بازدید 2544
اقتصاد در گذر زمان

از اوج گیری اعتصابات در خوزستان تا سقوط رژیم صدام

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 09 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

20 فروردین 1330، اعتصاب در خوزستان اوج گرفت. دولت ناچار یک هیات نظامی مرکب از سپهبد شاه بختی، سرلشگر بقایی و سرتیپ کمال را با چند گردان سرباز ومهمات به آنجا اعزام کرد.

20 فروردین 1335، مجلس شورای ملی بودجه سال ۱۳۳۵ کشور را با شش میلیارد و پانصد میلیون ریال کسری تصویب کرد.

20 فروردین 1338، بانک تجارتی ایران و هلند با سرمایه یکصد میلیون ریال در ایران تاسیس شد.

20 فروردین 1358، كيم روزولت عامل سيا در كودتاي 28 مرداد 1332 در مصاحبه اي با روزنامه لس آنجلس تايمز گفت: من و ژنرال شوارتسكف رهبري كودتا را بر عهده داشتيم و مبلغ يك ميليون دلار براي هزينه كودتا در اختيار داشتيم ولي فقط 75 هزار دلار آن را خرج كرديم و بقيه را به شاه داديم.

20 فروردین 1382، با تصرف كامل بغداد و به زير كشيدن مجسمه هاي صدام از ميادين اين شهر، رژيم صدام ساقط شد. جمهوري اسلامي ايران امروز براي ارسال كمكهاي بشردوستانه براي ملت عراق اعلام آمادگي كرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی