بازدید 23578
دولت مخالف فیلترینگ «تلگرام» است یا موافق آن؛

تلگرام بین 31 فروردین تا 10 اردیبهشت «فیلتر» می‌شود؟!

هرچند پیشتر زمان فیلترینگ تلگرام پایان فرودین ماه 97 اعلام شده بود و مطابق با زمان جدیدی که یکی از نمایندگان مجلس در ارتباط با زمان بستن تلگرام در ایران اعلام کرده بود، این مهلت به قبل از 10 اردیبهشت ماه رسیده است، آنچه در بین نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی می گذرد، گویای این است که هنوز توافق و هم نظری نهایی برای فیلترینگ این پیام رسان که قابلیت های شبکه اجتماعی را نیز دارد، نشده است.
کد خبر: ۷۸۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 10 April 2018

از روزهای پایانی سال 96 شایعه فیلترینگ دائمی پیام رسان و شبکه اجتماعی «تلگرام»، یکی از موضوعات مهمی بود که در کشور مطرح می شد، تا جایی که بیشتر مرم به این نتیجه رسیدند که فیلتر تلگرام، موضوعی است که ارکان و بخش های مختلف کشور به تصمیم دائمی در مورد آن رسیده اند و به همین دلیل است که با طرح غیر مستقیم آن در حال آماده کردن اذهان و افکار عمومی برای شکل گیری چنین اتفاقی هستند.

به گزارش «تابناک»؛ حتی رئیس جمهور و دولت هم که پیش از این تأکید داشتند، دستشان روی دکه «فیلترینگ» نخواهد رفت، در این باره سکوت کرده بودند و خبر غالب این بود که تلگرام تنها تا پایان اولین ماه سال جدید (97) بدون اعتمال فیلتر کار خود را در ایران دنبال خواهد کرد و پس از پایان این مدت، این شبکه اجتماعی محبوب بین ایرانی ها فیلتر شده و جای خود را به پیام رسان های جایگزین خواهد داد.

رئیس‌جمهور درباره فیلتر شدن تلگرام چه نظری دارد؟

جدای از اظهار نظر«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ تلگرام، در این باره خبری نبود تا اینکه اولین جلسه رئیس جمهور در سال جدید که طی آن «حجت الاسلام حسن روحانی » در دیدار نوروزی جمعی از وزرا، استانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: خواست مردم از دولتی که به آن رأی داده اند، تلاش بیشتر برای تقویت رفاه و امنیت است و گام برداشتن در مسیر گسترش بیشتر دسترسی به فضای ارتباطی، اطلاعات و دادن قدرت انتخاب به مردم.

تلگرام بین 31 فروردین تا 10 اردیبهشت «فیلتر» می‌شود؟!

البته رئیس جمهور ادامه داد: داشتن پیام رسان های ایرانی، توانمند، امن و ارزان که بتوانند نیازهای مردم را برطرف کنند، بی تردید باعث افتخار همگان خواهد بود و هدف از ایجاد و تقویت نرم افزارها و پیام رسان های داخلی، فیلتر یا مسدود کردن دسترسی ها نباید باشد، بلکه باید با هدف رفع انحصار در پیام رسان ها انجام شود.

روحانی آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی و تدوین محتوای مناسب و خوب برای انتشار در این فضا را نیز ضروری خواند و گفت: فضای مجازی خوب با تولید محتوای خوب، جذاب و مفید و نه صرفا با انحصار و محدود کردن آن، تأمین خواهد شد.

پس از آن بود که در موضع دولت برای فیلترینگ تلگرام ابهام ایجاد شد و سخنان روحانی این را به اذهان متبادر ساخت که قوه مجریه، همچنان نظر مثبتی روی فیلتر شدن این پیام رسان خارجی ندارد. البته سخنان رئیس جمهور به گونه ای دوپهلو بیان شد و هنوز مشخص نیست که دولت با سایر ارکان حاکمیت درباره فیلترینگ تلگرام همراهی خواهد کرد یا خیر؟!

یک نماینده مجلس: تلگرام نهایتا 20 روز دیگر فیلتر می‌شود

کار تا جایی پیش رفت که روز گذشته، «حجت الاسلام مجبتی ذوالنور» نماینده مردم قم در مجلس در توییتر خودش نوشت: با توجه به ابعاد خسارات استقرار استفاده از تلگرام، این پیام رسان خارجی در آینده نزدیک و کمتر از 20 روز دیگر فیلتر خواهد شد. ذوالنور این سخنان را پس از جلسه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس بیان کرده، اما توضیحی نداده که آذری جهرمی یا شخص دیگر این زمان فیلتر شدن را در جلسه اعلام کرده یا خیر؟ این در حالی است که وزارت ارتباطات، نقل قولی از وزیر ارتباطات در مورد فیلتر شدن قریب‌الوقوع تلگرام را تکذیب کرده است.

وزیر ارتباطات هم برای اینکه سوء برداشتی از جلسه روز گذشته اش در مجلس صورت نگیرد یا سخنی بر خلاف آنچه او گفته، زده نشود، بلافاصه در اینستاگرام خود مطلبی را با این مضمون منتشر کرد: دوشنبه به دعوت مشترکی از کمیسیون های امنیت ملی و اقتصادی مجلس در مجلس شورای اسلامی حضور یافتم و در گفت و گو با نمایندگان محترم به مطالب زیر اشاره کردم.

توضیحات شش بندی وزیر ارتباطات درباره جلسه با نمایندگان برای فیلترینگ

نخست: تکنولوژی بلاک‌چین تحولی عظیم در ساختار اعتماد به وجود می‌آورد. بانک ها، ثبت اسناد و ثبت احوال، نمونه‌ای از مراجع اعتماد در ساختار حاکمیت هاست که دچار تحول می‌شود. موضوع تهدیدات اقتصادی تلگرام که امروز در جامعه درباره آن بحث می‌شود، ناشی از این تحول است که باید به آن توجه کرد. البته مرجع کارشناسی در این موضوع بانک مرکزی و پژوهشگاه های علمی و وزارت اقتصاد هستند.

دوم: بحث پیام رسان و رسانه دو موضوع مجزاست که امروز بنا به شرایطی در کشور ما به هم آمیخته است. برخی محدودیت های رسانه‌ای مبحث پیام رسان ها را تحت الشعاع خود قرار داده است. پیام رسان‌ها یکی از زیرساخت های توسعه اقتصاد دیجیتال هستند. امروز نظام بانکی بین المللی امکان فعالیت کسب و کارهای ایرانی را در پیام رسان ها بوجود نیاورده‌اند. اتصال صنعت فناوری مالی به پیام رسان ها باعث شکوفایی اقتصادی می‌شود‌.

سوم: شورایعالی فضای مجازی در خصوص حمایت از پیام رسان های بومی مصوبه ای داشته و دستگاه ها وظایفی داشته‌اند. وزارت ارتباطات بنا بر مصوبه اقدامات خوبی انجام داده و در حال تکمیل اقدامات هستیم.

چهارم: بحث امنیت اطلاعات و حریم خصوصی بسیار بااهمیت است. قوانینی داریم و دیروز هم قوه قضاییه آیین نامه‌ای اعلام کرد؛ اما نیاز به شفاف سازی بیشتری دارد. مصادیق صدور احکام قضایی بایستی شفاف تر اعلام شود و این نیازمند حمایت قانونی مجلس است. دین و قوانین ما تأکید بر این دارند و اکنون با شفاف سازی قانونی باید ضمانت های اجرایی را روشن کرد.

پنجم: نقدهایی از امنیت پیام رسان ها مطرح می‌شود. برخی صحیح است و برخی سیاه نمایی. آنگونه که گزارش کرده‌اند، مدیر پیام رسان داخلی در پاسخ به یک ضابط، خواستار طی روال قانونی می‌شود و حکم جلب صادر شده است. این دو معنا دارد؛ نخست اینکه حساسیت در این شرکت ها به حریم خصوصی مردم هست و دوم آنکه قوانین حمایتی از این شرکت ها برای رعایت حریم خصوصی کاربران لازم است. وزارت ارتباطات لایحه‌ای در این حوزه آماده کرده که تلاش می‌کنیم با فوریت بالا به مجلس ارسال کنیم.

و آخر اینکه: حاکمیت در استفاده حداکثری از منافع فضای مجازی و دفع آفات آن باید یکپارچه باشد. بین حاکمیت و مردم هم همدلی لازم است. زمانی که جنگ با حمایت و رشادت مردم اداره و زمانی که تحریم های ظالمانه با حمایت مردم سپری شد، طبیعتا در حل مسائل پیش روی ما در تحول دیجیتال نیز نیازمند حمایت مردم هستیم.

فیروزآبادی: «تلگرام» فقط تا دی ماه 96 همکاری خوبی با ایران داشت

اما دیگر مهمان نمایندگان مجلس «سید ابوالحسن فیروزآبادی» دبیر شورای عالی فضای مجازی و از موافقان جدی فیلترینگ تلگرام بوده که طی روزهای اخیر هم بیشترین انتقادها را به تلگرام داشته، در این جلسه گفته: «ما نمی دانیم پاول دورف مسئول تلگرام تبعه چه کشوری است و شبکه تلگرام زیر نظر چه کشوری اداره می شود. تلگرام به شدت هزینه بر است؛ اما هیچ محل درآمدی برای آن اعلام نشده است. تلگرام قابلیت های ویژه ای مانند کانال دارد که در هیچ نرم افزار دیگری آن را مشاهده نمی کنیم.»

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر اینکه پیام رسان هایی که تعداد کاربرانشان از حدی افزایش می یابد باید در کشور نماینده رسمی داشته باشند، گفت: تلگرام تاکنون نماینده رسمی به ایران معرفی نکرده است.

فیروزآبادی با اشاره به رایزنی های ایران با تلگرام گفت: وزارت ارتباطات با تلگرام توافقاتی داشت که در این راستا همکاری های خوبی تا دی ماه ۹۶ انجام شد، اما در ماجراهای دی ماه سال ۹۶ تلگرام به توافقات عمل نکرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انتشار سند اخیر تلگرام در مورد برنامه های سال ۲۰۱۸ گفت: تلگرام قصد دارد در سال ۲۰۱۸ رمز ارز وارد کند. در مرکز ملی فضای مجازی، هنوز به نتیجه مشخصی در برخورد با رمزارزها از جمله بیت کوین نرسیده ایم. مطالعات شروع شده، جلساتی با بانک مرکزی داریم تا سیاست های جمهوری اسلامی در نحوه تعامل با رمزارزها مشخص شود.

وی ادامه داد: آنچه قرار است در تلگرام در قالب رمزارز ارائه شود، نسل سوم رمز ارزها است. این رمزارزها قابلیت دولت گریزی و بلادرنگ بودن را دارند و بازیگر اصلی رمزارز گرام، تلگرام است. برخی معتقدند این بازیگری جدید با مبانی تئوری رمزارز مغایرت دارد. تلاش داریم در دانشگاه ها و آموزش و پرورش از ارائه خدمات در تلگرام خودداری کنیم. در دو سال گذشته با کمک قوه قضائیه از ارائه خدمات پولی توسط تلگرام خودداری شده است و به این صورت فعالیت خالص اقتصادی بر تلگرام نداریم و فعالیت های موجود فعالیت های مکمل اقتصادی است.

دولت با دست پس می‌زند با پا پیش می‌کشد!

هرچند پیشتر زمان فیلترینگ تلگرام پایان فرودین ماه 97 اعلام شده و مطابق با زمان جدیدی که یکی از نمایندگان مجلس در ارتباط با زمان بستن تلگرام در ایران اعلام کرده بود، این مهلت به قبل از 10 اردیبهشت ماه رسیده است، اما آنچه در میان نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی می گذرد، گویای این است که هنوز توافق و هم نظری نهایی برای فیلترینگ این پیام رسان که قابلیت های شبکه اجتماعی را نیز دارد، نشده است.

به نظر می رسد، رئیس جمهور و دولت نگران وعده های انتخاباتی خود به مردم در خصوص دسترسی به فضای ارتباطی، اطلاعات و دادن قدرت انتخاب به مردم هستند و نمی خواهند حداقل مسئولیت فیلتر تلگرام روی بر گردن آنها باشد، برای همین در عین همراهی با بخش های مختلف حاکمیت برای ایجاد محدودیت در فعالیت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی در کشور، به نوعی هم تلاش دارند مخالفت خود را با فیلترینگ بیان کنند؛ موضعی که با بیان سخنان دوپهلو آن را نشان می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۷۰
تلگرام را فیلتر کنید یا نه فرقی بحال مردم نداره
بیشتر مردم به سامانه ها و برنامه های خبررسان داخلی بی اعتماد هستند. چون مغرضانه و جانبدارانه و بعضا غیرمردمی عمل میکنند.

بجای این کارها سعی کنید اعتماد سازی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
درهرصورت قبل از۲۱ اردیبهشت فیلترمیشود!!!
ایرانی
| United States of America |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
من هر اندازه با خودم کلنجار میرم که امنیت ملی یک کشور بزرگ و قدیمی و باستانی مثه ایران با یک اپلیکیشن داره بهم میخوره و از بین میره باور نمیکنم !!!!!! شما بگین واقعا امنیت ملی ایران با یک اپ نابود میشه !!!!!!!؟؟؟
چرا همش دنبال پاک کردن صورت مساله هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
چون راحت ترین کار است
فیلتر کنید تا مردم به توئیتر و اینستاگرام بروند و تمام حرف و حدیث ها جهانی بشه و کل دنیا بفهمد که تو ایران چه خبره .
توکل.بر خدا
عاقبت کره شمالی در انتظار ما خواهد بود.
از قدیم گفته بودند هیچ کس را مسخره نکنید !!!

خدایا ما را بخاطر مسخره کردن کره شمالی عفو کن. توبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
همونطور که عربستان رو مسخره ميکرديم و الان ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
البته کره شمالی بدون بمب اتمی چون حتی مثل کره ای ها توان ساخت بمب اتمی را هم نداریم که حداقل اگر گرسنه ایم نگران حمله خارجی نباشیم
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
بنده قبلا احساس غرور می کردم وبه خود می بالیدم که وضع ما از کره شمالی بهتره حتی کره شمالی را مسخره می کردم الان که فکر می کنم وضع ما از کره شمالی بد ترهم است ولی خودمان متوجه نیستیم ویا غرور مان اجازه نمی دهد که کره شمالی را بهتر از خودمان بدانیم. ببینید دوستان کره شمالی هم مانند ما تمام محدودیت ها و سانسور ها را دارد تقریبا تا اینجا با کره شمالی برابر هستیم اما امتیازی که کره شمالی داردموسیقی برای مردمش ازاداست .هر شهر و استانی برای خودش جداگانه درخواست بودجه اختصاصی ویا قانون جداگانه(بعلت برتربودن نسبت به شهرهای دیگر) نمی کندو هزاران امتیاز دیگر.
خوب شما هم مردم رو سرگرم می کنید
با فیلترینگ هیچوقت اعتماد از دست رفته ی مردم نسبت به خبررسان های داخلی مخصوصا صدا و سیما برنخواهد گشت و تنفر مردم از آنها بیشتر خواهد شد.
انقدر فیلتر کنید تا ..... مشکلات موجود در جامعه ربطی به تلگرام ندارد و زاییده عملکرد مسئولینی است که به جای منافع حامعه ، منافع فردی را مورد توجه قرار می دهند .
فاصله بین مردم با خودشان کمتر و فاصله مردم با دولت و مسئولان بیشتر خواهد شد.
کسانیکه بدنبال تصویب این طرح هستند یقینا ریگی در کفششان است.
از افشاگری ترسیده اند.
بابابگیربد اینو فیلتر کن ید و اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنیدهی هر روز اینو تکرار نکنید
به ایران ، کره شمالی دوم سلام میکنیم.
مشکلات کشور ما و هر کشور دیگر در سایه آزادی و گردش اطلاعات بر طرف شدنی است نه در سایه خقان و فیلتر کردن ها. زمان بدور خود دیوار کشیدن و جلوی گردش بدون سانسور اطلاعات سالها است که بسر آمده، با تکه ای ابر نمیتوان جلوی خورشید را گرفت!
خدایی دغدغه مسئولین ما رو می بینین ، بخوانید همه با هم الفاتحه
قبلنا وقتی ارز گرون میشد میگفتن کار جمشید بسم ا... ولی الان میگن کار تلگرام بسم ا...ست
بله
سر ما را با اینکه تلگرام بسته می شود یا نمی شود گرم بفرمایید.
دولت هم لطف بفرمایند ده روز بیشتر به مردم آوانس استفاده از تلگرام را بدهند و حتی از فیلتر شدنش جلوگیری نمیایند.
دلار چنده؟؟
هوراااا.....:)))
اگر صدا و سیما در خبر رسانی صداقت داشت و منافع ملی را در نظر میگرفت کسی سراغ تلگرام و سایر ارتباطات مجازی نمیرفت ولی متاسفانه تا زمانی که این حقیقت وجود دارد که منبع خبر رسانی در صدا وسیما دچار مشکل است از اینرو مردم یک راهی برای رفع فیلترینگ پیدا میکنند ولی در این میان برای تصمیم گیرنده فیلترینگ یک زحمت و هزینه اضافی خواهدشد که مسلما انها هم از بیت المال هزینه خواهند کرد
من مشکلی با سروش یا ایرانی هاش ندارم فقط باید سرعت و امکاناتش رو هم بیشتر و دقیقا شبیه تلگرام کنند.
فیلتر هم شد خب بشه.مگه تا حالا چیز خلافی داشتیم که ناراحت بشیم که از این به بعد کسی بخواد پیام های منو ببینه یا نبینه.

والا...

بعضیا چنان واکنش نشون میدن انگار دارن اطلاعات فوق محرمانه ایی رد و بدل میکنن.یه پیام رسانه دیگه.همین...
پاسخ ها
حسین
| Germany |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اگر شما با خونده شدن پیام هات با همسرت توسط دیگران مشکل نداری به خودت مربوطه اما من دوست ندارم برای گرو کشی های مختلف تمام زندیگیمو تو شبکه های نا امن داخلی بزارمیگ
با حذف تلگرام دزدیها و رشوه ها و ربا ها و نابخردیها هم حذف می شود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
حذف می کنند که بیشتر اختلاس کنند.
غیر از تلگرام هیچ پیام رسان دیگری مفت نمی ارزد مخصوصا داخلی ها
حجم انتی فیلتر 20 مگه اخرش گفتم بدونید
باز شروع کردین؟؟ برنامتون اینه هر روز مردمو بترسونین خودشون بیان داخلی؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
یک بار بگیم به درک که فیلتر می کنید حالشون خوب میشه .
خوشم مياد هركي ندونه مملكت همه چيزش گل وبلبله فقط مشكل تلگرام حل نشده
پشت همه قضایا خوده دولت و دولتیها هستند حالا اقای روحانی جلو دوربین مثبت بازی در میاره جای خود دارد.
خب خدارو شکر دیگه همه مشکلاتمون حل میشه
دلارم میش هزار تومن
همش تقصیراین تلرام بود....
حالا هی تاریخ بدین
بازی جدید دوباره سرگرم بشیم
مردم این همه دی ماه اعتراض داشتند و همه می گفتند حق اعتراض محفوظ است.
تنها راه حلی که قرار است عملی شود فیلتر تلگرام هست.
آزادی بیانم آرزوست.
این اعلام اولتیماتوم برای قطع تلگرام هم شده مثل اولتیماتوم های ترامپ درباره برجام... از در و دیوار برای ملت خبر بد می رسه...
ما را بکشید از پیام رسانه‌ای داخلی استفاده نخواهیم کرد خدا به فیلترشکن ها برکت دهد
بابا خفمون کردید خبرا شده فیلتر میکنیم یا نمیکنیم نهایتا هم فیلتر میکنید ولی مطمئن باشید مردمبه زور مهاجرت مقدس نمیکنند به پیام رسان شیشه ای و ملی کوچ میکنند به یه پیامرسان دیگه
آقا این چه وضعیه حداقل قطعی کنید موضوع رو کلی فایل و اطلاعات توی این کانال ها داریم حداقل مشغول شیم به بک آپ گیری . آخه چقدر با شایعه مملکت رو جلو میبرین ؟؟؟؟؟؟؟ همش استرس همش فشار روانی ، خدا از مسببین این رفتار نگذره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
نه که خیلی زندگی خوبی داریم یه سری هم آقایون میرن رو اعصابمون .
فیلتر میکنید بکنید یا نکنید این بازی موش گربه بازی را جمع کنید مردم اذیت نکنید بذارید تلکیفشون مشخص بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
احسنت .
اینها از آگاهی مردم و دسترسی سریع اطلاعات ناراحتند
در واقع وسیله ای که مردم را به هم نزدیک کند مورد تنفر است.
پیامررسانی دوست دارند معرفی کنند که کلید قطع و وصلش دست خودشان باشد.
ای مسولین این مملکت مشکلات بسیار زیادی دارد برای حل آنها وقت و انرژی صرف کنید. فیلتر کردن تلگرام و سانسور و پارازیت مصداق خودکشی است
نمی دانم برخی مدیران جوان تازه به دوران رسیده رویداد های انقلاب و بعد ان را درک نکرده اند که اعتماد به زور ایجاد نمی شود باید تدریجی و بدون تهدید باشد اول بستر اعتماد را بوجود اورید تا بصورت تدریجی انتقال گردد . همانند موسیقی خبلی رفتار ها را زیر زمینی خواهید کرد و بعدا خودتان تسلیم خواهید شد
روز به روز ازینکه اینجا بدنیا اومدم بیشتر احساس بدبختی میکنم
اين همه جلسه و قت هدر ميكنيد واسه فيلتر نرم افزاري كه با يه فيلتر شكن پنج هزارتوماني در ماه باز ميشه ؟ تا كي صورت مسئله رو ميخواين پاك كنيد؟ چرا اين همه جلسه و وقت رو براي اقتصاد و رفاه مردم نميزارين؟ به دلار ٦٠٠٠ توماني برسين
فیلتر کنید. یه بار دیگه ثابت میکنید غیر مردمی و ضد مردمی هستید.
شاید بشود تلگرام را فیلتر کرد اما جلوی اختلاس و رانت و دزدی را نمیشود گرفت
فیلتر میکنید بکنید بابا. به جهنم که فیلتر میکنید. خسته شدیم. هر روز یکی افاضات میکنه امروز فیلتر میشه 20 روز دیگه فیلتر میشه 10 روز دیگه نمیشه.خسته شدیم
مبارک است اساسا به عنوان یک رزمنده در هشت سال دفاع که در انقلاب هم بودم و فعال نمی دانم برای چه انقلاب کردیم تا امروز در نقطه یی قرار گیریم که هدف از ان انقلاب نقطه امروز بود
از اینکه تابناک و خیلی از رسانه ها دارن نظر مخالف مردم برای فیلتر تلگرام رو منعکس میکنند هم باید شک کرد. تا چند روز پیش زیر خبرهای فیلتر تلگرام پر بود از هورا کشیدن ها!!!!
اینکه هر سه دقیقه یک تلاق داشته باشیم واقعا شرم آوره اما تا وضع اقتصادی کاملا درست نشه نمیشه جلو این "روند" رو گرفت
طبیعیه که وقتی سفر آقازاده معروف به انگلیس در تلگرام منتشر می شه و خبر هپل هپو کردن 280 میلیارد دلار منتشر می شه باید فیلتر بشه دیگه. هیچ توجه کردید جهش ناگهانی دلار به بالای 5000 تومان در کشور درست پس از سفر همین آقازاده به انگلیس و مشاوره گرفتن از انگلیسی ها شروع شد.
تلگرامم ببنید ببینم به کجا می رسید ،
یعنی شما دیگه مشکلی ندارین یعنی همه چی حل شده موقعی که بوجود امدخوب بود همش دارن مغزادم شستشو میدن ازفیلترشکن هم استفاده نمیکنیم
فيلتر كردن دست دادستان است ولي استفاده از پيام رسان داخلي دست ماست كه در هر صورت من شخصا هرگز و تحت هيچ شرايطي استفاده نخواهم كرد. در ضمن در صورت فيلترينگ استفاده از اينترنت گوشي همراه خودم را هم لغو خواهم كرد.
این آقای " ذوالنور" برای ورود به تویتر از چه فیلترشکنی استفاده میکند؟
تلگرام این بار قدرتمند میآید تلگرام نسخه بلک چین غیر قابل فیلتر .روزی خواهد شد کل اینترنت غیر قابل اینترنت خواهد شد.
وای خدا چقدر خنده داره این موضوع!!! فک کنم مسئولین محترم دور هم جمع میشن میگن یکیتون بگه 10 روز دیگه فیلتر میشه، بعد اون یکی بیاد بگه نه نه کی گفته ؟؟ بعد یکی دیگه بیاد بگه 20 روز دیگه !!!! یعنی اینقدر مهم شده این موضوع؟؟؟؟؟؟ یه پیام رسان هستش دیگه!! مثل بقیه خدمات مجازی که به راحتی فیلتر شدن، اینم فیلتر کنین. فک کردین مردم شروع می کنن به زار زار زدن و گریه کردن؟ نه خیر مسئولین محترم. فقط این وسط یه هزینه فیلتر شکن رو هم به هزینه های خانوار ها اضافه می کنید و حداقل 80% کاربران فعلی تلگرم با فیلتر شکن از این پیام رسان استفاده می کنند.یقین داشته باشید بالای 80% از کاربران فعلی تلگرام از پیام رسان های داخلی استفاده نمی کنند.
در خصوص پیام رسان سروش یه مطلب طنز خوندم که جالب و دردناک بود البته. گفته بود که :
" در یه حالت میشه سروش رو نصب کرد که اولا یه گوشی که هیچ نرم افزاری روش نیست و همینطور سیم کارت هم نداره استفاده کنی و البته قبلش دوربین های گوشی رو با کاغذ کوچولو و چسب بپوشونین بعد با یه سیم کارت که به نام کسی دیگه هست ثبت نام کنین، اینترنت همسایه رو هک کنی و با اون به سروش وصل بشی و شروع به نصب برنامه کنی. روی این گوشی هم یه وی پی ان که خودت نخریده باشی هم همیشه روی گوشی داشته باشی. با اون سیم کارتی هم که سروش رو نصب کردی تحت هیچ شرایطی به کسی زنگ نزنی. بعد از نصب سروش به هیچ عنوان هیچ سیم کارت دیگه رو تو گوشی استفاده نکنی. در مواقعی هم که با گوشی کاری نداری برای جلوگیری از استراق سمع، اول گوشی رو خاموش کنی بعد داخل کیسه فریزر ( از نوع محکمش) بزاری و یه گره کور هم بزنی، بعد گوشی رو داخل فریزر بزاری. در آخر هم اگه هم دیگه نخواستی از سروش که روی این گوشی نصب کردی استفاده کنی، باید اول با غلطک از روی گوشی رد بشی بعد باقیمانده گوشی رو داخل یه بشکه پر از بنزین قرار بدی و اتیشش بزنی. خدایی خیلی خندیدم به این ظنز دردناک.
آیا با فیلتر کردن تلگرام کل مشاکل تان حل خواهد شد ؟ نه بدانید که وضعیت فعلی و کار آمدی کنونی ادامه نخواهد داشت .
نرم افزار سروش افتضاح است اما ایتا خوب و کپی کامل تلگرام است.
من کلی درامد دارم تو تلگرام برای فروش محصولاتم اگه قطع بشه ورشکست 100 درصد میشم لطفا با اینده جوانها بازی نکنید به خاطر مسایل خودتون
واقعا‌ متاسفم‌ واسه‌ طرز‌ فکر‌ مسئولین
ینی‌ مشکل‌ مردم‌ مافیلتر‌کردن‌تلگرام‌درست‌میشه؟
فقروبیکاری‌رفع‌میشه؟
کلاهبرداری‌‌وفساد‌ازبین‌میره؟
اختلاس‌دیگه‌تکرار‌نمیشه؟
شماها‌که‌این‌همه‌دم‌از‌حمایت‌ازکالای‌داخلی‌میزنید‌ بریدجلوی‌قاچاق‌کالارو‌بگیرید‌ برید‌جلوی‌واردات‌کالارو‌بگیرید‌فقط‌بلدید‌شعاربدید‌ اصلا‌عمل‌نمیکنید‌متاسفم‌واستون
رسانه های داخل کشور لوگوی یک تیم باشگاهی را که قبل از سانسور حتی کسی متوجه آن هم نبود را به طرز مسخره ایی سانسور می کند ، چگونه ادعای حفظ اطلاعات مردم را می کند و انتظار دارد مردم به آن اعتماد کنند. من با این کارها یاد ویدئو می افتم.
مطمئناً قبل از ضرب الاجل ۲۲ اردیبهشت ترامپ، تلگرام رو فیلتر می کنید. دلیلش همینه. مسوولانی که همیشه خلاف خواسته اکثریت ملت حرکت می کنند. یک تناقض. آیا شما نماینده اکثریت مردم هستید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل