بازدید 34790
روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» عنوان کرد:

در صورت وقوع جنگ میان اسرائیل و ایران، آمریکا چه خواهد کرد؟

در همین رابطه، با توجه به پیوند قوی روابط آمریکا با اسرائیل، کارشناسان زیادی بر این باورند که در هرگونه جنگ میان ایران و اسرائیل، آمریکا نیز تمام قد از اسرائیل حمایت خواهد کرد و ایران باید با نیروهای آمریکایی مواجه شود. با این حال، ایهود ایلام، تحلیلگر شورای امنیت ملی اسرائیل تحلیل متفاوتی را در روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» منتشر کرده و نوشت:
کد خبر: ۷۸۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 09 April 2018

در چند ماه گذشته خبرها و تحلیل های زیادی پیرامون جنگ احتمالی میان ایران و اسرائیل ارائه شد. جنگی که به عقیده بسیاری از کارشناسان قریب الوقوع به نظر می رسد. در این میان نوع نقش آفرینی ایالات متحده به عنوان شریک راهبردی رژیم اسرائیل نیز حائز اهمیت است.

به گزارش تابناک، در همین رابطه، با توجه به پیوند قوی روابط آمریکا با اسرائیل، کارشناسان زیادی بر این باورند که در هرگونه جنگ میان ایران و اسرائیل، آمریکا نیز تمام قد از اسرائیل حمایت خواهد کرد و ایران باید با نیروهای آمریکایی مواجه شود.

با این حال، ایهود ایلام، تحلیلگر شورای امنیت ملی اسرائیل تحلیل متفاوتی را در روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» منتشر کرده و نوشت:

در 20 مارس سال 2018، اسرائیل اذعان کرد که راکتور هسته‌ای سوریه را در سال 2007 بمباران کرده است. اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، ایران واکنش نشان خواهد داد.

دو هفته گذشته، رزمایش بزرگ نظامی مشترک بین ایالات‌متحده و اسرائیل برگزار شد که متمرکز بر سناریوی حمله ایران به اسرائیل بود. آیا ایالات‌متحده در صورت وجود چنین تهدیدی باید از اسرائیل دفاع کند؟

به‌طور خاص از دهه 1960 به بعد، روابط بسیار نزدیکی بین اسرائیل و ایالات‌متحده از جمله در سطح نظامی وجود داشته است. با این حال، هیچ پیمان نظامی رسمی بین دو طرف وجود ندارد.

در صورت وقوع جنگ میان اسرائیل و ایران، آمریکا چه خواهد کرد؟

ایالات‌متحده از سال 1949، بیش از 124 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه داده است.ارتش اسرائیل، عمدتاً نیروی هوایی آن، مبتنی بر سیستم‌های تسلیحاتی آمریکایی است. مفهوم این امر این است که ایالات‌متحده، تسلیحات و نه نیروی نظامی اسرائیل را تأمین می‌کند زیرا اسرائیل بر نیروهای خود متکی است؛ تسلیحات آمریکایی، خون اسرائیلی.

اگر جنگی بین اسرائیل و ایران درگیرد، نیروهای ایالات‌متحده چندین روز زمان لازم دارند تا خود را به اسرائیل برسانند مگر اینکه ایالات‌متحده از پیش بداند که مخاصمات، قریب‌الوقوع است. اگر اسرائیل و/ یا آمریکا تصمیم به حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران بگیرند باید برای تلافی ایران آماده شوند.

دولت ترامپ ممکن است در ماه می 2018 از برجام خارج شود و ایران به سمت ساخت تسلیحات هسته‌ای حرکت کند که در این صورت، حمله نظامی، گزینه‌ای برای متوقف ساختن آن است.

مادامی‌که ایران تسلیحات هسته‌ای نداشته باشد، تهدید اصلی برای اسرائیل، حزب‌الله، نایب ایران در لبنان است که 150 هزار راکت در اختیار دارد و با آن‌ها می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد. تهدید ایران در مقایسه با حزب‌الله، جدی نیست چراکه ایران تنها چند صد موشکی دارد که قادر به رسیدن به اسرائیل هستند.

تحت چنین شرایطی، اسرائیل نیاز زیادی به کمک آمریکا ندارد چه برسد به اینکه از نیروهای آمریکایی بخواهد جان خود را به خطر اندازند. برای اسرائیل بهتر است که از آمریکا بخواهد تجهیزات نظامی برای آن فراهم کند و در عرصه بین‌المللی از آن حمایت کند.

طی جنگ ایران با اسرائیل، نیروهای ایالات‌متحده شاید یک نقش دفاعی محض را ایفا کنند؛ برای مثال با سرنگون ساختن موشک‌های این کشور. با این حال، ایران ممکن است این اقدام را تهاجم تلقی کرده و علیه نیروهای آمریکایی در خلیج فارس اقدام که این امر می‌تواند آتش جنگ بین ایران و ایالات‌متحده را روشن کند.

در پرتو تمام سناریوهای ذکر شده، نتیجه روشن است: اسرائیل باید بر نیروهای خود متکی باشد.

اسرائیل حدود 10 سامانه گنبد آهنین دارد اما به بیست سامانه نیاز دارد که ارزش هرکدام از آن‌ها حدود 60 تا 80 میلیون دلار است. اسرائیل باید روشن سازد از آنجا که سامانه‌های دفاعی کافی برای محافظت از خود ندارد، پس ممکن است واکنش بسیار شدیدی نشان دهند. اسرائیل باید همچنین در صورت نبود گزینه دیگری، حمله پیش‌دستانه را در نظر بگیرد.

اسرائیل باید هرگونه تقاضا برای کمک نظامی مستقیم ایالات‌متحده را به‌دقت بررسی کند و آن را به‌عنوان آخرین حربه در نظر گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۳۰
هر اتفاقي ميخواد بيوفته فقط سريعتر بيوفته چون خسته شديم
آمریکا بدبخت میشه مردمش شبا گرسنه میخوابن و روزها دنبال گدایی میرن .
چرا باید وارد جنگی شویم که اخرش نابودی است
حالا شما حرفهای این یارو را زیاد جدی نگیر .
اصلا چرا ما باید با اسرائیل درگیر شویم؟ اسرائیل بقول شما سرطان به تمام معنا ، این اعراب هستند که باید با این سرطان مبارزه کنند نه ایران . چرا ما شدیم کاسه داغتر از آش به چه حکم شرعی و چه منطقی؟
خیلی تحلیل تخیلی بود
برای اسراییل فقط حزب الله کافی ست.ایران ازطریق اون میتونه اسراییل را خفه کند.این نبرد پایانی ست
پاسخ ها
رمضون
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بخواب دیر وقته
در صورت جنگ ایران و اسرائیل، آمریکا چه خواهد کرد؟!عجب سوالی.
فعلا جنگ نياز ندارند ارزش پول ملي پايين اومدنش كار جنك را ميكنه بفكر جنگ با كشورها نباشيد نخواين ايران را نابود كنين با اين وضع اقتصادي جنگ هم بكنين
تابناک درمورد مذاکرات پشت درهای بسته با امریکا و اروپا در چند ماه گذشته خبری ندارید؟
جنگ رو ول کن دلار چنده؟؟!
بی کاری تابی جون..به فکر نان باش خربزه اب است.....فقیر فقرا هستند از این کشور دفاع می کنند..اقا زاده ها بمونن خونه
فرار , جوانیمون تو جنگ گذشت و دیگر جنگ نمیخواهیم , رفاه و آسایش می خواهیم
نمی تواند کاری انجام دهد. کنار می ایستد و نگاه می کند که چگونه هواپیماهای اسرائیلی که مجهزترین جنگنده های کنونی دنیا هستند در برابر هواپیماهای نیم قرن پیش ما قتل عام می شوند! حسرت می خورد که چگونه موشک هایش را با رادارهایمان ردیابی می کنیم و مثل برگ درختان خزان زده فرو می ریزیم، همان رادارهایی که نمی توانستند یک هواپیمای مسافربری را روی کی کوهستان هدایت کنند!!!! و در نهایت شگفتی خواهد دید که بمب افکن های استراتژیک ما در همراهی با قاهر 313 شکست ناپذیر و همیشه در حال ساخت آسمان اسرائیل را بر سرشان ویران خواهند کرد و خاکشان را به توبره خواهند کشید !!! مگه الکیه که کاری انجام بده!!!!
بیشین بینیم با تابی!
جنگ چیه؟
ما با دلار 7000 تومنی تاب زندگی هم نداریم چه برسه به جنگ!
من نمیدونم عربستان داره رشد میکنه ما میخواییم جنگ کنیم!!
ایرانی که نمی تونه چند ساعت قیمت دلار رو ثابت نگه داره...نمی تونه وضع معیشت مردم رو درست کنه...نمی تونه اب و هوای سالم و زندگی مرفه برا مردمش تامین کنه چطوری می خواد به جنگ اسراییل و امریکا بره..زمانی که ایران در مقابل عراق و حامیانش ایستاد حمایت مردمش رو داشت ولی الان دیگه مردم برای خوش امد مسئولان انها سمت جنگ نمی رن..کیم جونگ اون کوتاه اومد
ای لشگرصاحب زمان آماده باش آماده باش
بهرنبردی بی امان آماده باش آماده باش
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ؟ نهایت آنکه مانند زمان جنگ تحمیلی هشت ساله ،رفتار کند ،واگر روسیه ،وچین ،از ایران حمایت کنند ،در زمان خیلی کمی رژیم اسراییل سقوط میکند ،وحکومتی روی کار می آید که مسلمان ،یهودی ،و مسیحی در کنار هم با صلح ،وآرامش زندگی خواهند کرد ؟،،.
چرا باید به جنگ اسراییل برویم؟ مگر تا کنون به کشور ما حمله ای داشته است؟ بگذلرید ملت سوریه خودشان سرنوشتشان را در دست بگیرند
ما ارزش آمریکا را با دلارش در اینجا پایین می آوریم تا مشت محکمی بر دهانش بکوبیم..
میشه بگید اصلا چرا با اسراییل باید جنگید؟!
یه دلار و نمیتونید کنترل کنید!
خوب معطل چی هستید نابودش کنید بعد از نابودی اسراییل امریکا را هم نابود کنید و فقط نابود کردن را در. حرف بلدید و با تراشیدن دشمن خارجی هر. بلایی که میخواهید سر ملت ایران در میاورید۰ دلار هفت تومنی را بیش از پنج هزار تومن کردید بیکاری فساد مالی جنسی بیداد میکند.
نه اسراییل جرات حمله به ایران را داره و نه ایران نیازی به حمله به اسراییل داره و چنین ریسکی نمیکنه.اسراییل به کمک امریکا اروپا و بعضی کشورای عربی همه راههای ضربه زدن به ایران رو رفتند و به نتیجه نرسیدن و الان سعی دارن ایرانو از داخل نابود کنند و دارن با فشار اقتصادی فشارهای روانی و رسانه ای مردمو نسبت به حکومت و حتی مردمو نسبت به مردم (در آینده نزدیک مسائل قومیتی و نژادی)تحریک میکنن و کم کم با ایجاد درگیریها و اغتشاشات نظم و امنیتو از بین ببرن و با کمک نیروهایی که توی ایران اماده کردن وارد عمل بشن.ایرانم امیدواره که شاید گسلهای نژادی داخل اسراییل فعال بشه(مثل همین خبری که چند روز پیش اومد که اسراییل میخاد یهودیای سیاهپوستو از اسراییل اخراج کنه).ضمنا اگه اسراییل به ایران حمله بکنه دقیقا بر خلاف نظر کارشناس این مقاله حزب الله و مضاف بر اون حماس ،جهاد اسلامی فلسطین و نیروهای حامی ایران در عراق و سوریه و دیگر نیروها قطعا با اسراییل درگیر میشن.اصلا حمایت ایران از اونا دقیقا برای همین لحظه بوده.مطمئنا شروع یک چنین درگیری به حمله اسراییل به تاسیسات اتمی ایران و جواب محدود موشکی ایران ختم نمیشه و به جز باز شدن پای امریکا به این جنگ کشورهای عربی که میگفتن میخان درگیریارو به خیابونای تهران بکشونن هم تو دردسر میوفتن.ولی در کل به نظر بنده حتی اگر امریکا از برجام خارج بشه و در نتیجه ایران فعالیتای هسته ایشو شروع کنه اسراییل به ایران هیچ حمله ای نمیکنه ولی به شدت سر و صدای رسانه ای راه میندازه که زمان حمله ما به ایران خیلی نزدیکه.زمانی که هیچوقت نخواهد رسید
دلار شد شش هزارتومان بدون جنگ.وای به حالای که جنگ هم شود.‌ما مردم ایران با دلار شش هزار تومانی فعلا جنگ داریم نه با کشورهای دیگه.
اسراییل عددی نیست به ایران حمله نماید...
همین , محکوم کرد ؟ حد اقل یه کاری بکنید , اسرائیل هر دفعه میکشد ایران محکوم میکنه , همینه که هر کی بلند میشه یه شاخی به ایران نشون میده.
کاش جنگ..... تا این وضع تو کشور نبینیم
تا تعیین تکلیف نشدن قضیه سوریه هیچ حمله ای به ایران در کار نیست. اسیر تبلیغات نشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار