بازدید 3006

آب آشامیدنی شهرستان سرپل ذهاب سالم است

کد خبر: ۷۸۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱ 09 April 2018

آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از نیازهای اصلی زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب است که هم اکنون با همت و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب این مهم محقق شده است.

به گزارش ایرنا، زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در غرب کرمانشاه خسارت زیادی را به تاسیسات شهری و روستایی وارد کرد ولی با تلاش دستگاه های ذیربط اکنون خدمات رسانی به زلزله زدگان بدون وقفه و با جدیت در دستور کار قرار دارد.

این زلزله آسیب های زیادی به تاسیسات آب و فاضلاب سرپل ذهاب وارد کرد که با تلاش مسئولان، مشکل شکستگی های شبکه های آبرسانی برطرف شد و اکنون آب این شهرستان قابل آشامیدن و بدون هیچ گونه کدورتی است.

این روزها کار آواربرداری در سطح شهر و روستاهای شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب در حال انجام است و طبیعی است که گاهی در اثر انجام عملیات آواربرداری، لوله ای دچار شکستگی شود.

در روزهای اخیر تصاویری از کدورت بالای آب شرب شهرستان سرپل ذهاب در فضای مجازی منتشر شد که مسئولان ذیربط این موضوع را تایید نمی کنند.

مسئولان سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عنوان کردند که آب آشامیدنی این شهرستان سالم و بهداشتی است و طبق تاییدیه بهداشت و درمان قابل استفاده است.

**آواری برداری و شکستگی مقطعی شبکه آبرسانی
سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب گفت: هم اکنون عملیات آواربرداری در سطح شهر سرپل ذهاب در حال انجام است و در برخی موارد همین موضوع باعث شکستگی مقطعی در برخی شبکه های آبرسانی مناطق شهری و روستایی می شود که بلافاصله نسبت به رفع آن اقدام می شود.

محبت جمالی نیا افزود: در سطح روستاها نیز طبق بررسی های صورت گرفته ، 25 مورد شکستگی لوله داشتیم که اداره آب و فاضلاب روستایی به سرعت وارد عمل شده و نسبت به رفع آن ها اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طی نامه ای از مدیران کل آبفا و آبفار استان کرمانشاه پیگیر شکستگی شبکه های آبرسانی و بحث هدایت آب های سطحی شهرستان شده ایم ، ادامه داد: شکستگی شبکه های آبرسانی با حضور به موقع ماموران در کمترین زمان رفع می شود تا آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم زلزله زده سرپل ذهاب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز با حضور معاون درمان وزیر بهداشت ، از نظر بهداشتی بودن آب آشامیدنی بررسی های لازم صورت گرفت ، بیان کرد: آب آشامیدنی سرپل ذهاب از سراب گرم تامین می شود که از سرچشمه زلال و مشکلی ندارد ، ضمن اینکه هر روز نمونه گیری از آب برای بهداشتی بودن آن انجام می شود.

سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب گفت: هم اکنون آب آشامیدنی شهر سرپل ذهاب کاملا سالم و بهداشتی است و در مناطق روستایی نیز به دلیل فرسودگی برخی شبکه های آبرسانی دچار ترکیدگی می شود که در صورت اعلام گزارش ، ماموران اداره آب و فاضلاب روستایی به سرعت وارد عمل می شوند تا با رفع کامل مشکل ، آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

**آب آشامیدنی سرپل ذهاب سالم است
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سرپل ذهاب گفت: هم اکنون آب آشامیدنی این شهر هیچ گونه مشکی ندارد و از نظر بهداشتی سالم و قابل شرب است.

جواد کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه روزانه 60 مورد عملیات آواربرداری در سطح شهر سرپل ذهاب انجام می شود ، این موضوع کاملا طبیعی است که برخی شبکه های آبرسانی دچار شکستگی شود.

وی اظهار کرد: در هر نقطه ای که شبکه های آبرسانی دچار شکستگی شود ، تیم های ما وارد عمل می شوند و نسبت به رفع مشکل در کمترین زمان اقدام می کنند.

وی گفت: هم اکنون هیچ موردی از شکستگی شبکه های آبرسانی در سطح شهر نداریم و آب آشامیدنی سرپل ذهاب سالم و بهداشتی است.

وی ، طول شبکه های آبرسانی در شهر سرپل ذهاب را 106 کیلومتر و شمار مشترکان زیرپوشش اداره آب و فاضلاب شهری را نیز 15 هزار و 800 مشترک اعلام کرد.

وی اضافه کرد که ماموران آب و فاضلاب شهری در سطح شهر فعال هستند و نسبت به هدایت آب های سطحی و فاضلاب کمپ های زلزله زدگان و اتصال آن به شبکه جمع آوری فاضلاب مرکزی اقدام می کنند.

وی گفت: از ابتدای وقوع زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال تاکنون، در مجموع 6 هزار متر لوله گذاری فاضلاب در نقاط مختلف شهر سرپل ذهاب انجام شده و هر روز با انجام نمونه های بهداشتی ، نسبت به بهداشتی بودن آب آشامیدنی اقدام می شود.

**فرسودگی 70 درصد از شبکه های آبرسانی در مناطق روستایی سرپل ذهاب
مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون 70 درصد از شبکه های آبرسانی در مناطق روستایی این شهرستان ، فرسوده است و نیاز به اصلاح و مرمت دارد.

حشمت احمدی افزود: اصلاح ، مرمت و بازسازی شبکه های آبرسانی در 161 روستایی سرپل ذهاب نیازمند 570 میلیارد ریال اعتبار است که در این زمینه مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی گفت: هم اکنون کار آواربرداری در روستاهای زلزله زده این شهرستان در حال انجام است و همین امر احتمال شکستگی شبکه های آبرسانی را افزایش داده است و در صورت دریافت گزارش ، ماموران اداره آب و فاضلاب به سرعت وارد می شوند تا نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مواردی از شکستگی شبکه های آبرسانی طی چند روز گذشته در سطح روستاها اتفاق افتاده است ، گفت: این شکستگی ها ترمیم شد و هم اکنون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و بدون هیچ گونه کدورت است.

وی شمار مشترکان زیرپوشش اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل ذهاب را حدود 11 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: تیم های آبفار با تمام توان و به صورت شبانه روزی پای کار هستند تا خدمات رسانی لازم و بدون وقفه را به اهالی منطقه انجام دهند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با 90 هزار تن جمعیت و برخورداری از هشت دهستان و 226 روستا ، بیش از 11 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی