بازدید 2126

جولان دلار در مقابل ریال، روبل، لیر و پِزو

کاهش ارزش ارزها در مقابل دلار از آسیا به اروپا و از آنجا به قاره آمریکا رسیده است.
کد خبر: ۷۸۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 09 April 2018

کاهش ارزش ارزها در مقابل دلار از آسیا به اروپا و از آنجا به قاره آمریکا رسیده است.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، دلار آمریکا این روزها در حال جولان دادن در برخی از کشورها است و روی خوش خود را به مقامات فدرال رزرو نشان می دهد.

در همین حال دومینو کاهش ارزش پول برخی از کشورها از چندی پیش کلید خورده است و از کاهش ارزش ریال ایران در برابر دلار آمریکا شروع شده و اکنون به پول روسیه، ترکیه و آرژانتین رسیده است.

در همین حال هر دلار آمریکا برای اولین بار به تقریبا ۶ هزار تومان در برابر پول ایران رسیده که بی سابقه گزارش می شود؛ ضمن اینکه روبل روسیه هم در بازار معاملات امروز ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده و هر روبل ۱.۸۶ ارزش خود را در برابر دلار از دست داده و هر ۶۰.۰۳ روبل روسیه به یک دلار رسیده است که برای اولین بار از نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی گزارش می‌شود.

ضمن اینکه هر یورو در مقابل روبل ۳.۷۱ درصد افزایش پیدا کرده است. البته از جمله دلایل کاهش ارزش پول روسیه به تحریم های اخیر آمریکا علیه روسیه بر می گردد که سه روز پیش وضع شده است.

از طرفی هم ارزش لیر ترکیه به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از بیش از حد داغ شدن اقتصاد این کشور و روند غیر مسئولانه بانک مرکزی این کشور با رکورد کاهشی روبرو شده و هر ۵ لیر در مقابل یک یورو و هر ۴.۰۷ لیر در مقابل یک دلار رسیده است. بر پایه این گزارش، پِزو، واحد پول آرژانتین هم در برابر دلار روند نزولی به خود گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل