بازدید 9412
گزارش

دیدارشبانه چندعضو مجمع فدارسیون کشتی با خادم/رسول در زورخانه بله گفت+عکس

پس از برگزاری دومین مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی و فرصت ۶ روزه وزارت ورزش به اعضای مجمع برای بازگشت رسول خادم، رییسان هیات‌های استانی به غیر از تعداد کمی از آن‌ها در زورخانه نامجوی تهران حاضر شدند و با رسول خادم رییس فدراسیون کشتی دیدار و گفت‌وگو کردند. رسول نیز درخواست آنها را قبول و استعفای خود را پس گرفت.
کد خبر: ۷۸۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳ 10 April 2018

مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی عصر دوشنبه به منظور بررسی استعفای رسول خادم و تعیین تکلیف فدراسیون برگزار شد.در این جلسه، اعضای مجمع بار دیگر با استعفای رسول خادم مخالفت کرده و تصمیم گرفته شد تا یکشنبه ۲۶ فروردین مهلت برای بازگشت خادم تعیین شود.

به گزارش تابناک ورزشی، بعد از پایان این مجمع فوق العاده، تعدادی از هیات های استانی با حضور در یکی از زورخانه های تهران با رسول خادم دیدار کردند. این دیدار دو ساعته با موضوع رها شدن کشتی از بلاتکلیفی و توجه به شرایط ورزش کشور و نابسامانی ۴۰ روزه این ورزش بود. در این دیدار گزارشی از اتفاقات مجمع فوق العاده امروز به خادم ارائه شد و اعضا بار دیگر از وی درخواستند با پس گرفتن استعفای خود به فدراسیون بازگردد. در نهایت هم رسول خادم به حاضران گفت انشاالله تا روز یکشنبه در فدراسیون حاضر خواهم شد.

همچنین، محمد رضا داورزنی پس از مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی گفت: حدود ۴۰-۴۵ روز پیش رسول خادم استعفا کرده بود و پس از آن مجمع تشکیل شد و یک ماه برای بازگشت او فرصت داد. کشتی رشته‌ای است که مردم ار آن انتظار زیاد و به حقی دارند. کشتی سبد ما را در المپیک و مسابقات پر مدال کرده است.

وی افزود: فراز و نشیب‌های کشتی زیر ذره‌بین مردم و کارشناسان است و برایشان مهم است که کشتی ثبات داشته باشد و بتواند برنامه‌های خود را برای مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک دنبال کند. به همین دلیل فضایی که در ۴۰ روز گذشته ایجاد شده و باعث نگرانی مردم شده بود، وزارت ورزش و جوانان به عنوان پاسخگو باید تکلیف قانونی‌اش را انجام می‌داد. برای همین دلیل در درخواستی که مجمع داشت، امروز مجمع دیگری برگزار شد و نظرات اعضای مجمع را شنیدیم.

داورزنی عنوان کرد: برخی هیئت‌ها چراغ سبزهایی را مطرح کرده بودند که با توجه به مذاکراتی که دوستان انجام داده‌اند، شاید زمینه برای بازگشت خادم فراهم شود. ما هم با توجه به اینکه در مدت گذشته همواره از فعالیت‌های همه فدراسیون‌ها به ویژه کشتی که یکی از رشته‌های حساس است حمایت کرده‌ایم، نظرات مجمع را شنیدیم، چون باید وضعیت فدراسیون تعیین تکلیف شود. در واقع نمی‌شود که فدراسیون بدون رئیس باشد؛ رئیسی که چندی قبل استعفا داده است.

معاون وزیر ورزش گفت: تفویض اختیار به نایب رئیس، نافی مسئولیت نیست و هر اتفاقی که بیفتد، رئیس فدراسیون باید پاسخگو بدهد. امروز هم اعضای مجمع از وزارت ورزش درخواست کردند به مناسبت عیدی که روز شنبه در پیش است، تا یکشنبه فرصت دیگری داده شود تا تعدادی دیگر با خادم صحبت کنند و تکلیف شود که به کارش ادامه بدهد. اولویت ما هم همین کار بود. قرار شد برخی دوستان و همچنین وزارت ورزش تلاش خود را انجام بدهند. آن چیزی که اتفاق افتاده، حمایت کامل ما بوده است.

وی درباره این شایعه که گفته می‌شود برخی معتقدند وزارت ورزش نمی‌خواهد خادم به فدراسیون بازگردد، گفت: به چه دلیل؟ مسئولیت صفر تا صد ورزش با وزارت ورزش است. جدا کردن کشتی، فوتبال، والیبال و بسکتبال از وزارت ورزش منطق ندارد، چون هر اتفاقی که رخ بدهد، وزیر ورزش باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد. کسی از مجلس رئیس فدراسیون را برای پاسخگویی صدا نمی‌زند. هر اتفاقی در هر رشته‌ای رخ بدهد، وزیر ورزش باید پاسخگو باشد پس وزارت ورزش باید نظارت کامل و قانونی خود را داشته باشد. دستگاه بازرسی و نظارتی کشور، وزارت ورزش را پاسخگو نسبت به همه چیز می‌دانند. اخیراً هم دوستان در سازمان بازرسی این انتظار را از وزارت ورزش داشتند که وضعیت موجود در کشتی تعیین تکلیف شود. طبیعتاً این انتظار هم بود که ما به وظیفه قانونی خود عمل کنیم. ما هم تلاش کردیم تا به نحو احسن این کار را انجام بدهیم.

داورزنی عنوان کرد: نکته دیگری که باید بگویم، بحث در خصوص حمایت است. بیشترین حمایتی که می‌شود از یک رشته ورزشی کرد درباره کشتی شده و بدون اغراق ۱۰۰ درصد منابع فدراسیون کشتی را پرداخت کردیم. وقتی همه منابع تخصیص داده شده، یعنی در اولویت بوده که بتوانیم پرداخت کنیم. از طرف دیگر در همه میزبانی‌ها و سایر مسائل شخص سلطانی‌فر اولین کسی بوده که پیگیری لازم را از استاندارد و مدیرکل استانی انجام داده است. چون مسئولیت کلی با وزارت ورزش است. بعضاً می‌بینیم جداسازی می‌شود و زاویه‌ای بین فدراسیون‌ها و وزارت ورزش ایجاد می‌کنند که اساساً این موضوع نه منطقی است، نه درست. چون همه تلاش ما این است که فدراسیون‌ها ابزار لازم را در اختیار داشته باشند و بتوانیم قدرتمندانه در مسابقات پیش‌رو حضور داشته باشیم. همه باید تلاش کنیم که تیم‌ها هیچ مشکلی از جمله بازی تدارکاتی، برگزاری اردو و هزینه نداشته باشند. آن قسمتی که مسئولیت بر عهده وزارت ورزش است، فکر می‌کنم وزارت ورزش در این زمینه کارنامه قبولی داشته و صد درصد کارش را انجام داده است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره انتشار هزینه‌های فدراسیون کشتی گفت: ملاک برای ما گزارش حسابرس فدراسیون است. در گزارش‌های مطرح شده، قسمت عمده‌ای از این منابع، منابع غیر مادی است، یعنی پولی نیست اما آن چیزی که عملاً اتفاق افتاده و طبق گزارش‌ها، به جرات می‌توانم بگویم که فدراسیون تلاش خوبی را در تامین منابع مالی انجام داده و اگر منصفانه بخواهیم بگوییم، در حوزه منابع مالی به صورت ۵۰ - ۵۰ عمل شده است. ۵۰ درصد وزارت ورزش و کمیته المپیک و ۵۰ درصد هم فدراسیون. این رقم علاوه بر عددهایی است که در استان‌ها هزینه می‌شود. در مجموع هم ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم و هم تلاش فدراسیون قابل تقدیر بوده است. جا دارد تشکر کنم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که اگر خادم باز هم حاضر به بازگشت به فدراسیون نباشد چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: تلاش همه دوستان این است که این اتفاق میمون بیفتد و خادم به فدراسیون بازگردد و ما هم به نظر دوستان مجمع احترام گذاشتیم. همانطور که به اعضای مجمع گفتم خودم نیز با خادم تماس خواهم گرفت تا بازگشت او به فدراسیون را تکلیف کنم و امیدواریم این اتفاق بیفتد. اگر مسئله دیگری اتفاق افتاد بگذارید در آن زمان صحبت کنیم.وی در خصوص احتمال برگزاری مجمع سوم فوق‌العاده فدراسیون کشتی عنوان کرد: بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس