بازدید 5185

تاثیر سیاست باز اقتصادی چین بر بازار سهام

بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از آنکه دولت چین اعلام کرد که قصد دارد سیاست های اقتصادی بازتری را در آینده اتخاذ کند، سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بازار بورس پیدا کرده اند و این به نوبه ی خود باعث شده که ارزش شاخص سهام در بازار های بورس آمریکا افزایش یابد.
کد خبر: ۷۸۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 11 April 2018

تاثیر سیاست باز اقتصادی چین بر بازار سهاماحمد افتخاری علی آبادی- بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از آنکه دولت چین اعلام کرد که قصد دارد سیاست های اقتصادی بازتری را در آینده اتخاذ کند، سرمایه گذاران بین المللی تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بازار بورس پیدا کرده اند و این به نوبه ی خود باعث شده که ارزش شاخص سهام در بازار های بورس آمریکا افزایش یابد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری شینهوا چین، آمارهای منتشر شده نشان می دهد که امتیاز شاخص ارزش سهام داو جونز آمریکا با افزیش ۴۲۸.۹۰ نمره ای (۱.۷۹ درصد) به مجموع ۲۴،۴۰۸ نمره رسیده است. همچنین، شاخص سهام های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک به ترتیب ۴۳.۷۱ (۱.۶۷ درصد) و ۱۴۳.۹۶ (۲.۰۷ درصد) واحد افزایش یافته و به مجموع ۲۶۵۶.۸۷ و ۷۰۹۴.۳۰ واحد رسیده است.

تاثیر سیاست باز اقتصادی چین بر بازار سهام

لازم به ذکر است که شی جین پینگ رییس جمهور چین اخیرا در کنفرانس اقتصادی سالیانه Boao اعلام کرده است که قصد دارد اقدامات اقتصادی گسترده ای را جهت بازتر کردن فضای دسترسی به بازار این کشور اتخاذ کند.

در این خصوص، باید خاطر نشان گردد که اقدامات نامبرده مواردی مانند بازتر کردن فضای دسترسی به بخش بیمه ی چین، کاهش محدودیت های مربوط به ایجاد موسسات مالی خارجی در این کشور، گسترش محدوده ی فعالیت های بازرگانی و توسعه ی روابط بین بازارهای مالی چین و کشورهای خارجی را شامل می شود. افزون بر این، شی جین پینگ تعهد خود را مبنی بر کاهش دادن چشمگیر اعمال تعرفه بر روی خودروهای وارداتی و برخی کالاهای دیگر و همچنین افزایش حمایت از حقوق مالکیت های فکری را اعلام کرده است.

در پایان باید اشاره گردد که پس از سخنان رییس جمهور چین، ارزش سهام شرکت های خودروسازی آمریکا افزایش یافته است. به طور مثال ارزش شاخص سهام شرکت های فورد، جنرال موتورز و تسلا به ترتیب ۱.۷۸، ۳.۲۸ و ۵.۱۹ درصد افزایش یافته است. افزون بر این، شاخص سهام برخی شرکت های دیگر مانند بویینگ، اینتل ، کترپیلار بیش از از ۳ درصد افزایش داشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی