بازدید 1898

عملکرد ورزش‌های دانشگاهی در سالی که گذشت

کد خبر: ۷۸۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 08 April 2018

مهم‌ترین رویداد برای ورزش دانشگاهی ایران در سال ۹۶ حضور در بیست و نهمین دوره رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین تایپه بود که به لحاظ کسب مدال، بهترین نتیجه در ادوار این رقابت‌ها برای کاروان ایران بدست آمد.

به گزارش دانشجو، کاروان ورزشی دانشجویان ایران با ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۱۱ برنز و مجموع ۲۳ مدال در جایگاه دهم این رقابت‌ها جای گرفت و به نتیجه‌ای قابل قبول دست یافت.

همچنین قهرمانی تیم فوتسال دانشجویان ایران در آسیا از دیگر نتایج خوب ورزش دانشجویی ایران در سال ۹۶ بود. رقابت‌ها پایان داد.

در رشته تیراندازی دانشجویان جهان نیز تنها مدال‌آور ایران در این رقابت‌ها نجمه خدمتی بانوی مدال‌آور ورزش ایران بود که به مدال برنز تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر رسید و دیگر نفرات ایران نتوانستند به روی سکو بروند. در بخش تیمی نیز ایران نتوانست جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد.

مراسم بدرقه کاروان ایران در یونیورسیاد چین تایپه

مراسم بدرقه کاروان اعزامی به رقابت‌های بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان به چین تایپه با حضور وزیر علوم، رئیس کمیته ملی المپیک ، مسئولین ورزش دانشگاهی و ورزشی کشور ، روسای فدراسیون‌ها و دانشجویان اعزامی ۱۶ مرداد در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

بازگشایی دهکده بازی‌های یونیورسیاد

در فاصله یک هفته به آغاز رقابت‌های دانشجویان جهان، درهای دهکده ورزشکاران ۲۲ مرداد به روی شرکت‌کنندگان در تایپه باز شد.

اهتزاز پرچم ایران در بازی‌های یونیورسیاد

پرچم ایران در دهکده بازی‌های یونیورسیاد جهان در چین تایپه با حضور شهردار تایپه و مسئولان فدراسیون ورزش دانشگاهی ایران به اهتزاز درآمد.

۷ شهریور/ یونیورسیاد ۲۰۱۷ برای ایران با بهترین نتیجه مدالی

کاروان ورزشی ایران با ۸ طلا، ۴ نقره و ۱۱ برنز و کسب ۲۳ مدال در رده دهم یونیورسیاد چین تایپه قرار گرفت تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های دانشجویان جهان به لحاظ کسب مدال برای ایران بدست بیاید.

از نکات قابل توجه در این بازیها می توان به موارد ذیل اشاره داشت :

در این دوره از رقابتها شاهد حضور رژه ورزشکاران زن با حجاب اسلامی و کسب مدالهای خوشرنگ بودیم که این حضور با استقبال رسانه ها و مسئولین فیزو و جهانی همراه بود.

قرار گرفتن در بین ده کشور برتر جهان

توجه روسای فدراسیون جهانی ورزش دانشجویی و کنفدراسیون ورزش دانشگاهی آسیا به ورزش ایران و پیشرفت ورزش بانوان

کسب مقام قهرمانی در رشته والیبال برای اولین بار در تاریخ یونیورسیاد

کسب ۳ مدال (۲ برنز و یک نقره تیمی ) در رشته شمشیر بازی برای اولین بار در یونیورسیاد

کسب مدال نقره تیمی در رشته تیراندازی باکمان برای اولین بار یونیورسیاد

اولین حضور دانشجویان ووشوکار و کسب ۶ مدال (۳ طلا ، یک نقره و ۲ برنز )

اسامی مدال آوران ایران در مسابقات یونیورسیاد :

مدال طلا:

آرمین هادی پور (تکواندو)، هادی تیران ولی پور (تکواندو)، سعید رجبی (تکواندو)، میرهاشم حسینی (تکواندو)، عرفان آهنگریان (ووشو)، جعفر شیرزاده (ووشو)، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم والیبال

مدال نقره:

تیم کامپوند مردان، تیم شمشیربازی مردان، رامین حسنیقلی زاده (تکواندو) آرزو سلیمی (ووشو)

مدال برنز:

فاطمه حسام (پومسه)، مهدی جمالی (پومسه)، محمد فتوحی (شمشیربازی)، محمد رهبری (شمشیربازی)، تیم پومسه پسران، پومسه میکس، ملیکا میرحسینی (تکواندو)، کیا قدمی (وزنه برداری)، ناهید کیانی (تکواندو) فاطمه حیدری (ووشو)، امیر محمدرضایی (ووشو)

فوتسال دانشجویان ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران در فینال این رقابتها با برتری ۴ بر ۲ مقابل عمان برای سومین بار به عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال قهرمانی دانشجویان آسیا در کشور چین دست یافت.

در پایان این رقابتها از سوی کمیته فنی علی ابراهیمی به عنوان آقای گل مسابقات و شهاب طالبی به عنوان بهترین بازیکن مسابقات فوتسال دانشجویان آسیا انتخاب شدند .

بزرگداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی

همزمان با روز جهانی ورزش دانشگاهی برای دومین سال متوالی برنامه ویژه ای به مناسبت روز جهانی ورزش دانشگاهی را با حضور دانشجویان و انجمن های ورزشی دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد .

هفته پارا المپیک

برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات و کارگاهای آموزشی به مناسبت هفته پاراالمپیک

هفته تربیت بدنی

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی، با همکاری هیات ورزش های دانشگاهی استانی و جهت ارج نهادن به فعالیتهای هیاتهای ورزشی استان و همچنین ترویج فرهنگ ورزش در بین آحاد جامعه و دانشجویان برنامه ها و مسابقات ویژه این هفته با شکوه خاصی برگزار شد.

۱۶ آذر روز دانشجو

به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو فعالیتها و رقابتهای ورزشی به منسبت روز روز دانشجو در دانشگاهها و استانهای مختلف برگزار شد .

دهه مبارک فجر

در گرامیداشت جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ورزشی دردهه مبارک فجر برگزار شد.

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران یونیورسیاد دانشجویان جهان

مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران قهرمانان و مدال‌آوران بیست و نهمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان با حضور مسئولین عالی رتبه دانشگاهی و ورزشی کشور ۱۴ اسفند در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

هفتمین دوره رقابتهای تیراندازی دانشجویان جهان

شرکت تیم ملی تیراندازی دانشجویان در هفتمین دوره رقابت‌های تیراندازی دانشجویان جهان که با حضور ۱۷۶ ورزشکار از ۲۴ کشور جهان از ۲۳ تا ۲۷ اسفند ماه در شهر کوالامپور مالزی برگزار شد و ایران با ۱۰ نماینده در این رقابت‌ها حضور داشت که تنها نجمه خدمتی ورزشکار نامی و مدال‌آور ایران موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها در بخش تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر شد و دیگر ورزشکاران ایران در بخش انفرادی و تیمی نتوانستند به روی سکو بروند.

جلسات :

به منظور برنامه ریزی و پیگیری و تصمیم گیری امور مختلف فدراسیون جلسات مستمر هیات رئیسه با حضور وزیر علوم و کلیه اعضابرگزار شد.

برگزاری جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان خبره ورزش دانشگاهی به منظور تهیه و تدوین برنامه راهبردی فدراسیون

برگزاری جلسات کمیته فنی فدراسیون به منظور برنامه ریزی و تدوین آیین نامه ها برای حضور و کسب نتایج ارزشمند تیمها در رودیدادهای مختلف ورزشی

شرکت سه نماینده فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی دوره آموزشی رهبری و مدیریت رویدادهای ورزشی که به میزبانی کشور استرالیا برگزار شد.

برگزاری مجمع انتخاباتی و عمومی هیات های ورزش های استانی

کمک به اعزام تیمهای ورزشی توسط بخشهای آموزش عالی کشور :

رقابت‌های قهرمانی بسکتبال ۳ در ۳ دانشجویان آسیا

تیم بسکتبال سه در سه دانشگاه پیام نور به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، با دو برد و سه باخت از دور این رقابت‌ ها که در کشور مالزی برگزار شد، کنار رفت.

کسب مقام پنجم سومین دوره لیگ جهانی بسکتبال ۳در ۳ دانشجویان

سومین دوره لیگ جهانی بسکتبال ۳در ۳ دانشجویان ۲۱ تا ۲۷ شهریور ماه به میزبانی شهر ژیامن کشور چین برگزار شد و تیم بسکتبال سه نفره دانشگاه پیام نور که برای اولین بار در موفق به حضور در این رقابتها شده بود با کسب عنوان پنجمی به کار خود پایان داد.

حضور تیم فوتبال وزارت بهداشت در رقابتهای قهرمانی آسیا

تیم فوتبال منتخب وزارت بهداشت که به نمایندگی از ایران در چهارمین دوره رقابت‌های دانشجویان آسیا در کره جنوبی اعزام شده بود، با یک برد، دو شکست و یک تساوی به عنوان هفتمی این دوره از رقابت‌ها بسنده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی