بازدید 5229

ساخت دستگاهی که ذهن کاربران را می‌خواند

کد خبر: ۷۸۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 07 April 2018

محققان " مؤسسهٔ فناوری ماساچوست" (MIT) یک دستگاه پوشیدنی ساخته‌اند که می‌تواند سیگنال‌ های "عصبی و عضلانی " هنگام " بیان ذهنی " را اندازه گیری کند و کلمه‌ای که کاربر در ذهنش برای گفتن آماده کرده را تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اگر تاکنون کتاب های علمی تخیلی را مطالعه کرده باشید، به احتمال زیاد با عنوان "بیان ذهنی" (subvocalization) مواجه شده‌اید. " بیان ذهنی " یا " اقناع شنوایی " نوعی خاصی از گفتار درمانی است که اغلب هنگام مطالعه ایجاد می‌شود.

در واقع بیشتر خوانندگان هنگام مطالعه، صدای کلمات را در ذهنشان تکرار می‌کنند. این فرایند طبیعی به مغز کمک می‌کند تا به معنای محتوای خوانده شده دسترسی پیدا کند و آن را بهتر درک کرده و به خاطر بسپرد.

اخیرا این فرآیند به عنوان یک راه به برقراری ارتباط با رایانه‌

ها و گوشی‌های همراه مبدل شده است. در همین راستا محققان " مؤسسهٔ فناوری ماساچوست " (MIT) یک دستگاه پوشیدنی ساخته اند که می تواند سیگنال­های "عصبی و عضلانی " هنگام " بیان ذهنی " را اندازه گیری کند.

زمانی که کاربر می‌خواهد کلمه‌ای که ذهنش است را بیان کند، الکترودهای این گجت سفید رنگ، سیگنال‌های ذهنی کاربر را جمع آوری می‌کنند.

پس از آن، این سیگنال‌ها به رایانه‌ای که از شبکه‌های عصبی برای تشخیص کلمات استفاده می‌کند، ارسال می‌شوند و کلمه‌ای که در ذهن کاربر بوده، توسط این دستگاه شنیده و تشخیص داده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار