بازدید 5553

بارش باران در استان‌های نیمه غربی

کد خبر: ۷۸۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 11 April 2018
یک کارشناس هواشناسی از بارش باران و تگرگ در اکثر استان‌های کشور خبر داد و گفت: تهران از فردا همراه با کاهش دما بارانی خواهد شد.

امیر حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: یک سامانه بارشی جدید از شب گذشته وارد کشور شده و در حال حاضر شهر‌های ارومیه، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، اسلام‌آباد غرب، کامیاران، جوانرود، هرسین در استان کرمانشاه، شبستر در استان آذربایجان شرقی بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق گزارش شده است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود نیمه غربی کشور امروز تحت تاثیر این سامانه باشد و برای بخش‌هایی از جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و مرکز استان کرمان رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی کردیم.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی و کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام و خوزستان خواهد بود و از فردا فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غربی، جنوب غربی و مناطقی از جنوب کشور تشدید می‌شود و فردا بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی شدت می‌یابد.

نقشینه یادآور شد: همچنین بارش باران در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان خوزستان شدت می‌یابد و احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی‌شدن مسیل ها، آب‌گرفتگی معابر در شهر‌ها وجود دارد از همین‌رو اخطاریه هواشناسی در خصوص هشدار آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در این مناطق صادر شده است.

وی با بیان اینکه بارش تگرگ نیز در این مناطق پیش‌بینی می‌شود گفت: از روز جمعه بارش‌ها در این مناطق تا دامنه‌های جنوبی البرز کشیده خواهد شد و تهران، البرز و قزوین نیز از روز جمعه بارانی خواهند بود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده در کشور خواهد بود تصریح کرد: فردا شب در تهران رگبار پیش‌بینی شده و از روز جمعه نیز انتظار افزایش ابر، رگبار و رعد و برق را داریم همچنین روند کاهش دما در تهران از فردا آغاز می‌شود و به تدریج تهران کاهش دما خواهد داشت و این کاهش دما همراه با بارش برای تهران در هفته آینده نیز به طور متناوب تداوم خواهد داشت و کاهش دما در روز یکشنبه محسوس‌تر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل