بازدید 8455

ابتکارعمل فلسطینی‌ها برای مقابله با صهیونیست‌ها

کد خبر: ۷۸۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 07 April 2018

درگیری‌های روز گذشته جوانان فلسطینی با ارتش رژیم صهیونیستی صحنه‌های استثنائی و بی‌نظیری را خلق کرد که قهرمانان آن زنان، جوانان، افراد مسن و حتی کودکان بودند که با ابتکارعمل‌های خاصی به مقابله با گلوله‌های تک‌تیراندازان و گازهای اشک‌آور پرداختند. حاصل درگیری‌های روز جمعه ۱۰ شهید و صدها زخمی بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، طی راهپیمایی بزرگ "بازگشت" دوربین‌های خبرنگاران تصاویری را به ثبت رساندند که بیانگر ابتکارعمل فلسطینی‌ها در ساخت ماسک‌های دستی است که از آنها برای محافظت از خود در مقابل گازهای اشک آوری که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شلیک می‌شد، استفاده کردند.

برخی از جوانان با قرار دادن یک پیاز در یک ظرف که آن را با یک بند به سر خود بسته بودند اقدام به ساخت ماسک‌های دست ساز کردند تا از دود گاز اشک آور استفاده شده نیروهای رژیم صهیونیستی در امان بمانند.

یکی از این فلسطینی‌ها به نام نضال احمد (۲۶ ساله) با در دست داشتن ۱۵ کیلوگرم پیاز اقدام به توزیع آن بین شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت کرد.

همچنین گروهی از فعالان به سرگرم کردن خانواده‌هایی که کودکان خود را به چادرهای برپا شده توسط برگزارکنندگان راهپیمایی آورده بودند، پرداختند.

گروه‌های دیگری نیز به ارائه نمایش رقص مردمی فلسطین (دبکه)، کاراته و مسابقات شترسواری پرداختند. افراد دیگر نیز قبل از آاتش زدن تایرهای خودرو اقدام به سنجش میزان توان خود در حمل این تایرها کردند.

نضال احمد در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما در جمعه اول راهپیمایی بازگشت یک کودک ۱۰ ساله فلسطینی را مشاهده کردیم که با قرار دادن پیاز داخل یک ماسک کوچک از ورود دود به بدنش جلوگیری می‌کرد و ما به دنبال آن به فکر ساخت چنین ماسک‌هایی افتادیم.

وی همچنین افزود: جوانان فلسطینی با انجام چنین اقداماتی بسیاری از تلاش‌های رژیم اشغالگر را خنثی کردند.

همچنین طی تظاهرات دیروز، گروهی از فلسطینیان اقدام به ساخت منجنیق‌های بزرگی کردند تا به واسطه آن بتوانند سنگ‌های بزرگ را به سمت سربازان رژیم اشغالگر پرتاب کنند. برخی دیگر نیز با قرار دادن پرچم این رژیم روی یک الاغ آن را به دیوار مرزی نزدیک کرده و پرچم را آتش می‌زدند.

خالد ابوحسان ۲۲ ساله نیز اظهار داشت، آتش زدن تایرها به طور گسترده در طول مرزها مانع دید سربازان اسرائیلی می‌شد و تعداد زیادی از جوانان توانستد با این حربه به دیورا امنیتی برسند و خسارت‌های زیادی به آن وارد کنند. برخی جوانان دیگر نیز از بی‌توجهی سربازان اسرائیلی استفاده کرده و تایرها را به سمت دیوار فرستاده و سپس در نزدیکی دیوار آتش می‌زدند.

ابو حسان افزود، این شیوه‌های ساده از مقاومت مردمی بود که توانست با موفقیت توزان ایجاد کرده و سربازان تا دندان مسلح اسرائیلی را در طعمه قرار دادن جوانان فلسطینی ناکام بگذارد.

این تظاهرات تا ۱۵ ماه مه آینده یعنی سالروز نکبة هر جمعه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد جوانان فلسطینی شهید شده طی تظاهرات روز گذشته امروز تشییع می‌شوند.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه گفت، سازمان ملل اوضاع غزه را از نزدیک دنبال می‌کند و باید دست از استفاده مفرط علیه تظاهرکنندگان فلسطینی برداشت.

وی افزود، نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه و تیمش در منطقه هستند و با تمامی طرف‌ها برای خاموش کردن بحران به وجود آمده در ارتباطند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل