بازدید 2904

ذخایر ارزی خارجی چین افزایش یافت

در ماه مارچ با ادامه تضعیف دلار آمریکا و با افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، ذخایر ارزی خارجی چشم‌بادامی‌ها، اندکی افزایش یافت.
کد خبر: ۷۸۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 09 April 2018

در ماه مارچ با ادامه تضعیف دلار آمریکا و با افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، ذخایر ارزی خارجی چشم‌بادامی‌ها، اندکی افزایش یافت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در ماه مارچ با ادامه تضعیف دلار آمریکا و درحالی‌که با افزایش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین ذخایر ارزی خارجی چین اندکی افزایش یافت.

روز یکشنبه داده‌های بانک مرکزی چین نشان داد، تنها در ماه مارچ میزان این ذخایر ۹ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۳.۱۴۳ تریلیون دلار رسید. این درحالیست که میزان این ذخایر در ماه فوریه ۲۷ میلیارد دلار افت کرده بود.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی کرده بودند که میزان این ذخایر تا حدود ۶ میلیارد دلار در ماه مارچ افزایش یابد و به ۳.۱۴ تریلیون دلار برسد.

در آغاز ۲۰۱۷ جنگ سرمایه به عنوان ریسک مهمی برای چین به حساب می‌آمد، اما ترکیبی از نظارت سفت‌وسخت‌تر بر سرمایه و افت ارزش دلار، به یوآن کمک کرد که بازگشت قدرتمندی داشته باشد و باعث ایجاد اعتماد به نفس در اقتصاد شود.

سال گذشته ذخایر چین برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۴ افزایش یافت و جریان سرمایه میان‌مرزی چین از خروجی کامل به پایدار تبدیل شد.

ارز چینی در ماه مارس ۰.۸ درصد در برابر دلار تقویت شد و در دوره ژانویه تا مارچ بیشترین سود ربع‌سالانه خود را در دهه اخیر ثبت کرد.

در سال ۲۰۱۷ یوآن در برابر دلار ۶.۸ درصد رشد کرد و به روند نزولی خود که سه سال پیاپی ادامه داشت خاتمه داد.

میزان ذخایر طلای چین هم از ۷۸.۰۶۴ میلیارد دلار در پایاین فوریه، به ۷۸.۴۱۹ میلیارد دلار در پایان مارچ، افزایش یافت.

چشم‌انداز جنگ تجاری قریب‌الوقوع بین چین و آمریکا به این انتظار دامن زده است که پکن در این مرحله برای خنثی کردن تنش‌ها با واشنگتن، ممکن است از تقویت یوآن خرسند باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان