بازدید 28106

با لغو برجام، ایران به سرعت به سوی سلاح هسته‌ای خواهد رفت؟

منطقی است که فرض کنیم ایرانی‌ها تمایلی ندارند، با یورش به ساخت سلاح هسته‌ای، ترامپ و بولتون را به چالش بکشند، مگر این که برای خود شانسی در این راه قائل باشند. لازم به یادآوری است که بحران گروگانگیری در دوره رئیس‌جمهور ملایمی مانند کارتر به پایان نرسید، ولی همین که کابوی بی‌پروایی به نام ریگان به ریاست جمهوری آمریکا رسید، ایران گروگان‌ها را آزاد کرد.
کد خبر: ۷۸۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 09 April 2018

با انتصاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور آمریکا، احتمال لغو توافق هسته‌ای ایران و 5+1 از سوی ترامپ به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. نوع واکنش هسته‌ای ایران به چنین کاری، پرسش مهمی است که تحلیلگران غربی در حال بحث و بررسی آن هستند.

به گزارش «تابناک»؛ رئول مارک گرشت و ری تکیه از مخالفان سرسخت برنامه هسته‌ای ایران و برجام در مطلبی در این خصوص در واشنگتن پست مدعی شده‌اند، آمریکا نباید نگران واکنش ایران در حوزه هسته‌ای و یا تلاش ایران برای کشتن سربازان آمریکایی در منطقه باشد.

این دو پیش‌بینی کرده‌اند، در نهایت ملاحظات فنی و تخصصی سازمان انرژی اتمی ایران تعیین‌کننده خواهد بود؛ به این دلیل که اولا علی‌اکبر صالحی، رئیس این سازمان اهل برنامه‌ریزی گام به گام و تدریجی برای رسیدن به توانایی هسته‌ای است. دوم آنکه ایران از واکنش سخت تیم ترامپ می ترسد.

مرور تاریخ اخیر برنامه هسته‌ای ایران نشان می‌دهد، باید صالحی را ـ که فارغ‌التحصیل دانشگاه معتبر ام‌ای‌تی است ـ مرد پشت پرده شبکه گسترده ایران برای به دست آوردن تجهیزات با مصرف دوگانه مورد نیاز برای برنامه هسته‌ای ایران دانست.

صالحی به رهبری ایران نزدیک است و وقتی در دوره احمدی‌نژاد از سازمان انرژی اتمی خارج شد و به وزارت خارجه ایران رفت، از رویکرد جانشینان خود در تکیه بر سانتریفیوژهای قدیمی نسل یک به شدت ناراضی بود، زیرا استفاده از آنها نه راه مناسبی برای رسیدن به توانایی هسته‌ای غیرنظامی است و نه راه مناسبی برای ساخت سلاح هسته‌ای. این ماشین‌ها، عتیقه و مستعد از کار افتادن هستند و برای تولید اورانیوم غنی شده به هزاران دستگاه از آن، نیاز است و قاعدتا تأسیساتی که هزاران دستگاه از این دستگاه‌ها در آن نصب شده است را نمی‌توان مخفی کرد. نظر صالحی این بوده که برنامه ایران باید با استفاده از سانتریفیوژهای IR-6 و IR-8 جهش یابد.

با پیروزی روحانی در انتخابات سال 2013، صالحی برنامه بلندپروازانه خود برای مدرن کردن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از سر گرفت. مشکل اصلی که بر سر این برنامه قرار دارد، این است که توسعه کامل یک نسل جدید از سانتریفیوژهای پیشرفته، به حداقل هشت سال زمان نیاز دارد. به همین دلیل، ایران به توافق هسته‌ای نیاز داشت که ضمن این که تحریم‌ها علیه این کشور را بردارد، به آن اجازه توسعه سانتریفیوژهای جدید را بدهد. به همین دلیل بود که صالحی اظهار داشت، ما در توافق هسته‌ای، محدودیت بر تحقیق و توسعه مورد نظر آمریکا را نخواهیم پذیرفت، آن چه که ما پذیرفتیم محدودیت مهمی نیست.

بر خلاف هراس‌های مورد نظر جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، گویا ایران با استفاده از یکی از تأسیسات شناخته شده هسته‌ای خود و با استفاده از سانتریفیوژهای قدیمی خود به سوی ساخت سلاح هسته‌ای یورش ببرد. نصب هزار سانتریفیوژ پیشرفته‌تر IR-2m که تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارند نیز زمان‌بر است. این اقدام جسورانه از سوی آمریکا کشف خواهد شد و با خطر تهاجم نظامی آمریکا به ایران همراه است. مزیت سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته‌تر IR-6 و IR-8 این خواهد بود که تعداد محدودتری از آنها می‌توانند به سرعت اورانیوم تسلیحاتی تولید کنند. آبشار ساخته شده از این سانتریفیوژها را می‌توان به راحتی در یک کارگاه پنهان کرد و کشف آن برای طرف مقابل بسیار سخت خواهد بود. داشتن چنین سانتریفیوژهایی برای قرار دادن آمریکا در مقابل عمل انجام شده ضروری است.

در کنار مشکلات فنی یورش ایران به سوی ساخت سلاح هسته‌ای، مسائل سیاسی نیز دارای اهمیت زیادی هستند. رفتارهای ترامپ، طبقه حاکم بر ایران را بسیار نگران کرده است. آنها برنامه رسانه‌های غربی را پی‌گیری می‌کنند. اروپایی‌ها، رسانه‌ها و مقامات دولت سابق آمریکا، نگران ماجراجویی دولت ترامپ هستند. انتصاب بولتون این نگرانی را تشدید کرده است. یکی از وبسایت‌های وابسته به سپاه پاسداران بعد از انتصاب بولتون تیتر زده که «گاو وحشی ترامپ از راه رسید».

بنابراین منطقی است، فرض کنیم ایرانی‌ها تمایلی ندارند، با یورش به سوی ساخت سلاح هسته‌ای، ترامپ و بولتون را به چالش بکشند، مگر این که برای خود شانسی در این راه قائل باشند.

لازم به یادآوری است که بحران گروگانگیری در دوره رئیس‌جمهور ملایمی مانند کارتر به پایان نرسید ولی همین که کابوی بی‌پروایی به نام ریگان به ریاست جمهوری آمریکا رسید، ایران گروگان‌ها را آزاد کرد. تهران پس از حمله جورج بوش به عراق نیز برنامه هسته‌ای خود را برای دوره‌ای کوتاه تعلیق کرد، ولی روحانی بعدا به این مسأله افتخار نمود که در دوره همین تعلیق، برنامه هسته‌ای ایران بدون سر و صدا در مسیر تکمیل قرار داشته است.

صالحی نمی‌تواند برای تسریع در توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته کار خاصی انجام دهد. طراحی و ساخت یک نسل جدید از سانتریفیوژ برای هر کشور منطقا به یک دهه زمان نیاز دارد. به همین دلیل است که ایرانی‌ها از سطح رهبری گرفته تا دانشمندان هسته‌ای اصرار دارند، برجام را حفظ کنند.

نظام ایران البته ممکن است اقداماتی هسته‌ای را برای نشان دادن سرسختی خود در مقابل آمریکا انجام دهد. شاید ایران، تعدادی از همان سانتریفیوژهای بسیار قدیمی خود را دوباره نصب کند و یا این که کار برای تکمیل سانتریفیوژهای IR-2m را ادامه دهد و یا این که انتقال مواد تولیدی هسته‌ای به خارج از کشور را متوقف کرده و یا حتی تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را از سر بگیرد.

همه این اقدامات مسأله‌ساز هستند و ممکن است به عناوین جنجالی رسانه‌ها تبدیل شوند، ولی هیچ یک از آنها را نمی‌توان خیز مهمی به سوی ساخت سلاح هسته‌ای به حساب آورد. در واقع یک گزینه واقعی رسیدن به سلاح هسته‌ای برای ایران وجود ندارد، مگر این که صالحی کار بر روی ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته را به پایان رسانده باشد.

در زمان مذاکرات هسته‌ای و در شرایطی که دولت اوباما تصور می‌کرد در برابر ایران به غیر از راه توافق و یا شروع جنگ راه سومی وجود ندارد، فرانسوی‌ها اصرار داشتند که راه دیگری نیز برای مهار بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران وجود دارد. آنها از جمله اصرار داشتند که امتیازهای کمتری به ایران دهند و اجازه داده شود که تحریم‌ها هر چه بیشتر، اقتصاد ایران را به ورطه نابودی بکشد. دولت ترامپ هم گزینه تهدید به استفاده از زور برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار دارد، ولی فشار شدید اقتصادی هم برای به زانو درآوردن ایران کافی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷۲
همه چیز درشت میشه به زودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
غیرت ملی میگه باید هسته ای بشیم ولی بعضی مردم را از قوی شدن میترسونن چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
نه هسته ای درست میشود، و نه اقتصاد درست خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
قوی بودن به هسته ای بودن نیست به ارزش پول ملی و پاسپورت ایرانی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
میزان نقدینگی به رقم گیج کننده هزارپانصدهزارمیلیاردتومان رسیده وبدلیل اوضاع نابسامان اقتصادی وباهدف حفظارزش دارایی ،مردم درصدد تبدیل ریالشان به کالاهستندحالااین کالا میتواندمسکن باشد یاارزیا طلا یا خودرو و ... وباادامه این روند قیمت همه این کالاها قطعا باافزایش مواجه خواهدشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
شاید هم اونا دنبال همینن ما استارت اتمی شدن را بزنیم
هوشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کاش به هسته ای برسیم یکی بزنیم به اسراییل یکی عربستان .یکی هم امریکا
دنیای بدون نفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
تعداد بمب اتم کشورها به اظهار خودشان!!!؟
آمریکا 58000
روسیه 60000
انگلیس 200
فرانسه 180
پاکستان 9
هند 10
بااین تعداد کلاهک هسته ای میشه چندین بار کره زمین با خاک یکسان کرد!!!!!!!!!!!؟
میگن دلار 6 تومن شد .
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بالا بالا بالاتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
درست میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بالا بالا بالاتر بالاتر از ستاره.شعر عمو پورنگو میخونیا.
بورس مملکت ریخت.تابناک یه خبری بزن.با بلوک بازی دارن فریب میدن مردمو.همه ی سهم ها صف فروش بود بعد شاخص کل بورس 700 واحد مثبت.


بعدم اخه به نظرت امریکا تا وقتی میتونه به همین سادگی بازار و اقتصاد ایران رو به کل بهم بریزه چرا باید حمله نظامی کنه و برا خودش هزینه بتراشه؟؟؟
به سادگی به چند مکیلیارد دلار اقتصاد متلاشی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
دلارکانادا شد5200سکه2 میلیون را ردکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
خوش بحال خودم که تنها سرمایم گوشیمه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
نا شناس 15:46 خیلی خوب بود خخخ
خیر چون که میترسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اونها كه نترسيدند و پنبه بازى در اوردند كشور رو به اين فاجعه رسوندند. همونها كه نوجه هاشون از ديوار سفارت بالا ميرند و قطعنامه ها براشون كاغذ پاره هست.
سلاح هسته ای مگر نون و آب می شه که به سمتش برویم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
پس چرا اکثر کشورهای پیشرفته اول هسته ای شدند بعد ثبات اقتصادی پیدا کردند؟
چون امنیتشان تضمین شد. افتاد؟؟؟؟؟
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
سلام
تمام کشورها به دنبال افزایش موازنه قدرت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
تایه مشت تنبل مثل شما هستند نیاز به تحریم نیست
دانشجوی دکتری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
مسئله هسته ای یکی از موضوعاته . اونها طالب همه چیز هستند. میگن سرتو خم کن و در هیچ چیز حق انتخاب نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
جناب دانشجوی دکتری
اونها طالب همه چیز هستند منظوزرت مسئولین کشور که نیستند، چون اونها هم همین روحیه را در برابر مردم دارند و طالب این هستند که بر همه شئون مردم نظارت اشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کره شمالی الان چه اقتصادی داره ؟ کشور هسته ای هم هست
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
ناشناس 13:04 مثل کره شمالی ؟
مالزی هم هسته ای شده ؟ ترکیه چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کشورهای پیشرفته اول پیشرفته بودند بعد جرات هسته ای شدن پیدا کردن اونم نه با هزینه هایی که ما داریم می پردازیم، افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کره شمالی هم از اون دسته کشورهای پیشرفته ای هست که خوشبختانه بعد سلاح هسته ای به ثبات اقتصادی رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
مثل زمان قاجار که میگفتن این ماده سیاه متعفن بدبو (نفت) را میخواین چکار بدین انگلیسیها ببرن
وقتی نوه هات نفتی ندارن و به لطف تو انرژی هسته ای هم ندارن که برق و سایر نیازهاشون را برآورده کنه چقدر به شعور این نسل افتخار می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
الان مثلا كره شمالي كه هسته اي ي خيلي پيشرفته است
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کره شمالی هم سالعاست هسته ایست ولی مردمش در فقر مطلق هستند و اقتصادش بسیار بیمار . افتاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
برای ملت نون نمی شه ولی برای بعضی ها خیلی نون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کشورهای پیشرفته در همکاری جهانی به این پیشرفتها دست یافتند . کره شمالی را با کره جنوبی و ژاپپن مقایسه کنید ، الان کره شمالی چند تا بمب هسته ای دارد وحالا پشیمان شده است و کره جنوبی اینهمه پیشرفت کرده است و در دنیا آقایی میکند . فرض کنید ما دو تا بمب هسته ای هم داشتیم ، میخواهیم با آنها چه کنیم ؟ فکر میکنید امنیت می آور ؟ امنیت یعنی ارزش پاسپورت و اینکه سر هیچ انسانی برایی سیری شکم در سطل زباله خم نشود ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کی گفته کره شمالی به ثبات اقتصادی رسیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
دنيا به ايران اجازه داشتن سلاح هسته اى نخواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
شما معلومه ایران نیستی کلا
کره شمالی هیچی نداشت فقط هسته ای داشت
اما ما هسته ای مان پشتوانه منافع مادی و معنوی کشور
است
افتاد؟؟؟
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اگر بمب داشتی مجبور نبودی تو سوریه بجنگی و اونوقت دلار بشه 6000 تومن. گاهی بمب بالث صلحه نه جنگ.
خوب اگر برویم به سمت سلاح هسته ای در خوش بینانه ترین حالت می شویم مثل کره شمالی!
واقعا ملت بدبختیم هستیم ملتی که نون نداره بخوره پولش کم ارزش ترین پول دنیاست بیکاری وناامیدی همه جامعه اشو فراگرفته بمب اتم میخواد چیکار به خدا قسمت دو روز قبل پسر همسایمون خودشو کشت با قرص برنج چون کار نداشت چون از ایند ه اش به کلی نا امید بود واقعا هنر میخوادمملکتی با این همه ثروت ومنابع رو به این روز بندازی
درست گفته
فقط اینو میدونم ک دوران اوباما سر اومده این عمو ترامپ هم شوخی سرش نمیشه مخلص کلام اینکه یا ایران دست از این جنگ افروزی و سیاستهای سرتاپا غلطش دست برمیداره و از اون طرفم ب مردم ازادی میده یا الفاتحه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
آفرين در ود بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
جیره و مواجبم میگیری مزدور آمریکا هستی یا عشق یک طرفه برات کافیه؟
جنگ افروزی مثلا ما داعش را انداختیم جون منطقه یا دوستان عزیزت کلینتون و اوباما
خوبه عمو ترامپت هم خودش گفت کیا جنگ راه انداختن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
واقعا باورت شده ترامپ عموته که ازش دفاع می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
خوب شد کاره ای نشدی با این تفکرات عمو ترامپی ات!
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بیسواد
قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
آره
بعدشم تا دنیا دنیاست توسری خور بشیم؟
نخیر آقا
باید محکم بایستیم
عمو ترامپ یه کاسبه نه جنگجو
خیالت راحت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کاملاً موافقم. امیدوارم کار به اونجا ها نکشه
ایران بسوی سلاح هسته ای برود یا نرود آخرش باس بچه خوبه باشه وگرنه اخش میکنن به زبان خود مخالفان تعامل با دنیا گفتم باشد که بفهمند
برخلاف ایران کارهای اونها حساب کتاب داره. اگر بخوان خارج بشن حتما فکر همه چیزو میکنن. مثلا تهدید به یه حمله نظامی براندازانه میتونه تضمینی برای خنثی کردن این عکس العمل احتمالی ایران باشه. هیچ راهی وجود نداره جز عقلانیت و واگذاری امور به مردم
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
آمریکا توانایی تجهیزاتی و تکنولوژیک برای براندازی رو داره اما نکته مهم هزینه های خیلی سنگینی هست که این کار براش داره مگر اینکه این بن سلمان هزینه هاش رو تو سفر آمریکا تضمین کنه
ناشناس
| Indonesia |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
مردم!!!! راستی مردمی که برای رقاصی در خیابان رای میدهند شعورشان به حف مملکت از وابستگی می رسد؟؟ مردمی که تمام هم و غمشان گذران عمر در آنتالیا و پاتایا و ارمنستانو بالی است جز نکبت برای خودشان چیز دیگری هم به بار می آورن؟؟ اصولا این دولت و هنرهایش همه دست پخت همین مردم نادان و ابله است
خوشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
مامردم هرچی باشیم مثل تو مزدور و بی تربیت نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
به قول جناب دکتر حسین راغفر یک سوم ملیت ایران یعنی سی درصد زیر خط فقر مطلق هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
حق توهین به مردم رو نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
شما اول برگرد ايران بعد هارت وبورت بكن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
پاسخ به ناشناس 14:54- شما که به مردم توهین میکنی مکر خودت از همین مردم نیستی؟ شاید از کره ماه یا از آمریکا آمده ای؟ برخلاف نظر شما اون سری افرادی که هم و غمشان آنتالیاست اصولا رأی نمیدن و یا چنانچه رأی بدن به رقیب منتخب مردم رأی میدن چون مخالف مردم هستند و هم وضعشان خوبه و دور و برشون پر از پوله وبیشترشون بقول خودشون اصول کرا هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
اگر امریکا ازبرجام کنارش بکشدبرجام طوری است که هیچگونه تخلف حقوقی متوجه امریکا نیست درحالیکه ایران اگر برجام را ترک کندعلاوه بربازگشت تحریمها انطورکه خبرگزاریها گفتندتحریم های شورایامنیت را درپی خواهد داشتو...
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
پاسخ به ناشناس 14:54
هر موقع تونستی نحوه رفتار مردم در انتخابات رو تحلیل کنی بعد بیا اینجوری صحبت کن. امثال شما همه تون مثل هم حرف میزنین.
دعا که به لطف و جوسازی فشار بعضی ها و رسانه های چون خود شما موشک معمولی کنار نذاریم ..

سلاح هسته ی پیش کش

:)
بمب اتم قراره نون بشه برا مردم ؟بمب اتم قراره کار وامید بشه واسه جوونها ؟بمب اتم قراره دشمنی با دنیارو ازبین ببره؟ بمب اتم قراره تحریم رو از بین ببره ؟ بمب اتم قراره ارزش پول میلیمون ببره بالا؟ ! عقل هم خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بمب اتم برا شما نون آب نیس برا یه عده ای هس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
مثل اینکه توهم زدی، بمب اتم کجا بود !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
به نظرم مسئله هسته ای را ایران کنار بکذارد وتعامل با دنیا کند مگر میخواهدباهمه بجنگد
اگر فقط حرف اون رو ایران بزنه یعنی کل دنیا بر ضد ایران میشه و حتی یک قطره نفت نمی تونه بفروشد اون موقع باید دید چکار میکنه
فرض کن بمب اتمی که رهبری فتوی داده و گفته حرام است را ساختیم، بعد چی؟ حالا تازه میشیم مثل پاکستان که بمب اتم داره با ایت تفاوت که نون واسه خوردن ملت نداره، بعد چی؟
ساختن بمب اتم برای ایران مثل تلاش برای گرفتن حق وتو برای خود در سازمان ملل است، دیگه دیر شده برای این کارها.
کلا با وجود ترامپ ما هیچ کاری نمی توانیم بکنیم
؟؟؟
در اون زمان هم توافق کردن که ایران اسیرهارا ازاده کن بعد خواستند به ایررن حمله که کنند که طوفان شن بیچاره شون کرد
آخرین قیمتهادر تاریخ20 فروردین 97:
دلار آمریکا 6000
پوند 8500
دلارکانادا 5000
سکه 2000000
کره شمالی سبک سنگین کرد دید که امنیت حاصل از سلاح اتمی به مشکلات اقتصادیش نمی ارزد.
دلار چند شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بالای6
مگردر زمان تولید 20درصد وضعیت کشورمناسب بود متاسفانه بگویید میخواهییم سیاستهای ویرانگر 8سال دوره احمدی نژادتداوم یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
كاسبان تحريم بهشون فشار آمده شديييد
حرف اخر الفاتحه را يكي از كاربران عزيز زده
سلاح هسته ای وفعالیتهای هسته ای
همه تو آشپزخونمون شروع میکنیم به تولید سلاح هسته ای . احمدی نژاد گفت که میشه همه مون هسته ای بشیم .
در مقابل ترامپ کوتاه بیاییم باختیم.
درصورت بازگشت به قبل ازبرجام چه سودی عاید ملت مظلوم ایران خواهدشد همچون 8سال دوره احمدی نژاد امثال رییس انرژی هسته ای ومقامات درنازونعمت بسرخواهندبرد واکثریت ملت ایران زیرفشاراقتصادی له خواهندشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
با پذیرفتن برجام چه چیزی عاید ما شد الا اینکه درب صنعت هسته ای خود را گل گرفتیم بدون اینکه امتیازی بگیریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
درست است که با پذیرفتن برجام چیزی غاید ملت ایران نشد ولی اگر برجام را هم نمیپذیرفت وضعیت اقتصاد ایران بدتر ازمهاجران افغانی وحتی مردم کره شمالی بودچون بمب اتم وضعیت اقتصادی مردم کشوری را خوب نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
چرا دنيا بايد به ما امتيازى بدهد؟
فعلا عواقب ناشی از بالارفتن ارزهای خارجی را درست کنید فعالیتهای هسته ای پیش کشتان
اگرتدبیری وقدرتی دارید قیمت ارزهای خارجی راپایین بیاورید هنوز برجام نقض نشده دلاربه نزدیک 6هزارتومان رسیده شعارهای مفت دیگر فایده ای ندارد
نباید از ترامپ مفسد فی الارض بترسیم
چون اگر احساس کند ذره ای ترسیده ایم
واق واقش را بیشتر خواهد کرد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بی تربیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اتفاقاً امثال شما بايد خيلى هم بترسيد
بمب اتم برای ایران لازمه به شرطی که ازش استفاده مشروع و دفاعی بکنه.
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اگر بحث نابودی اسرائیل رو مطرح نکرده بودیم اینقدر دشمن نداشتیم.
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
دوست عزیز از ایالات متحده،بمب اتم استفاده تهاجمی داره نه دفاعی مثل هیروشیما و ناکازاکی که همین پرچم شما باعث شد صدها هزار مردم ژاپن در یک لحظه پودر بشن برن هوا.حالا به نظرتون اون دفاعی بود یا تهاجمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
برای ما ایرانیها بیش از سلاح وحدت و پزیرش عقاید همدیگر لازمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
ما آزادى داشته باشيم ومردمسالارى به بمب اتم نيازى نداريم.
گفتند که ساخت سلاح هسته ای که حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
مشکل این مقاله این است که فرض کرده ایران به دنبال بمب هسته ای است و نتیجه گیری را بر مبنای این فرض غلط بنا گذاشته در صورتی که بمب اتم حتی اگر بازدارنده هم باشد مشکل ما را حل نخواهد کرد، مشکل ما ترس و وادادگی برخی از مسئولین و مردم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
واقعاً که
این وسط مردم ایران تاوان چه را می دهند.
بمب هسته ای واقعی دلارآمریکا وسایرارزهای خارجی بود که درمدت کوتاه بدون فعالیتهای انرژی هسته ای حضرات فعال شد ومنفجرگردید وارزش پول ملی ایران راحضرات به صفررساندند
هنوزبرجام لغو نشده ارزش دلار وسایر ارزهای بین المللی به بالاترین قیمت ممکن رسید حضرات هنوزدر توهم فعالیت هسته ای هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
فوق توهم
فقط میدونم این دومین بار هست که قدرت خریدمان به شدت نزول میکند و قربانی این اهداف میشیم
چه قدر جالبه الان كه برجام بهم نخورده دلار رفته رو 6 تومن مسولین میدونن اگه برجام به هم بخوره تا 13000 هم دلار بالا میره و این یعنی ورشکستی اقتصادی پس با شایعاتی مثل ساخت سلاح اتمی در صورت لغو برجام سعی در كوتاه امدن امریكا و اروپا از مواضع علیه برجام دارند ولی نمیدونن كه ترامپ و اروپا از اقتصاد ایران خبر داره
بهتره همین الان با ترامپ توافق کنید راجع به همه مسائل، سه تا خواسته داره که اولیش بازرسی از همه مکان‌هاست که الان هم داره اجرا میشه و اصلا مهم نیست، دومیش افزایش دوره محدودیت‌هاست که در قبالش میتونید امتیازهای دیگه از ترامپ بگیرید و سومیش موشک‌های بالستیکه که میخوان بیشتر از برد ۲۰۰۰ کیلومتر نباشه که عملا هم نیست. درسته که زیاده خواهی دارن میکنن
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
همه مکانها یعنی همه مکانهای نظامی ؟ دوست عزیز یادت رفته داعش تا 50 کیلومتری ایران رسید ؟ یادت رفته توی جنگ چه تجهیزاتی به صدام دادن ؟ تاریخ یادت رفته تو جنگ جهانی دوم سه سوته کل ایران رو اشعال کردن و فقر و قحطی برای مردم آوردن ؟ کودتای 28 مرداد رو یادت رفته ؟ آمریکا کجا لشگر کشی کرده و آبادش کرده ؟ ژاپن ؟ ویتنام ؟ عراق ؟ افغانستان ؟
هر وقت حکومت مرکزی ایران ضعیف بوده دولت های دیگه به ملت ایران حمله کردن
اسکندر
اعراب
چنگیز مغول
تیمور لنگ
اشرف افغان
همه نمونه های تاریخی هستن
آمریکایی ها همچون خود ما، به خوبی میدانند که بزرگترین نقطه ضعف ایران اقتصاد است. و نیز مثل خود ما، به خوبی میدانند که حل مشکلات اقتصادی از سوی حاکمیت ایران در شرایط امروز، متاسفانه غیرممکن است. تمامی شعارها و وعده هایی که از سوی افراد و جناح های مختلف سیاسی کشور ما در رابطه با بهبود اوضاع به گوش میرسد، در واقعیت چیزی جز وعده های توخالی نیست. مشکل بزرگتر از این حرفهاست. بنابراین بعید است که آمریکا به سمت جنگ با ایران برود. راحت ترین راه برای دشمنان ما، وارد آوردن ضربه های بیشتر بر پیکر نحیف اقتصاد ماست.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
الان آمریکا کاری کرده دلار شده 6 هزار تومان ؟ تا مفسدین اقتصادی داخلی هستن هیچ نیازی به فشار آمریکا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
دشمنان ما نه عزيزم دشمنان نظام ياغي نباش تا دشمنت نشن مثل كره جنوبي زاپن و .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
دشمنان ما كجا و دشمنان شما كجا!
رفتن به سوی سلاح هسته ای؟؟؟!!!
پس بزودی مثل کره شمالی باید علف بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بَـــــــــــــــععععع له
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اولا اینکه ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم ثانیا آیا شما کره شمالی بوده اید که این ادعا را دارید؟ این کشور هر چه قدر هم از جهت اقتصادی تحت فشار باشه، انسجام ملی خود را از دست نداده و مثل مردم ما عافیت طلب نیستند
از کجا معلوم که مانند تصمیم کره شمالی در کار نباشد با افزایش بی مهار ارز، سکه و...
اگه دلالی و مفت خوری جای خودشو به زحمت و کار واقعی بده نه دلار اهمیتی پیدا میکنه نه برجام و نه آمریکا.
دلار به زودی زود به ده هزار تومان و برشکستگی کامل اقتصاد خواهیم رسید...فرض محال اتمی شویم؟بازم باید به میز مذاکره و تایید فرمایشات استاد ترامپ قرار گیریم...بهتر اصلاحات را از بالا خودمان شروع کنیم..اتم ثبات اقتصادی نمی آورد ..نمونه پاکستان .....ژاپن ...
برجام ملایم ترین گزینه روی میز کاخ سفید بود.
با گزینه های بعدی دلار 10 هزار تومنی را تجربه خواهیم کرد.

مدعیان هسته ای در جهان اول به ملتهای خودشان فکر کردند سپس هسته ای شدند
لغو برجام به ضرر همه تموم میشه اما کسی که این وسط 100 برابر بیشتر از همه ضرر میکنه ، ایران و مردم ایران خواهند بود. باید از سرنوشت کره شمالی درس بگیریم
سلاح هسته ای؟ تازه میشیم امروز کره شمالی .
با وجودبرجام این همه مصیبت با لغو برجام چی میشه
به خدا جمع کنید این هسته ای و این بازیها رو.مردم نون شب ندارند بخورند و عزت مردها پیش چشم زن و بچشون لگدمال شد.تا کی می خواهید پشت تربیون حرفهای بیهوده بزنید و از جیب ملت خرج کنید؟؟هسته ای بسه،جنگ عراق سو ریه و یمن بسه،اختلاس و سیاسی کار بسه.به خدا مردم توان این همه استرس و این همه مشکلات رو ندارند.مسئولین تا دیر نشده بخودتون بیائید،ادم گرسنه و بدبخت چیزی برای از دست دادن نداره و یهو دیدین همشون ریختن تو خیابونا و دیگه اون موقعه دیره.کشورمون رو دوست داریم،خاکمون رو دست داریم نزاریند از هم بپاشه.خیلی زود دیر میشه
اونوقت دلار هم میشه 20 هزار تومن و دیگه چیزی از اقتصاد باقی نمیمونه و بعدشم دیگه هیچی باقی نمیمونه.
عجب گیری کردیما
مشکل و ضعف ایران، ضعف اقتصادی نیست. نقطه ضعف و مشکل این کشور فساد هست مشکل منفعت طلبی جناحی گروهی حزبی و قومی قبیله ای هست. اگه همه افراد و ارگان ها اولویت اولشونو بزارن منافع ملی میبینی که خیلی از مشکلات خود بخود حل میشه. ولی متاسفانه هر کی به فکر خودشه هر باندی زور میزنه تا خودشو بکشه بالا هر چند به بهای تضعیف قدرت و امنیت ملی. باید این افراد درست شن و یا از همه مسئولیت ها خلع بشن
توی آمریکا سیستم تصمیم میگیره نه فرد . سیستم آمریکا از توان واقعی ایران‌ها اطلاع دقیق دارند برای همین در چهل سال گذشته کاری نتونستن بکنند چون میدونند ایران ، افغانستان و عراق نیست . آنها جنگی را که منافعشان را به خطر بیاندازد هرگز آغاز نمی کنند و جنگی که قابل کنترل آنها نباشد و دردسر ساز باشد هرگز سراغش نمیروند. سیستم آمریکایی‌ها همیشه به دنبال یک پیروزی سریع و ارزان است . جنگ با ایران بسیار پر هزینه و انتهایش پیش بینی نشده است و نابودی اسرائیل و منطقه را در پی خواهد داشت. آنها فقط به کشوری که ضعیف و دست خالی باشد و یا زود تسلیم شود مثل لیبی و عراق و افغانستان حمله می‌کنند . امروز آنها دارند با کمک رسانه ها و با مقالات و مصاحبه ها و تهدیدات رسانه ای ، شانس خودشونو روی ایرانی‌ها امتحان می‌کنند و بلکه ترساندن ایرانی‌ها جواب بدهد و ایران خودش مفت و ارزان تسلیم شود . تا آنها بدتر از سوریه آنرا نابود کنند . اگر ایران تسلیم شود ، از صلح خبری نیست . آنها فقط خواستار نابودی کامل ایران هستند . متاسفانه برخی مسئولین و مردم بزدل هم مشوق گستاخی های بیش‌تر از طرف آنهاست . در مقابل سگی که پارس کرد نباید فرار کنید ، اگرنه جری تر شده دنبال می‌کند و بشدت می‌گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
حتما باید انقدر تورم وبیکاری جوانان بیشتر بشود تا مردم علف خور شوند
خجالت آوره ولی کیه خجالت بکشه. آخه چقدر فشار به مردم. ما هم که آخ نمیگیم از ترس کهریزک.
كره شمالي هم بمب هسته اي داره و هم موشك قاره پيما، ولي كم آورد ميخواد مذاكره كنه، ما كه هنوز هيچكدومو نداريم...
برگزاری ها خبر داده اند که در زلزله چند وقت پیش دو نفر پیش تر جانشان را از دست ندادن یکی اونی که از ترس سکته زد ومرد دومی هم اونی که زیر دست وپای پدر ومادرش له شد ومرد ! مصدومین هم که تعدادشان کمتر از انگشتان دست بود از ترس خودشون و به در ودیوار کوبیده بودن!
حالا در عجبم که چرا بعضی از این بنی بشر که به اجازه زندگی در ایران دست پیدا کرده اند این همه اصرار دارند که بگند لرزه ترامپ چون زلزله است!!
دوستان محترم کسی باید در عرصه دیپلماتیک زبان باز کنه که شلوارش خشک باشه!!!
اگر رطوبطی در خود احساس می کنید لطفا سکوت کنید! و اگر کینه ای از وطن دارید حرفتون رو رک راست بزنید تا جواب مقتضی رو دریافت کنید!!
اگر ملت ایران متحد باشد و نفوذ خائنین را از درون خود پس بزند امریکا هیچ غلطی نخواهد کرد!
تا حالا هم هر چه مصیبت با کشیده ایم از خیانت خودفروشان وطن فروش و نفوذی ها بوده است!!!
مگر کرهمالی الان هسته ای نیست ؟ هم بمب اتمی داره , هم بمب هیدروژنی و هم موشکهای بالستیک , الانم همشو داره حاضره جمع کنه , چون دیگه ادامه نمیتونه بده , بعدشم از اتحاد جماهیر شوروی سابق که دممون کلفت تر نیست که با اون همه ادعا تو مسابقه تسلیحاتی در جنگ سرد کم آورد و از هم پاشید , راز بقای حیوانات هم نگاه کنید , آن حیوانات و جانورانی ادامه بقا پیدا می کنند که با شرایط خودشونو تطبیق داده اند , مانند سوسک !!!!
پاسخ ها
K
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اگر ترسوهایی مثل تو نباشن ایران با این شرایط جغرافیایی توانایی مقاومت داره.
كوتاه بيايد از مواضعتون... به خدا قسم ما جنگ افزار نميخوايم... ما هم حق زندگى داريم
دمش گرم ترامپ. همه جا مسخره اش میکنن کاریکاتورش و میکشن اداش و درمیارن. ولی اون بی توجه به همه این مسائل کارش و انجام میده به این میگن مرد عمل. هر چیزی که باعث پیشرفت کشورش میشه رو انجام میده تا ملتش تو اوج رفاه زندگی کنن......
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
سلاح به عربستان می فروشه بعد میره با پولش نون میخره میکنه تو حلق آمریکایی ها.میگم تو پول خونی دوست داری؟
یه چیزی که خیلی مهم است مقام معظم رهبری فرمودند به برجام خوشبین نیستند دلیلشم ایشون همون سالها که مردم 1 دلاری با هزار تومانی تو دستاشون بود و تو خیابانهای پایکوبی میکردند و میگفتن ظریف متشکریم فرمودند :اگر هستهای حل شود امریکا میگویید موشکی موشکی حل شود میگویند حقوق بشر چون اینها با اصل نظام مشکل دارند .امریکا خواب ببینه که ایران بشه کره شمالی .
مسیله جنگم که مگر ایران 8 سال با تمام دنیا نجنگید صدام تا خرخره مسلح کردند ولی هیچ غلطی نکرد الانم همه پشت انقلاب و رهبری هستیم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
تنها راهی که داریم مقاوت و برگشت واقعی به ارزشهامونه به شرطی که مسئولان هم مثل دهه شصت زندگی منند و واقعا با مردم باشند که امیدوارم برای این برگشت دیر نشده باشد.
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
با اصل حرفتون موافقم. ولی جوونهای الان رو با جوونهای زمان انقلاب یکی نبینید. جوون امروزی از همه چیز این زندگی خسته شده. از گرانی، از بیکاری، از عدم توانایی تشکیل زندگی، از بی پولی، از اختلاس های سرسام آور مسئولین و ....
حیدریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
اگر جنگ بشه باور کن همین جوانهای خسته و بیکار برای وجب به وجب این خاک سینشو سپر میکنه مگه دهه شصت و اونهایی که تو جبهه شهید میشدن همه بچه حزب اللهی بودن ؟
اره..با سرعت نور...به سمت هسته ای شدن میره...درست مثل قیمت دلار که داره از کهکشان راه شیری خارج میشه....بیچاره پینوکیو....!!!
لازمه یکم این نویسنده مقاله از انرژی هسته سر در بیاره
فکر کرده داشتن اورانیوم ۲۰ و بالاتر ملاک ساخت بمب هست
خیر آقا جان
مهم چاشنی و ...
عمرا بدست توانای امت همیشه درصحنه بدست بیاد

درواقع باش تا صبح دولتت بدمد
نقی معمولی و ارسطو رو برفسین جلو تا کار و درست کنن!
کره شمالی هم رفت. نتیجه چه شد؟
هنوز ترامپ پخ نکرده دلارمان شد 6000 هزار تومان! چرا در حالي که امارات و ترکيه و ديگر کشورها با کمترين هزينه دارند هسته اي مي شوند ما مي بايست بخاطر تفکرات بچه گانه و زد کشوريمان با طناب روسيه به چاه هسته اي افتاده و دهها ميليارد پول ملت را در دهان روسها بريزيم بخدا تکيه بر مردم و راضي نگه داشتن مردم منفعتش خيلي بيشر از به دام روسيه افتادن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
حق گفتی خدا پدرت را بیامرزد
ملت ایران متجاوزاز30سال است که به امید زندگی ساده وشرافتمندانه صبوری پیشه کرده ولی متاسفانه هیچ روزنه ای وجودندارد هرسال دریغ ازسال گذشته بوده
به نظرم با لغو برجام به سرعت به تنها جایی که میریم قهقرا و فروپاشی کامل نظام اقتصادی و سیاسی ایران خواهد بود.
پاسخ ها
شهروند ايران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
كاملاً درسته
ترامپ ضعف بزرگ دولت روحانی بخوبی شناخته ومیداند چگونه به این دولت بی گانه پرست ضربه واردنماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
تازه روحانى خوبه تون هست!
ابرانی غیرت دارد و به بیگانه و اجنبی باج نخواهد داد...والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
ايرانى جان و مالش را براى ايران فدا مى كند
بابا چند میلیارد دلار بدید روسیه یا کره شمالی چند بمب اتم بخرید خیال هم راحت. تازه ما که بمب افکن استراتژیک یا موشک مناسب برای شلیک نداریم؟ کی رو هم بزنیم؟
مثلا الان کر ه شمالی بمب اتم دارد و هی قمپز در میکرد اخرش چیکار کرد؟ مکه نه اینکه به التماس کردن و غلط کردن افتاده
آغا ما سلاح هسته ای نخواهیم کی رو باید ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
شما تو ایینه خودت را نگاه کن...ماشالله خیلی هم خوش تیپی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
لازم نيست.
سلام به شما برگواران من یه بار خدمت شما سروران عرض کردم جنگ واقعلا مزخرف هست واقعلا این جنگ ویران گر خواهد بود هشت سال جنگیدم اخرش چی شد نمیگم تسلیم باید شد اما راهی به غیر از جنگ ساز وکار کنیم شوخی نیست من درجنگ امریکا وعراق در خبر نوشته بود دو هزار پرواز بمب افکن فقط ذر یک روز انجام دادن یه داعش چطور سوریه رو به ویرانه بدل ساخت ما هم مردم سی سال پیش نیستم جوانها هم همین طور اونا نمیان باما رودرو بجنگن صدها موشک رو به سمت زیر ساختها شلیک میکنن بعد مثل مار صبر میکنن تا شکارشان از پای در بیاد ومملکت خود به خود دچار هرج مرج وجنگ داخلی خواهد شد خدا به این مردم گرسنه رحم کند
ترامپ اگه راست میگه بره ی فکری به حال دلارش بکنه که ساعت به ساعت داره گرونتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
به مهدی = هنوز نمیدانی که فرضا پول امریکا که دلاراست اگر در مقابل پول ایران گران شود به نفع امریکااست وبه ضرران کشوری که پولش در مقابل دلار کم ارزش شده است
دنیای بدون نفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
ناشناس متوجه نشدی که آقا مهدی نقل قول کرده!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
ناشنس 15:19 تو خيلي پرتي كه نميدوني اين سخن رو كي گفته !!
شازده دانشمند همین شما باسوادا هستید ک این شده اوضاع کشور
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
بااااااهوش
.داره تیکه میندازه
نمیفهمی نظر نده
کارگرا فکر کردن آنهایی که برای افزایش 20 درصد حقوق ایشان چانه میزنند دوستشان هستند
پس تکلیف فتوی سلاح هسته ای حرام است چه میشود؟
به داد مردم بدبخت ایران برسید اتم نون واب نمیشه
به سمت سلاح هسته ای بره که چی بشه
ژاپن بمباران اتمی شد ولی تا بحال ثابت کرده با نداشتن بمب اتمی و حتی نداشتن ارتش هم می شود قدرتمند و تعیین کننده بود
ولی من فکر می کنم با لغو برجام به سمت پشتک واروی قهرمانانه می روید!!!!
ارز مسافرتی 1 دهم هزینه ارزی هم نمیشه اگه اونو برگردوندن به حالت قبل دیگه کسی نمیده ارز بگیره بزار تو بالش که اینطور که میبینیم ۷۰ میلیون ایرانی شدن صراف
قبل ۲۰۰۰تا ارز میدادن از موقعی که قطع شد همه ریختن تو میدون فردوسی
ما داريم از داخل خودكشي ميكنيم. آمريكايي ها هم فهميدن و لذا لازم نيست خرج زيادي كنند. فقر و بحران آب و نرخ ارز و شكافهاي طبقاتي و تبعيض عليه زنان و ... خودشون كار ما رو تموم ميكنن.
کار ایران بچگانه است که تهدید به 20 درصد غنی سازی میکنه یعنی ما دنبال بمب اتم هستیم بهتر است تا پایان دولت ترامپ کج دارو مریض صبر کینم امریکا هم تحریم هاش مستمره اسیب چندانی نداره و بهتر است د رسانه ها این امر به صراحت عنوان بشه که ما از برجام خارج نمیشویم چون اگر جنگ بشه طی 40 سال هر چی پول به فلسطین و لبنانو سوریه و یمن دادیم همه باد هوا میشه اسراعیل از بین میره ولی ایران هم از بین خواهد رفت و تمام فاتحه 4 تیکش میکنن ایران رو .. پس معقولانه خارج نشدن از برجامه مردم با نان خشک میسازن اگه به عربها باج ندیم
هر جور نگاه میکنم احساس میکنم انگار یه عده کارشون کامنت منفی گذاشتن و رای منفی دادن هست و فکر کنم پول خوبی هم بهشون میدن کلا تو فضای مجازی این آدمها خیلی فعال هستند تا مملکت خودمون رو بکوبن!!!!
اگر ايران به سلاح هسته اي مجهز شد براي چند سال تحريم ميشويم
نظراتي از مردم در مخالفت با اتمي شدن ايران به نوعي فراخوان در مخالفت با اتمي شدن ميباشد و مسولان به دقت مطالعه كنند اين نظرات مشت نمونه خروار است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار