بازدید 13250

حمله کیهان به پرویز پرستویی

کد خبر: ۷۸۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 08 April 2018
کیهان نوشت: پرویز پرستویی در مطلبی که اخیرا در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام خود نوشته، نسبت به آوارگی رقاصه و معروفه دوران شاه، ابراز تاسف کرده و انقلاب و مردم انقلابی ایران را به شدت ملامت نموده که چرا موجب فرار چنین رقاصه‌هایی از وطن شدند!

با توجه به روندی که مدتی است برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها ازجمله پرویز پرستویی در دفاع از بازیگران و رقاصه‌های شاهنشاهی در پیش گرفته‌اند، در اصل مسئله تعجبی وجود ندارد اما چند سؤال از جناب پرستویی باقی می‌ماند که امیدواریم ایشان اگر نه در ملاء عام اما در خلوت، لااقل به خودش پاسخ صادقانه‌ای بدهد:

1- شما گفته‌اید «اگر خودمان را سانسور نکنیم، اکثرا این هنرمند را به خوبی می‌شناسیم».اما مگر نه اینکه این خانم رقاصه کاباره بوده و صرفا آنها که اهل کاباره و اینگونه مکان‌های مفسده‌انگیز بودند، ایشان را رویت می‌کردند؟ به راستی چه تعداد از مردم ایران در آن زمان به کاباره می‌رفتند که به قول شما اکثرا بایستی این رقاصه را می‌شناختند؟ آن هم کاباره‌هایی که بیشتر در تهران قرار داشت و این فرد در آنها به رقاصی می‌پرداخت. قطعا شما هم به آن مکان‌های معلوم‌الحال قدم نگذاشته‌اید.

2- البته این رقاصه در تعدادی از فیلمفارسی‌های مبتذل و بعضا مستهجن هم به رقاصی پرداخته از جمله؛ «دختر ظالم بلا»، «زن وحشی وحشی»، «کج کلاه‌خان»، «خوشگل‌ترین زن عالم» و... اما به نظر شما چه تعداد از مردم ایران برای تماشای این فیلم‌ها به سینما رفتند؟ سینمایی که به دلیل ابتذال بیش از حد، سالن‌های آن را در کنار مشروب‌فروشی‌ها و بانک‌ها (به عنوان مراکز فساد اجتماعی و اقتصادی) به تعطیلی کشاندند. آیا آن‌گونه که شما گفته‌اید، چنین عناصر فاسدی در دل مردم ایران جای داشتند؟! اگر چنین بود چرا سینمای ایران پیش از آغاز نهضت اسلامی در سال 1356 به دلیل عدم استقبال مردمی، رسما ورشکسته اعلام شد؟!

3- شما گفته‌اید که «یه روزی کلی برای هنرش (منظور حرکات در واقع ناموزون همین رقاصه) هورا می‌کشیدیم»! واقعا چه کسانی برای رقاصی‌های مستهجن و عریان چنین عنصری هورا می‌کشیدند؟ به نظر می‌آید فقط همان کسانی که مشتری کاباره‌ها بوده و آخرشب‌ها به قول معروف کله‌شان از مشروبات الکلی داغ می‌شد، برای حرکات ناموزون امثال این فرد، هورا کشیده و دست می‌زدند و اسکناس‌های نامشروع خود را به پایشان می‌ریختند. واقعا شما اسم آن حرکات مبتذل و مستهجن را هنر می‌گذارید؟!

4- آیا انقلاب و مردم چنین افرادی را از کشور بیرون راندند یا خودشان فرار کردند تا بساط فساد و ابتذالشان را در جایی دیگر پهن کنند؟ مگر خودتان تعدادی از امثال همین افراد که در کشور ماندند را نام نبرده‌اید؟ آیا انقلاب و مردم، زندگی را از آنها سلب کردند؟ آنها خود نیز انتظار نداشتند مجددا پس از پیروزی انقلاب، بازهم بساط فساد و فحشایشان را پهن کنند تا اینکه امثال شما به دور از تمامی معیارهای انسانی و حتی هنری برایشان دست زدید و هورا کشیدید. آیا اگر انقلابی صورت نمی‌گرفت و همان فضای سینمای پیش از انقلاب تداوم می‌یافت، افرادی مانند شما اساسا مجالی برای ابراز وجود پیدا می‌کردند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۶
کیهان ، آقای پرستویی را متهم کرده که این خانم رقاصه کاباره را صرفا اونهایی که اهل کاباره و اینگونه مکانهای مفسده انگیز بودند میشناسند. اولا که آقای پرستویی صحبت از کاباره ای بودن رقاصه نکرده پس از کجا کیهانی ها کاباره ای بودن رقاصه را میدانند؟ دوما اینکه من خودم کل زندگیم در جمهوری اسلامی بوده و اسم خانم رقاصه رو شنیده ام و میشناسم و تعجب برانگیز اینکه کیهانی ها پی به مفسده ایشون هم برده اند ، چگونه ؟ نمیدانم
هر کس در عمرش گناه نکرده اولین سنگ را بزند...
اگر جوابیه کیهان را درست و منطقی فرض کنیم ، از مجله وزین کیهان خواهش مندیم یک جواب درست و منطقی هم برای قسمت دوم حرفهای آقای پرستویی منتشر کنه.
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مشکل کيهان همينه که مفهوم حرف افراد رو نميفهمه ...
اتفاقا چهره پرستویی در پس فحاشی های فرد معلوم الحالی مثل حسین شریعتمداری موجه تر و محبوب تر می شود
با سلام من روی سخنم باجناب پرستویی است چند سالی است که هنرمندان نسبتا شاخص ما به تطهیر به اصطلاح هنرمنذان پیش از انقلاب میپردازند هنرمندانی که هرگز به حدودالهی احترام نمیگذاشتند ودر مقابل دوربین وهزاران بیننده به راحتی اعمالی خلاف دین را مرتکب میشدند واشکارا در ترویج اعمال ضد دینی فعالیت میکردند وانچنان غرق در فساد وپول وثروت بودند
که امثال شما را به حساب نمی اوردند اقای پرستویی تکلیف خودتان را با خودتان روشن کنید اگر ادعای مسلمانی داریدوواقعا در این ادعا صادق هستید سعی کنید این ادعا را در عمل نشان دهید واگر ظاهرا ادعای مسلمانی میکنید ودر باطن طور دیگری میاندیشید دست از نفاق بردارید ومردانه با مردم خود روراست باشید وفکر وعمل خود را یکسان کنید
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
سلام.
حرف شما هيچ منطقي ندارد.
محمد
| United States |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
جناب سعید خان خدائی به اطراف اقوامت نگاه کن اگر سنت اقنضا میکند در هر شهر و روستائی بودن خوب هم تمانی این هنرمندان به اصطلاح شما بدکاره را میشناسند این را هم بدان دوستان شهرستانی و روستائی خیلی بهتر از ما به قول شما شهری ها تمامی این هنر مندان را میشناختند واز راههای بسیار دور برای دیدنشان خرج میکردن
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اون ترويج فساد كه شما ميگي يك هزارم فساد موجود تو كشور رو هم ايجاد نكرده ما اون فساد رو به اين حجم فساد حال حاضر ترجيح ميديم
کیهان بگه مثلا الان شب تا نرم آسمون رو نگاه نکنم حرفش رو باور نمیکنم
بی تعارف و علیرغم میل و خواسته جناب شریعتمداری، رقص یکی از هنرهای هفتگانه است. و هر کس چنین هنری دارد، چه حوشمان بیاید یا نیاید، هنرمند است.
آقای شریعتمداری شما و روزی نامه بی مخاطبت جایی در بین مردم نداری وباید با دولت پاکدستان میرفتی پس سکوت بهترین گزینه برا شماست
کیهان به جز حمله کار دیگه ای هم بلده ؟؟؟
علی برکت الله
در زمانی که رقاصی در همه زمینه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی مد شده و همه بنوعی در حال رقص از نوع ناجورش هستند بنده خدا پرستوبی زیبا گفته
با توجه به بند ۲ نامه ، به نظر کیهان نویس هم هنر پیشه مد نظر را دیده و می شناسد ، ولی آیا لزوما باید ایشان را در کاباره دیده باشند چنانکه در بند ۱ نامه با این استدلال به پرویز پرستویی تاخته اند ؟؟؟!!!!
لاکن اختلاسگران و دزدان بیشرف را هم باید بیرون انداختشان که به خاک سیاه نشانده اند ما را
برای اولین بار با کیهان موافقم
این حسین شریعتمداری دوست داره همه، همه چیز را آنطور که ایشان دیده یا می بیند، ببینند
هنرمندان نباید احساساتی شوند و مطالبی مطرح کنند که بعداً دچار اشکال شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
هنرمندی که حتی نتواند از احساسش حرف بزند دیگر هنرمند نیست
خاک بر سرمون
تعداد لایک های پستش نشون میده که کیا جمیله رو میشناسن.کیهان نیاز نیز از آمار صحبت کنه
نه همه مردم می رفتند مسجد و سینما ها و کاباره ها ورشکسته بودند. پرویز پرستویی نگفت که مردم چه کار خوبی می کردند که ایشون رگ غیرتش باد کرد. ضمن اینکه به جای اینکه سرمون رو بکنیم تو برف بهتره بدونیم ایران مصرف قابل توجهی از مشروبات الکلی را در خاورمیانه داره (البته یه کم ملایمش کردم نگفتم بیشترین)
راستی یه سوال
هنوز هم کسی کیهان می خونه؟؟؟
کیهان لطفا پیگیری کن چرا صدا و سیما در سالی که حمایت از کالاهای ایرانی نام گرفته در بین پیام های بازرگانی سریال پایتخت ماشین لباسشویی ال جی تبلیغ می کنه به اینها رسیدگی کن وگرنه ماجرای جمیله نظر شخصی آقای پرستویی بوده است.
کیهان لطفا ببند!
کیهان هر چی میگه نادرسته فقر و نداری سر منشا بعضی کارها از جمله رقص برای پول و زنا می باشد بعدا اون سابقه قبلی این هم وطن بوده
شرم بر کیهان
هان کی؟
فساد تویی و تشویشی ها
خدا پاچه همه را از حمله کیهان در امان بدارد.
آقای پرستویی بازی کردن در فیلم های درباری !!! به کارگردانی یک کارگردان حکومتی مثل حاتمی کیا برای شما شخصیتی پیش عوامل بدتر از داعش وابسته و سر در آخور نظام مثل شریعتمداری و عوامل دجالش به بار نمی آورد آنها پای منافع ای که مصادره کردن تا قطره آخر مال و منال موجود می ایستند .
منظور آقای پرستویی در اصل این است که چطور شخصی را بدلیل رقصیدن (که در عرف آن زمان یک نوع هنر مردم پسند بود) از کشور بیرون میکنیم ولی مفسدان اقتصادی و اختلاس گرانی که تیشه به ریشه نظام و اقتصاد کشور میزنند و باعث فقر و بدبختی مردم هستند دارند راست راست توی این مملکت میگردند و کسی هم جرأت نمیکند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست ؟؟!!!
به نظر می رسد این خانم رقاصه را خوب می شناختند
به نظر میرسه آقای شریعتمداری از فالورهای خانم جملیه هستند. اطلاعاتشون به مراتب بیشتر از ماست!!!!!
البته اشکالی هم نداره .
فقط لازمه به آقای شریعتمداری یادآوری کنم که عصر ارتباطات است و کلیپ ها و فیلم های خانم جملیه به وفور در فضای مجازی هست و دیگه لازم نیست برای دیدن رقص ایشون به کاباره و سینما رفت فقط.
اولا به آن میگویند حرکات موزون دوما شما تیراژ تان حقدر بوده و اکنون چقدر است؟
کیهان
تو رو خدا بس کن...
بیدار شو...
بنده هم اعتقاددارم که این خانوم نقشهای مبتذل را بازی کرده.ولی نه انقدر بی انصاف باشیم که هنرپیشگانی را که ان زمان دراین مملکت چون مبتذل بازی کرده اند دیگه باید نابودشان کنیم
کاشکی کیهان بگه سوفیالورن را از کجا میشناسه
درست که خداوند بخشنده است ولى اين افراد چرا پير ميشوند ياد وطن ميکنند. چون قبرستانهاى اونا نبايد با اين افراد پر بشه در ضمن آقاى پرستويى لطفآ خيلى احساساتى نشويد اگر هم دلسوزى ميکنى برشون دل ديگران را با حرف نسنجيده نسوزان مگه اين افراد نبايد پير بشوند فقط ادمهاى زحمتکش و آبرومند بايد پير وشکسته شوند متأسفم براتون با اين منطقتون
سلام. كم مونده كيهان ادعاي خدايي كنه. شايد توبه كرده شايد پشيمان شده شايد هزار اتفاق ديگه تواين 40 سال افتاده. بهتره كله خود را از برف در بياوريد.
کیهان راستشو بگو اسم فیلمها را کی بهت داده؟
نکنه نشستی همه رو دیدی؟
اگه ندیدی از کجا میدونی مستهجنه؟
اگه دیدی واییییییییییی
چرا دیدی؟
نماز استغفار بخون
قد افلح من زکاها
حالا جناب پرستويي چرا نگران اين افراد شده اند؟ هنرمند سالم و درست كم داريم كه مظلوم واقع شده و طرد شده اند؟!
متاسفم برای این روزنامه
آقای پرستوئی حق نداردازیک خانمی که آنروزانگونه بوده،امروزازاوتجلیل ودلسوزی کند،پرستوئی دلم را ازت گرفتی وبرات خیلی متاسفم.
نویسنده کیهان خوب همه را دیده، برادر من اول خودتو اصلاح کن و نبین بعد داد وا اسلاما بزن.
درود بر پروزيز پرستويى و درود بسيار بر همه ايران دوستان و ايرانى دوستان همه تاريخ اين سرزمين

كيهان نامحترم و منفور، شما نظرت در مورد اختلاسهاى كلان در داخل همين انقلاب و اركان انقلابى چيه؟

و همينطور در مورد افتصاد رو به نزول اين كشور در همين دوران انقلابى و وركشته شدن و نابود شدن بسيارى از صنايع و توليدات داخلى دوران انقلاب؟
چقدر قشنگ اعتراف کرده اید که در قبل از انقلاب فساد بسیار محدود بوده و عده بسیار کمی دنبال آن بودند.
کیهان از گرانی پارتی بازی بیکاری دهه شصتی ها و هزاراران مشکل مردم بنویس وبگو
کیهان مبنای شناختن جمیله را رفتن به کاباره قلمدادکرده و به طعنه آقای پرستویی را کاباره رو خوانده ! ولی خودشان گویا بیشتراز هرکس جمیله را میشناسند حتی به نظرمیرسد تمام فیلمهای باشرکت این خانم را هم تماشا کرده اند ! حتما برای تحقیق و تطابق ازمنظر اسلام باتعریف خودشان ؟
ظاهرا کیهانیان از هنر ایشان خوششان می آمده که تمامی فیلمهای خانم جمیله را خوب دیده اند واسامی آنرا می دانند
یک سوال از کیهان : بنظر شما گناه رقاصی بیشتره یا غارت بیت المال و به فقر کشاندن میلیون ها انسان و سکوت امثال شما؟
آفرین به کیهانی ها
خوش به حال کیهان که جاش وسط بهشته، کاش دست ما را هم بگیری
بالأخره اسمش هکه شنیدن. دلیل نمیشه که کاباره رفته باشه.
پس آقایانی که راجع سوفیا لورن صحبت میکنم باایوشون حشر و نشر داشتند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی