بازدید 3103

فرآیند آموزشی دانشگاهها باید در مسیر اشتغال باشد

کد خبر: ۷۸۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ 09 April 2018

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: فرآیند آموزشی ما در دانشگاه ها باید به نحوی دنبال شود که فارغ التحصیلان هر مقطع بتوانند به آسانی جذب بازار کار شوند.

به گزارش ایرنا، از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید احمد معتمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یکی از فعالیت های مهم معاونت آموزشی در دوره اخیر، بازنگری برنامه آموزشی مقطع کارشناسی بود که نتایج آن برای وزارت علوم ارسال شده و به دلیل اینکه دارای اصلاحات اساسی و ریشه ای بود مورد توجه این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در معاونت آموزشی این دانشگاه موضوع ارتقا و ترفیع سالانه اعضای هیات علمی مورد توجه بود چرا که موانعی در این مسیر وجود داشت و در همین راستا آیین نامه مربوطه بازنگری شد.

معتمدی عنوان کرد: در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز به رویه های مختلفی نظم داده شده و سعی شد کیفیت این دوره ها افزایش یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فاصله دانشگاه های ایران و مراکز دانشگاهی معتبر جهان و همچنین تفاوت مباحث محتوایی آموزشی میان آنها اشاره کرد و گفت: به طور مثال در دوره های دکتری، نحوه پذیرش دانشجو، تعریف پروژه ها و کارایی دانش آموختگان این مقطع با جامعه مناسب نیست.

وی اضافه کرد: تمامی فارغ التحصیلان دکتری ما به دنبال استخدام در دانشگاه هستند و این درحالیست که در دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیلان برای کار در جامعه و صنعت تربیت می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد در میان 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد، گفت: برای رسیدن به این جایگاه باید بخش آموزشی دانشگاه ساماندهی شود.

معاون سابق آموزشی دانشگاه: جایگاه مطلوب بین المللی سازی دانشگاه امیرکبیر نسبت به دیگر دانشگاه ها
معاون سابق آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در زمینه بین المللی سازی فعالیت ها در میان دانشگاه های هم سطح خود جایگاه خوبی را کسب کرده است.

عباس سروش افزود: زمانی می توانیم در مدیریت دانشگاه موفق شویم که بتوانیم افراد را به لحاظ فکری و ذهنی با برنامه ها همراه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه یک محیط علمی است و اساتید و دانشجویان باید توجه داشته باشند که معیارهای موجود در این فضا نیز به صورت علمی ایجاد و دنبال می شود و براساس پیش بینی ها، در 10 سال آینده دانشگاه هایی موفق هستند که در خصوص ایجاد منابع مالی آینده نگری کنند.

سروش با یادآوری اهمیت تقاضا محور کردن پژوهش ها در دانشگاه، گفت: صنعت نیز در تقاضا محور کردن پژوهش ها دخیل است اما دانشگاه ها باید در این زمینه بیشتر برنامه ریزی و فعالیت کنند.

**معرفی برترین تدریس یاران دانشگاه صنعتی امیرکبیر
معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گفت: برترین های تدریس یاران در سایت دانشگاه معرفی می شوند که اسامی برترین های ترم گذشته اعلام شده است و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

سید محمدحسین کریمیان در مراسم معارفه خود افزود: برنامه معاونت آموزشی دانشگاه ارتقای سطح آموزش به صورت کیفی و کمی است.

وی عنوان کرد: فارغ التحصیلان ما در دوره کارشناسی در سطح بسیار عالی قراردارند اما از نظر مهارت چندان قوی نیستند که برنامه داریم این وجه از دانشجویان دانشگاه را نیز تقویت کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: باید کاری کنیم که مهندسان ما برای ورود به بازار کار دغدغه ای نداشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل