بازدید 10788

واکنش چمران به رد شدن استعفای نجفی

کد خبر: ۷۸۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 08 April 2018
رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران گفت: چگونه برخی از هر مشکلی می‌توانند یا می‌خواهند به‌نفع خود و مقاصد سیاسی‌شان بهره‌برداری کنند در حالی که استعفای آقای نجفی به‌زعم و تأکید خود ایشان تنها به‌دلیل بیماری‌شان است؟

به گزارش تسنیم مهدی چمران در خصوص علت اصلی استعفای شهردار تهران از این سمت با تاکید بر اینکه بیماری شهردار دلیل کناره‌گیری ایشان از شهرداری است در این‌باره خاطر‌نشان کرد: چگونه برخی از هر مشکلی می‌توانند یا می‌خواهند به نفع خود و مقاصد سیاسی‌شان بهره برداری کنند در حالی که استعفای آقای نجفی به زعم و تأکید خود ایشان تنها به دلیل بیماری است. آیا بیماری و عدم سلامت جسمی ایشان که به قول آقای نجفی که سه پزشک از ایشان کار نکردن و کناره‌گیری از کار را خواسته‌اند چگونه می‌توان به مسائلی نسبت داد که به هیچ وجهی با استعفای شهردار تهران ارتباطی ندارد! چرا شورای شهر بیماری نجفی را انکار می‌کند؟

وی با طرح این پرسش که آیا استعفای آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی هم تحمیل نظام بود؟ در پاسخ به این شبهه‌افکنی گفت: اینکه آقای نجفی مایل به استعفا دادن است چندین بار قبلاً عنوان شده بود که بعضاً بیماری ایشان عنوان می‌شد؛ به نحوی که برخی رفتن ایشان را از شهرداری تا پایان سال به کرات تکرار کرده بودند؛ اینکه عده‌ای فشار درون گروهی برای ماندن ایشان دارند یا از جناح خودشان اصلاح‌طلبان مایل به ماندن آقای نجفی درشهرداری نیستند مسائل و فشار‌های درون گروهی خودشان است که به بیرون هیچ ارتباطی ندارد بناراین نباید مشکل جسمی ایشان به گردن نظام انداخته شود. شورای شهر به جای شفاف‌سازی، فرافکنی می‌کند. آیا استعفای آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی هم بر اثر فشار حاکمیت و نظام بود یا آنجا هم بیماری ایشان موضوع اصلی بود؟

چمران در خصوص انتخاب سرپرست موقت برای شهرداری تهران نیز اظهار کرد: انتخاب سرپرست موقت به صلاح شهر نیست؛ شهری که بیش از شش ماه در خوابی طولانی بوده و خدمات عمرانی و پروژه‌ای در آن افتتاح یا کلید زده نشده نیازمند حضور شهرداری مقتدر و آگاه به حساسیت‌های تهران است. قاعدتا از سرپرست موقت نمی‌توان انتظار خدمات‌دهی و توجه به پروژه‌های جدی داشت.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان شهر را در بلاتکلیفی نگاه داشت، اظهار کرد: تهران بیش از شش ماه است که از فقدان ثبات مدیریتی و مدیریت مطلوب رنج می‌برد؛ بیش از شش ماه از بی‌تحرکی شهر گذشته بنابراین نمی‌توان شهر را در تعارف ماندن یا رفتن آقای نجفی نگاه داشت. نمی‌توان شهر را با فضاسازیی‌های سیاسی اداره کرد؛ هر چند نمایندگان شورای شهر ادعا می‌کنند که تصمیم گیری‌هایشان به صورت علنی است، اما عموماً نشان داده‌اند که به قول خودشان همفکری می‌کنند تا برگزاری جلسه علنی!

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد جلسات شورای شهر درگیر بازی پذیرش یا رد استعفای شهردار تهران است در حالی که شهر بلاتکلیف است و مشخص نیست تا چه زمانی باید منتظر سرگرمی موافقت یا مخالفت با حضور یا عدم حضور آقای نجفی در شهرداری باشد! یک سال کاری در شهر تهران از دست رفته است، خطوط مترو تعطیل شده همچنان راه‌اندازی نشده و بسیاری از پروژه‌ها بر زمین مانده آیا در چنین وضعیتی می‌توان همچنان دست بر دست گذاشت و شهر را متوقف نگاه داشت؟ عدم انتخاب مدیری که بتواند فرصت‌های از دست رفته را احیا و شهر را یک بار دیگر زنده کند روز به روز به شهر خسارت وارد کرده و شهر را دچار چالش‌های جدی خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان