بازدید 5572
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

دلار ۴۲۰۰ تومانی عملیاتی نمی‌شود

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اتاق بازرگانی صریح و تند در مورد تصمیمات دولت موضع‌گیری کند، گفت: باید به مسئولان شوک و تکان داد، زیرا توجه ندارند که این مسیرهایی که می‌روند، ما را چه قدر به سمت سقوط می‌برد.
کد خبر: ۷۸۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 10 April 2018

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اتاق بازرگانی صریح و تند در مورد تصمیمات دولت موضع‌گیری کند، گفت: باید به مسئولان شوک و تکان داد، زیرا توجه ندارند که این مسیرهایی که می‌روند، ما را چه قدر به سمت سقوط می‌برد.

به گزارش فارس مهدی پورقاضی امروز در اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران در مورد نرخ 4200 تومانی دلار گفت: نمی‌دانم چرا معاون اول رئیس جمهور چنین رقمی را برای قیمت دلار اعلام کرده‌اند؟ تا چه زمانی با بگیر و ببند می‌خواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران باید در مورد اعلام این نرخ به معاون اول رئیس جمهور تذکر بدهد، گفت: همه می‌دانند که عملیاتی کردن این نرخ برای دلار امکان‌پذیر نیست .

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با طرح این سوال که چقدر در سال‌های گذشته با بازداشت صراف‌ها و امثال جمشید بسم‌الله در کنترل بازار ارز موفق بوده‌ایم؟ گفت: تا کی می خواهند این گونه پیش روند؟ چرا نمی‌خواهند بدانند که تنها راه نجات ما حرکت در جهت آزاد سازی اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه اتاق در سال جاری باید موضع‌گیری صریح روشن و تندی داشته باشد، گفت: به نظرم باید به مسئولان شوک و تکان داد زیرا این مسئولان توجه ندارند که این مسیرهایی که می‌روند، چقدر ما را به سمت سقوط می‌برد.

وی در ادامه در مورد حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: برای حمایت از کالای داخلی باید تولید رقابتی و با کیفیت باشد و برای این منظور واحدهای تولیدی باید بهره‌ور و دانش محور شوند.

وی افزود: مهمترین کاری که وزارت صنعت در سال 95 و 96 برای حمایت از تولید داخلی انجام داد توزیع تسهیلات مالی بین بنگاه‌های اقتصادی بود و این اتفاق نشان می‌دهد که درک وزارت صنعت از حمایت از صنعت توزیع منابع مالی است.

پورقاضی بیان داشت: برنامه امسال در حمایت از تولید داخلی تحت عنوان نوسازی باز هم توزیع پول است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: برای بهبود اقتصاد نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و اقتصادی که غیرقابل پیش‌بینی است، کسی در آن حاضر به سرمایه‌گذاری نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت و وزارت خارجه باید برای بهبود روابط با همسایگان اقداماتی را انجام دهند، گفت: بهبود وضعیت اقتصاد بستگی به بهبود روابط با همسایگان دارد.

پور قاضی تصریح کرد: اتاق امسال را سال موضع‌گیری صریح تعیین کند، زیرا قرار نیست ما بنشینیم و به راحتی گوش دهیم که معاون اول رئیس جمهور بگوید دلار 4200 تومان و قرار نیست، بنشینیم و کسی مسئولیت بانک مرکزی را بر عهده داشته باشد که حرفه‌ای نیست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر