بازدید 51347

علت رقم خوردن آبروریزی سانسور لوگو آاس‌رم چه بود؟

اگر دستورالعمل یا آیین نامه دقیقی درباره سانسور وجود داشت که تمام خطوط قرمز به تشریح و با جزئیات در آن ذکر شده بود، حواشی نظیر سانسور لوگوی آ اس رم رخ نمی‌داد. در صورت وجود آیین نامه اگر ناظر پخش خواستار سانسور لوگو می‌شد، برنامه ساز یا تهیه کننده با استناد به آیین نامه ممیزی، از این کار استنکاف می‌ورزید و بلافاصله اعتراض خود را نسبت به درخواست خلاف قانون ناظر پخش به مقامات بالاتر اعلام می‌کرد.
کد خبر: ۷۸۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ 07 April 2018

علت رقم خوردن آبروریزی لوگو آاس‌رم چه بود؟محمد کبریائی-سانسور لوگوی باشگاه فوتبال آ.اس.رم ایتالیا در تلویزیون ایران، واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و پس از انعکاس در رسانه‌های بین‌المللی و موضع‌گیری‌ توییتری باشگاه آ اس رم، شاهد جهانی شدنِ این آبروریزی بودیم؛ اما علت وقوع این سانسور عجیب در پخش زنده فوتبال چه بود و چرا استانداردهای صداوسیما، به گونه‌ای است که گاهی از در دروازه عبور نمی‌کند، ولی گاهی از سوراخ سوزن عبور می‌کند؟

به گزارش «تابناک»؛ در جریان پخش بازی های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از تلویزیون، یک اتفاق غیرمنتظره که در لحظات کوتاهی از تلویزیون نمایان شد، از انظار به دور نماند و به سرعت حاشیه ساز شد. در توضیحات پیش از پخش بازی تیم بارسلونا و آ اس رم و زمانی که جاودانی مجری این برنامه از سوابق بازی دو تیم سخن می‌گفت، مشخص شد که لوگوی باشگاه آ اس رم سانسور شده است.

در میانه این لوگو، نقاشی یک گرگ است که به توله‌هایش شیر می‌دهد، محو شده است؛ اتفاقی که برای نخستین بار رخ می‌داد و به همین دلیل، به شدت مورد توجه قرار گرفت. این تصویر اشاره به اسطوره رموس و رمولوس پایه‌گذاران شهر رم دارد که در کودکی از پستان گرگ شیر خورده بودند و مشخصاً تصویر خاص و محرکی را نیز شامل نمی‌شد اما ظاهراً ناظر تلویزیون در آن ساعت تشخیص داده که احتیاط شرط عقل است و دستور محو لوگو را صادر کرده و چنین حاشیه‌ای را رقم زده است.

علت رقم خوردن آبروریزی سانسور لوگو آاس‌رم چه بود؟

این اتفاق پس از بازتاب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی، در رسانه‌‍‌های بین المللی نیز انعکاس یافت و در نهایت حساب باشگاه آ اس رم در توییتر در چندین توییت نسبت به این اتفاق عجیب واکنش نشان داد و سپس بسیاری از رسانه‌های دنیا نسبت به پوشش اصل ماجرا و ابعادی که یافته در قالب گزارش‌هایی پرداختند. این اتفاق با واکنش‌های بعدی در رسانه‌های داخلی مواجه شد که تعبیر آبروریزی را برای تبعات سانسور سینه گرگ در لوگوی تیم رم به کار بردند و خواستار برخورد جدی با مسئول صادرکننده دستور این سانسور شدند.

بسیاری از کاربران در توئیتر و شبکه‌های دیگر، کاریکاتورهایی از گرگ ماده سانسور شده منتشر کردند و برخی رسانه‌ها نیز دامنه این کاریکاتورها را گستراندند، تا آنجا که اکنون شاید بتوان با حجم این کاریکاتورها و شوخی‌ها یک کتاب جیبی منتشر کرد! بخشی از این شوخی‌ها به تصویرسازی و ارائه نسخه جایگزین به مسئول سانسور بود و بخشی دیگر بر استانداردهای چندگانه در زمینه اعمال ممیزی بود؛ استانداردهای چندگانه‌ای که منشأ آن برای عموم مردم مشخص نیست.

این استانداردهای چندگانه به گونه‌ای است که گاهی یک فیلم سینمایی در مقطعی با ممیزی زیاد به نمایش درمی‌آید؛ اما چندی بعد با ممیزی کمتر به نمایش درمی‌آید و البته وضعیت بالعکس نیز رقم خورده است. اتفاق عجیب‌تر در این زمینه، نمایش یک فیلم با ممیزی‌های متفاوت در دو شبکه مختلف است که بر نبود استانداردهای چندگانه تأکید دارد، چون در غیر این صورت نباید چند نسخه از یک فیلم در شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شود.

پشت پرده این حواشی را باید در نوع اعمال ممیزی توسط ناظران پخش جستجو کرد. ناظران پخش چهره‌های معتمدی هستند که به عنوان چشم مدیران شبکه‌های تلویزیون، وظیفه نظارت بر محتوا را دارند و طبیعتاً حسب وظیفه‌شان می‌کوشند، محتوایی روی آنتن نروند که آنها را زیر سؤال ببرد. آنچه مسلم است، این ناظران، پخش متکی بر دستورالعمل‌های کلی و همچنین سوابق به ویژه سابقه موارد حاشیه‌ساز، حساسیت‌ها را به زعم خود شناسایی و به عنوان اصلاحیه به برنامه ساز برای اعمال ممیزی ارائه می‌دهند.

بخشی از این اصلاحیه‌ها مرتبط با مسائل اقتصادی نظیر عدم نمایش لوگوی برندهای تجاری است، بخش دیگر به مسائل فرهنگی نظیر پوشش بازیگران یا دیالوگ‌های نامتعارف بازمی‌گردد و بخش دیگر به مسائل دیگر نظیر ملاحظات سیاسی، امنیتی و... بازمی‌گردد. این بار سنگین ممیزی مشخصاً بر دوش ناظر پخش است، چون هیچ دستورالعمل مشخص و جامعی برای اعمال ممیزی در صداوسیما وجود ندارد و همین امر، تشخیص ناظر پخش را که حکم سلیقه نیز دارد، در مقام دستورالعمل قرار می‌دهد.

در چنین شرایطی، ناظر پخش می‌تواند به دلخواه خود خواستار حذف یک سکانس شود و از برنامه ساز کاری برنمی‌آید؛ اما اگر دستورالعمل یا آیین نامه دقیقی درباره سانسور وجود داشت که تمام خطوط قرمز به تشریح و با جزئیات در آن ذکر شده بود، حواشی نظیر سانسور سینه گرگ در لوگوی آ اس رم رخ نمی‌داد. در صورت وجود آیین نامه اگر ناظر پخش خواستار سانسور لوگو می‌شد، برنامه ساز یا تهیه کننده با استناد به آیین نامه ممیزی، از این کار استنکاف می‌ورزید و بلافاصله اعتراض خود را نسبت به درخواست خلاف قانون ناظر پخش به مقامات بالاتر اعلام می‌کرد.

با این حال، در شرایطی که قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و با وجود این عمر طولانی صداوسیما، تعمداً یک آیین نامه برای چنین امر حیاتی توسط این دستگاه عریض و طویل تدوین نشده، رقم نخوردن چنین حواشی، اتفاق عجیبی نیست. تعیین نکردن شفاف این خطوط قرمز باعث شده هر برنامه سازی پس از تولید برنامه‌اش نسبت به سانسور اثرش انتقاد کند. آیا وقت آن نرسیده مسئولان امر در تلویزیون شجاعت لازم را برای تدوین اصول ممیزی در تلویزیون به خرج دهند و تکلیف برنامه ساز و ناظر پخش را مشخص کنند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۶
با این اوضاع و این همه کودک آزاری هیچ بعید نیست یک عده با همین تصویر ساده هم تحریک بشن و دست به جنایت بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
تو نگران اون یک عده نباش و خودتو به دکتر نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
کاملا درسته این عکس که خیلی واضح بود من هروقت تبلیغ شیر پاستوریزه میبینم مجبور میشم برم دوش بگیرم!
آقا به خدا خنده نداره باید گریه کرد کسانی که پست های رده بالا رو گرفتن باید از نخبه ها باشن که تا پایین بر همون اساس بیاد آدم هر اداره و ارگانی میره فقط اعصاب خوردی براش می مونه
دلار را بگو
لوگوی رم را چیکار داریم
یک کلام نام آن را بگذارید سانسور افسارگسیخته و بی مبنا و دلبخواهی. مدتهاست که در تلویزیون، به ویژه فیلم های خارجی ممکن است فردی فقط به سبب داشتن یک خالکوبی روی بازویش از یک فیلم حذف شود، و اهمیتی ندارد که چنین حذفی سبب شود یک فیلم دو ساعتی به نسخه 80 دقیقه ای و بی سرو تهی از آن تبدیل شود. هم اکنون تلویزیون به شدت می کوشد زنان را پشت دسته های کل، گلدان، دسته جارو، سطل آشغال و حتی نردبان و هر چیز دیگری پنهان کند، یعنی تلویزیون این تصاویر را روی فیلم مونتاژ می کند و زنان را حتی در حالتی که موقر هم لباس پوشیده اند، پشت چنین وسایلی پنهان می کند و تنها سر آنها را نشان می دهد!!!! اینها بیشتر مخلوق اذهان بیماری است که به گمان خود می خواهند جامعه را از گرفتار شدن در دام فساد غرب، آن هم تنها با دیدن هیکل خانمی در لباس کامل و موقر حفظ کنند. به خدا این یک جور بیماری است و توهین به ملت ایران!!!! بماند که صحنه های دیگری مانند کلیسا، مجسمه های حضرت عیسی و مریم (ع) و بسیاری از نمادهای مذهبی دیگر در فیلم ها دیگر نشان داده نمی شوند
باید در صدا و سیما رو گل بگیرن ....
چیزی عجیبی نیست در رسانه میلی وقتی سخنانو رئیس جمهور هم به گونه ی سانسور میشه
آقا حرام است حرام . . . !!!!
با این کارها مضحکه و مسخره عالم و ادم شدیم و چقدر هم که توانستیم مانع از اشاعه فحشا و منکر در جامعه شویم
نه فکر کنم وقتش گذشته!
یعنی خاک عالم براتون کمه بخدا
شک نکنید که سانسورچی هدفش آبروریزی برای مملکت بوده و لاغیر
سانسور افراطی در پلیس اماکن هم هستش
که به باز بودن یخه مانکن یا لخت بودن پای مانکن(زیر زانو!!!) هم گیر میدن که تحریک کننده هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
مگه نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
این کار خودش یک تفریح برای مردم شده است. لطفا با تدوین دستورالعمل و ضابطه، این شادی ها را از ما نگیرید !
قواعدی کلی وجود داره اما ریز کردن همه مسائل هم غیره ممکنه
سینه گرگ!؟ یا پستان گرگ؟ شما هم که دارید مسیر صدا و سیما رو میرید. پستان رو اینجا بکار نمیبرید ولی توی دسته‌بندی جانداران خیلی راحت میگیم پستانداران! حکایت در دروازه و سوراخ سوزن خودتونه!
نویسنده عزیز یک سوزن بخود یک جوالدوز به دیگران.در بخش نظرات تابناک بعضی وقتها کلمات یا جمله های من سانسور میشه که واقعا عجیب وخنده داره.اگر یک کشور پیشرفته بود یک دستورالعمل کلی مینوشت واون رو ملاک قرار میداد تا از حالت سلیقه ای در بیاد.ولی خوب اینجا ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
گل گفتی
ايراني هر كاري بكند آبرو ريزي ميكند .
تاکی قرار است با اقدامات سلیقه ای اینگونه با ابروی کشور بازی شود؟!ایا مردان مسلمان اینقدر ضعیف النفس هستند که حتی باعکس شیردان یک گرگ تحریک میشوند؟؟؟!!!
نمیری تابناک ! از خنده ولو شدم رو زمین !!! تو چه میدونی تابناک ! با حرف هایی که از برخی بزرگان می شنویم، چه بسا بعضی ها با این چیزها هم تحریک میشن
این واژه رسانه ملی رو باید هرچه زودتر عوض کرد . رسانه ایی که جز هدر دادن پول مردم هیچ سودی برای ملت ایران ندارد.
لولو خخخخخخخخ
این آبروریزی بی ارتباط نبود با با بازدید روحانی از موزه رم و پوشانده شدن مجسمه های برهنه
برو عامو وقتی خودت هم بری توی همچین جاهایی از ترست همه کار میکنی تا اخراج نشی سوتی ندی و غیره
اون بدبختی که یه لحظه اشتباهی اون زنه رو توی مسابقات والیبال نشون داد
خوبه که، می خندیم :))
کلی سطح شادی جامعه با همین ی ترفند ساده بالا رفت
یاد این مثل افتادم که میگه نیکی که از حد بگذرد نادان گمان بد کند.آدم اگه بخاد خودشو خیلی خوب نشون بده بقیه گمان بد میکنن و نظر به خودشیرینی جلوی بالاسری دارن.خوبی مطلق از آن خداست و کسی گمان بد به خدا ندارد. خدا میگه کاری نکنین چه خوب چه بد که آبروی جماعتی جلوی جمع ریخته شود.
با این نگاه تنگ نظرانه توقع دارن مردم از پیام رسان داخلی مثل سروش هم استفاده کنن.
حاجی فردا یه کلیپ بفرستیم تا به مقصد برسه توسط چندتا نهاد مختلف مورد بازبینی قرار میگیره و چیزی تهش نمیمونه...
آبرو برامون نمونده
توی دنیا
مملکت گل و بلبلی داریم. به جایی رسیده که تصویر کارتونی یک گرگ ماده بنا به نظر آقایون تحریک کننده تشخیص داده میشه.
رفتارهای اشتباه در این مملکت تمامی ندارد
در قرن 21
ب ذار همه دنیا صدای مظلومیت مارا بفهمند
در هر صورت ول معطليم.
مهم این بود تا دنیا هم متوجه تفکرات و محدودیت های مردم ما بشه که در سطح جهانی است
خود شما هنوز نمی خواهید از نام صحیح «پستان» برای پستان های گرگ استفاده کنید و به آنها «سینه می گویید!
چه انتظاری از سیما دارید؟
شماها دیگر چی برای این ملت باقی گذاشته اید؟
مگه برای ما ایرانیها در عرصه بین الملل آبرویی هم باقی مونده؟
ملتی که به دروازه های تمدن جهانی نزدیک میشد ببین به کجا کشیده کارش
طرف با پستان گرگ تحریک میشه این ناظر پخشه یا ....
وقتی عقل نیست جان در عذاب است
شما هم محض رضای خدا جرئت گذاشتن لوگوی اصلی را نداشته‌اید. به قول معروف تبی که تند باشه عرقش زود درمیاد؛ اونهایی که از یقه شون از همه چرک تر بود چون از محتوا خالی بودن الان برای همراه نشون دادن خودشون چاره ای جز این ندارند که هر روز بازی جدیدی برای اثبات حساس و مقید بودن خودشون نشون بدن
امیدوارم سانسور نکنید:
عکس معروفی از سواحل آمریکا در اواسط قرن بیست هست که افسر پلیسی داره دامن یک خانم را متر میکنه که ببینه از اندازه ی «قانونی» کوتاهتره یا خیر. حالا چرا در کشور های توسعه نیافته قوانین مثلا سانسور روشن و شفاف نیستند؟ چون در این صورت جامعه ی مدنی شروع به چانه زنی و تغییر حدود قانونی به نفع خودش میکنه اما اگر قانون شفافی نباشه همه چیز به ضابط ربط پیدا میکنه و به این شکل قوانین قفل شده و اجرا متغیر میشود. این وضع بسیار بدی برای یک جامعه به وجود میاورد و باعث نا امیدی از تغییر، احساس تبعیض، خود تبعیض فساد و غیره میشود. این حقیر اکنون چند صباحی در خارج از کشور مشغول تحصیل هستم. بسیار به این نکته برخورد کردم که افراد از قانونی ناراضی باشند، اما به طرز عجیبی یک خرد جمعی در همه هست که بنیان های جامعه ی آنها بر اساس پیروی همگانی از قوانین است و در کنار آن چه بسیارند کمپینهایی برای تغییر برخی قوانین که خیلی وقتها به موفقیت منجر میشوند. کلیت آن (پیروی آب قانون شفاف و تغییر به هنگام آن) باعث پویایی درون زای جامعه میشوند.
چون شرع نبی از این خطر جست
رفتند و به خانه آرمیدند
كلا داريم تو دنيا دلقك ميشيم
شما چرا خودت عکس بدون سانسور از لوگوی باشگاه رو نزاشتی؟
ممکن ناظر آدم معتمدی باشه ولی آدم ناشی هست که در دنیای بسته خود مردم را غرق در شهوت می پندارد! خب کل لوگو رو نشون نمی داد چه کاری بود نصفه نشون بده؟
شما خودتون هم در این متن به جای پستان از سینه استفاده کردین.
شكر ، كه اگر نمى توانيم با خبر هاى خوش از كشورمان مورد توجه دنيا قرار بگيريم ، حداقل سانسورچى ها بهانه مضحكه شدن را بدست مى دهند تا رسواى دنيا شويم
بعضی کارهاشون توهین به بینندگان است. مشکل دینی و شرعی که نداره. اسلام دین مترقی است آن را با افراط و تفریط ذهن خود، به دنیا بد معرفی نکنید.
بعضی ها دوست دارند در خصوص شیر دادن گربه به توله هاش هم کلی ماده و تبصره خلق کنند. حالا این که نقاشی بود و کسی فکر نکنم تو دنیا به کارتون یک گرگ به چشم لذت نگاه بکنه.
تا وقتی که هر کسی در صدا و سیما هر جور که دوست داره رفتار میکنه و ابتدایی ترین جیزها رو سانسور میکنه ، هر لحظه باید منتظر آبروریزی در این سطح وسیع باشیم . کی میخوایم درست بشیم فقط خدا میدونه
"در میانه این لوگو، نقاشی یک گرگ است که به توله‌هایش شیر می‌دهد، محو شده است؛"
تابناک جان، تو خودت هم سانسور کردی. روت نشده بگی؟ پستان هایش محو شده است. گرگ ماده پستان دارد.
این صحبتها از قبیل استاندارد های متفاوت و... آسمون ریسمون به هم بافتن است. ذات سانسور همین، جوکهای از این بامزه تر از این داستان درآمده برای مثال همین اخیرا سریال پایتخت که گفته شد بازیگر بی حجاب فیلم ایرانی بوده
کسی که با دیدن پستان حیوان تحریک شود از حیوان پست تر است
اخه سينه گرگ تحريكتون ميكنه؟ چقدر بيمارهستين شماها
اقا این صدا و سیما که بیننده نداره فقط شده باعث جوک و ابرو ریزی و مضحکه شبکه های خارجی این اقدام بیمارگونه اخیر هم که ابروی ایرانی ها را در سطح دنیا در تنزل داد . به نظر افرادی که اینکار را می کنند باید به جرم خدشه دار کردن حیثیت ایران مورد پی گرد قانونی قرار گیرند
خداییش سینه گرگ خیلی تحریک برانگیزه :))
فقط بايد گفت براي اين مرضهاي جنسي آرزوي شفاي عاجل داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
نه باشند تا كمي بخنديم
چه آبروریزی ؟؟ تو این چند سال به لطف کارهای درخشان برخی آبرویی نمانده که ریخته شود.
از صدا و سیمای میلی بیش از این انتظار نمیرود
واژه "" تعامل"" یا همان رفتار دو سویه یعنی داشتن ارتباط هماهنگ و یا نزدیک با مردمان و فرهنگ های گوناگون، این باعث حضور و قدرت بیشترمان در جهان خواهد بود تا فقط و فقط قدرتمان را در حفظ برجام بدانیم یا خودمان، فکرمان و مذهبمان را برتر و بهتر از دیگران بنامیم
تنها علت اینکه در کشور ما ریا و تزویر و دروغ به حد نهایی رسیده و همه چی نمایشی شده ، از نماز جماعت های نمایشی در ارگان ها و ادرات گرفته تا گشت ارشاد و سانسور و .......... همه چی رو قاطی کردیم و نمیدونیم چیکار کنیم ، اصلا نمیدونیم چند چند هستیم .
مصرف مشروب ممنوع است ، اما بیشترین امار مصرف رو از خیلی کشور ها داریم
دیسکو و پارتی ممنوع است ، اما هر گوشه و زیرزمین پارتی مختلط گرفته میشه
مواد مخدر ممنوع است ، بیشترین امار معتاد رو داریم.
روابط قبل از ازدواج ممنوع است ، بیشترین امار خود فروشی و فحشا رو داریم .
ممه گرگ نشان دادن در رسانه ملی ممنوع است ، اما در جامعه فساد ها و فحشا هایی هست که در کشور های اروپایی نیست .
همه این ها به خاطر دوگانگی است همه چی ریا کاری میشه.
ضوابط "من در آوردی"!!!!
این لوگو، نقاشی یک گرگ است که به توله‌هایش شیر می‌دهد، !!!!!!!!!!!!! اونها توله گرگ نیستند بچه آدمیزاد هستند یعنی رموس و رمولوس پایه‌گذاران شهر رم میباشند. از طرز نشستنشان وشکل دست و پاهاشون معلومه که توله گرگ نیستند.
متاسفم چقدر وقت و انرژی می گذاریم تا یک اقدام خوب رو بد جلوه بدیم و متولیان رو شرمنده کنیم -یادمان نرود یک روز قرار بود ارزشها بر جامعه حاکم شود -قرار بود فرزندانمان با سنشان بزرگ شوند -قرار بود هر جه محرک است از ظاهر جامعه پاک شود -قرار بود فرزندانمان را حتی خیلی کم هم تحریک نکیم تا جنایات پنهانی شکل نگیرد -تا پسر همسایه از گرده دختر همسایه و رهگذر بالا نرود اما نشد چون شما نخواستید تا یک حرکت حتی کوچک به طرف کفه ارزشی با احتیاط برداشته شد شما به سرعت حمله کردید (اجرتان محفوظ)
پرسش : علت رقم خوردن آبروریزی سانسور لوگو آاس‌رم چه بود؟
پاسخ : حماقت
میشه خواهش کنم عکس سانسورچی صدا وسیما رو نشر بدید ببینیم با چه کسی طرفیم.ممنون .
صدا وسیمای بی مخاطب میلی پر از افراد با گرایش خاص نتیجه بهتر از این هم توقع نمیره..
شاید خودش با این تصویر تحریک میشده فکر کرده بقیه هم مثل خودش هستن
یعنی دیگه حرفی ندارم بگم واقعا خجالت اوره یعنب فقط صدا و سیما به این جور چیزها نگاه میکنه مردم اصلا به ذهنشون نمیرسه شما مردم رو چی حساب کردین یعنی اونقدر بی شخصیت شدن که با گرگ تحریک میشن
کلا از این قبیل آبرو ریزیها در ایران کم نداریم . از انواع و اقسام فحاشی ها به بازیکنان ، فدراسیونها ، داوران ، سلبریتی های خارجی گرفته تا اینجور سانسورهای مبتدیانه . واقعا در کدام عصر به سر میبریم ؟؟
در متن شما هم "پستان" گرگ طبق دستورالعمل سانسور شده و شده "سینه" گرگ!!!!!!
سوادتو بالا ببر فقط به احمدی نژاد ی ها گیر نده یه اینترنت گشتن که زحمتی نداره!

اینها توله نیستند بلکه دو کوک انسان هستند که داستان آن ریشه در اسطوره های رومی داره که گفته شده در دریا غرق می شوند ولی گرگ ماده اونها رو نجات می ده و از شیرش به اونها تغذیه میکنه تا سالم بمانند...
آیین نامه بنویسند و عمل کنند که افتضاح بیشتر به بار میاد!!!!!
دلیل این قبیل شیرین کاری ها فقط ناتوانی ذهنی و فقر فرهنگی و عقیدتی است. آقایانی که این قبیل کارهای عجیب و غریب را انجام میدهند فقط آبروی مردم و کشور را میبرند
وقتی طرف بیسواد هست و فکرش خرابه اخرش همین میشه دیگه.
علاوه بر نبود روش و ملاکهای دقیق برای سانسور نگرانی مسئولین مذکور برای از دست دادن میز و مقام است.
اون 2 تای زیر گرگ توله گرگ نیستن 2 تا بچه هستن!!
خداوکیلی این فکر کی بوده فکر مریض
شما هم که سانسور کردی!!؟ سطر اول پاراگراف دوم ترسیدید اسم پستان رو بیارید!؟ بلکی تحریک بشیم!!!!
بابا عوض کنید سناریو رو با این چیزا دیگه مردم حواسشون پرت نمیشه الان سوپاپ اطمینان جواب نمیده همه فهمیدن این حایه ها کار خود حکومت از قصد هست
مشخصه...
علتش فقط بیماری جنسی است
سانسورچی محترم با علم به اینکه گرگ 8 تا پستان داره اقدام به این کار کرده چون دیگه خیلی محرکه نه یکی نه دو تا بلکه 8 تا. خودتون قضاوت کنین
خدا این شادیا را از ما نگیره
آقای نجفی لطفا یه توکه پا برو در صدا و سیما هم گل بگیر
نمیدونم اونائی که اینگونه واقعیتها رو قبول تدارند کودکیشون چگونه رقم خورده !
این سینه گرگ نیست سینه ادم که روی گرگ نقاشی شده سانسورش درست بوده
تحریک شدم
همه با هم بگید مرگ بر آمریکا،مرگ بر اسرائیل

دیگه مشکلات حل میشه.جان خودش
" این اتفاق با واکنش‌های بعدی در رسانه‌های داخلی مواجه شد که تعبیر " آبروریزی را برای تبعات سانسور سینه گرگ در لوگوی تیم رم" به کار بردند و خواستار برخورد جدی با مسئول صادرکننده دستور این سانسور شدند."


کلمه سینه تعبیر اداری رسانه هاست که خواستاربرخورد جدی مسولان با صادر کننده دستور سانسور بودند.
ظاهرا بین ضریب هوشی و میزان شهوت رابطه معکوس وجود داره.
شك ندارم ديگه در اين مورد داعشي ها و طالبان هم به ريش صداوسيما ميخندند!
من ک ندیدم!شما چطور...؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار