بازدید 10028
۶

جزئیات‌تازه از فروش دلار ۴۲۰۰‌تومانی و ارز مسافرتی

رئیس کل بانک مرکزی در تشریح ضوابط ارز مسافرتی اعلام کرد: برای کشور‌های همسایه ۵۰۰ یورو، برای کشور‌های دور ۱۰۰۰ دلار به عاملیت بانک‌های ملی و ملت در نظر گرفتیم تا به سرعت مسافران نیاز ارزی خود را تامین کنند.
کد خبر: ۷۸۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 10 April 2018
رئیس کل بانک مرکزی در تشریح ضوابط ارز مسافرتی اعلام کرد: برای کشور‌های همسایه ۵۰۰ یورو، برای کشور‌های دور ۱۰۰۰ دلار به عاملیت بانک‌های ملی و ملت در نظر گرفتیم تا به سرعت مسافران نیاز ارزی خود را تامین کنند.

به گزارش تسنیم،، ولی الله سیف در برنامه تیتر امشب که از شبکه ۶ سیما پخش شد با تشریح پشت پرده گرانی دلار در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: ویژگی مثبت اقتصاد ما در ۵ سال گذشته اقتصاد با ثبات پیش بینی پذیر بوده است، ولی از ۶ ماهه دوم سال ۹۶ این فضا ملتهب شد.

وی با بیان اینکه بخشی از التهاب در بازار ارز ناشی از فضاسازی‌های دشمنان خارجی بوده است، افزود:‌برهمین اساس باید در داخل کشور خیلی مراقب باشیم و ما هم تلاشمان ارائه اطلاعات شفاف به مردم است.

سیف باردیگر به نقش شبکه‌های اجتماعی در التهاب آفرینی دلار اشاره و تصریح کرد: افزایش قیمت هیچ منشاء اقتصادی اصلاً و ابداً نداشته است.

این عضو کابینه دولت یازدهم درباره نحوه اجرای ارز تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی در بازار ارز در روز جاری اظهار داشت: امروز روزاول اجرای این تصمیمات بود و قرار شد بانک مرکزی دستور العمل‌ها را ارائه و مقدمات اجرا را فراهم کند.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه بهترین تصمیم ممکن برای بازار ارز با دلار تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی گرفته شده است، ادامه داد: این سیاست در درجه اول شفافیت دارد و از هر گونه احتمال فعالیت‌های پولشویی جلوگیری می‌کند.

وی ضمن اشاره به اینکه ارز استحضاری یک ثروت ملی است که باید آگاهانه به کالا‌ها و نیاز‌هایی تخصیص داده شود که منجر به رشد اقتصادی شود، گفت: همچنین ساختار نظارتی مناسبی برای بانک مرکزی در بازار به همراه خواهد داشت ضمن آنکه یکسان سازی نرخ ارز با این مدل سیاست گذاری اجرایی شده است.

سیف با بیان اینکه به بانک‌ها ابلاغ شد که مبنای گشایش اعتباری برای واردات کالا به کشور همان نرخ ۴۲۰۰ تومانی است، اظهار داشت: نظام بانکی هر گونه گشایش اعتباری را با نرخ ۴۲۰۰ تومان باید انجام دهد البته متناسب با تغییر‌های اقتصادی و فضای اقتصاد کلان نرخ به روز می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اثرات دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار آزاد هم اینطور توضیح داد که این سیاست موجب شد تا دلار به ۴۹۰۰ تا ۵۱۰۰ تومان هم نزول داشته باشد. البته این‌ها مهم نیستند چراکه مبنای اصلی ما نرخ ۴۲۰۰ تومانی است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نیز یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در اجرای این سیاست اثرگذار باشد، گفت:‌ما اجازه نمی‌دهیم مجدداً انباشتی از عدم تعادل و نارضایتی ایجاد شود که فضا را بهم بریزد.

سیف به تحرکات بازار عید در تعطیلات نوروز اشاره و تصریح کرد: به صورت خاصی در این ایام بازار ملتهب شد.

وی درباره مبنای محاسبه ۴۲۰۰ تومان گفت: یک ارز ۳۸۰۰ تومان داشتیم، ضمن آنکه یک ارز در سامانه سنا داشتیم که نشان میدهد ما نرخی بین ۳۸۰۰ تا ۴۸۰۰ تومان در بازار باید داشته باشیم و در نهایت به ۴۲۰۰ تومان رسیدیم، البته این نرخ تثبیت شده نیست.

رئیس کل بانک مرکزی درباره زمان ابلاغ ضوابط فروش ارز مسافرتی، بیمار و دانشجویی گفت: تراز منابع و مصارف به این صورت که بخشی از نیاز‌ها کالایی است و بخشی خدماتی و بخشی هم غیرواقعی! ما برای بخش خدماتی و کالایی برنامه ریزی کردیم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

سیف با تاکید براینکه خروج سرمایه از کشور باید ضابطه‌مند شود، افزود: در مورد بیماران و دانشجویان دستورالعملی وجود داشت که کماکان سر جای خود است. البته کمی بازنگری شده که فردا اول وقت ابلاغ می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی اعلام کرد: برای کشور‌های همسایه ۵۰۰ یورو، برای کشور‌های دور ۱۰۰۰ دلار در نظر گرفتیم به عاملیت بانک‌های ملی و ملت تا به سرعت مسافران نیاز ارزی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه ضوابط اجرایی به زودی و نهایت ظرف فردا و پس فردا کامل می‌شود، گفت: هر کسی می‌تواند ۱۰ هزار یورو در منزل داشته باشد، ولی بالاتر از آن قاچاق محسوب می‌شود. ارز همراه مسافر بحث دیگری است که بیش از ۵ هزار یورو مجاز نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
... با تمام تلاش مجلس جهت ارئه روش جهت كنترل قيمّت ارز بازهم ايشان باشك و ترديد اعلام ٤٢٠٠ تومان رابيان ميكند ؟؟؟؟!!!...
جناب سيف ٥٠٠ يورو براي دوره اي كه يورو از دلار پايين تَر بود (٨٠٠ تومن) ميشد يك هفته سر كني اما حالا
از اين دست و دلبازي شما براي مسافران صميمانه متاسفم..
اگه تک نرخیه چرا 500 دلار مسافرتی میدید
خوب طرف میره از صرافی میخره
پس تک نرخی نیست بلکه دو نرخیه
جدا خسته نباشید!
صدقه می دید با 1000 دلار دو روز هم نمیشه در خارج از ایران ماند
حالا یکی واسه مسافرت 10هزار دلار یا یورو نیاز داشته باشه چیکار باید کنه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی