدمت رسانی منجر شود و صف‌های طویل ایستگاه‌های بی آر تی در ساعات پیک تردد و تراکم آزار دهنده داخل اتوبوس‌های شهری همچنان به قوت خود باقی است. این شرایط به گونه‌ای است که نه تنها شهروندان را به استفاده از وسایل نقیله عمومی ترغیب نمی‌کند، بلکه اکثر آنان را به استفاده از وسایل شخصی سوق خواهد داد.

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه لایحه افزایش نرخ بلیت اتوبوس و تاکسی همین امروز(چهارشنبه) به شورا فرستاده شده است، گفت: باید در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد و مشخص شود چرا این مقدار افزایش نرخ پیشنهاد شده است و سپس با صنف تاکسیرانی نیز صحبت می‌کنیم.

به گفته وی تصمیم گیری در این زمینه منوط به شرایطی است که این افزایش نرخ دلیل منطقی داشته باشد.

با توجه به اعلام مسئولان و آمارهایی که رئیس سازمان اتوبوسرانی از تعداد اتوبوس‌های فرسوده و عدم جایگزینی آن‌ها می‌دهد، باید شاهد کمتر و گرانتر شدن اتوبوس‌ها در سال 97 باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها