بازدید 2129

تاکید یکی از رهبران پ.ک.ک بر تلاش کردها برای حفظ یکپارچگی سوریه

جمیل بایک، رئیس مشترک سیاسی پ.ک.ک در سخنانی اعلام کرد کردها خواهان حفظ یکپارچگی خاک سوریه بوده و به همین منظور هم در تلاش برای توسعه روابط خود با اعراب در این کشور هستند.
کد خبر: ۷۸۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 07 April 2018

جمیل بایک، رئیس مشترک سیاسی پ.ک.ک در سخنانی اعلام کرد کردها خواهان حفظ یکپارچگی خاک سوریه بوده و به همین منظور هم در تلاش برای توسعه روابط خود با اعراب در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا از اربیل، بایک در گفتگو با رسانه‌های نزدیک به پ.ک.ک با اعلام این مطلب گفت: سوریه بدون کردها امکان ادامه حیات نخواهد داشت، کردها تضمین کننده یکپارچگی خاک سوریه هستند و به همین منظور هم در تلاش برای توسعه روابط با اعراب این کشور هستند.
وی افزود: تنها در سوریه‌ای دمکراتیک کردها می توانند به حقوق خود دست یابند و به همین دلیل کردها در این کشور مبارزات خود را بر تمام سوریه متمرکز کرده‌اند.
جمیل بایک در ادامه در خصوص نقش روسیه و آمریکا در تحولات اخیر سوریه اظهار داشت: ترکیه برای از بین بردن کردها بطور خطرناکی از سوی روسیه حمایت می‌شود، همان نقشی که آلمانی‌ها در جنگ جهانی اول در کشتار ارمنی‌ها توسط ترکیه بازی کردند با این تفاوت که کردهای کنونی، کردهای  زمان جنگ جهانی اول نیستند.

او اضافه کرد: آمریکایی‌ها هم در موضوع عفرین سکوت را انتخاب کردند و اجازه دادند دولت ترکیه هرآنچه دوست دارد انجام دهد.
جمیل بایک با اشاره به تحولات اخیر تاکید کرد، نبردهای جدید در سوریه با این هدف انجام می شود که هر کسی جایگاه خود را در آینده سوریه به دست بیاورد؛ نبردی که به این زودی‌ها خاتمه نخواهد یافت.
رئیس مشترک پ.ک.ک که گروه تحت رهبری‌اش از سوی دولت ترکیه و بسیاری از کشورها به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است در ادامه سخنان خود گفت: جنگ جهانی سوم در خاورمیانه ادامه دارد و بالانس قدرت در این منطقه تغییر پیدا کرده است. دولت ترکیه قصد دارد در دوره جدید برای تحکیم جایگاه خود از اختلافات، فرصت‌ها و توانمندی‌های خود بیشترین استفاده را بکند و به همین منظور هم برای از بین بردن کردها توافقاتی انجام داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی