بازدید 27052
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ترامپ خطاب به اعراب: ما نباشیم، دو هفته هم دوام نمی‌آورید/آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد/صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو

آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد، درخواست عربستان از شورای امنیت درباره یمن و ایران، اظهارات محمد بن سلمان درباره دشمن مشترک عربستان و اسرائیل و صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحقیر اعراب توسط ترامپ نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 06 April 2018

آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد، درخواست عربستان از شورای امنیت درباره یمن و ایران، اظهارات محمد بن سلمان درباره دشمن مشترک عربستان و اسرائیل و صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحقیر اعراب توسط ترامپ نیز اشاره کرد.

روز پنجشنبه به گزارش «تابناک»؛ شبکه «سی. ان. ان» در گزارشی درباره جلسه شورای امنیت ملی آمریکا ـ که این هفته برای تصمیم‌گیری درباره آینده حضور نظامی آمریکا در سوریه برگزار شد ـ نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مصر است که کشورهای عربی دست کم بخشی از هزینه حضور نظامی آمریکا را تقبل کنند.

بنا بر این گزارش، ترامپ حمایت متحدان آمریکا از حضور نظامی این کشور در آسیای غربی را «ناکافی» می‌داند و «در محافل خصوصی هم بارها بر این نکته تأکید و از کشورهای حاشیه خلیج [فارس] مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به دلیل عدم ارائه منابع کافی برای مبارزه با داعش گلایه کرده است.»

به نوشته «سی. ان. ان»، ترامپ در صحبت با دوستانش گفته که اگر آمریکا منطقه را ترک کند، پادشاهی‌های ثروتمند این منطقه باید «جت‌های شخصی و زندگی‌های اشرافی‌شان» را کنار بگذارند.

یک منبع آگاه از قول ترامپ به این شبکه بیان کرده که او در دیدار با پادشاه یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفته است: «بدون ما دو هفته هم دوام نمی‌آورید. کارتان تمام می‌شود. آن وقت باید با هواپیماهای عادی مسافربری پرواز کنید.»

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست این هفته شورای امنیت ملی این کشور ابراز خوش‌بینی کرده که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، پول بیشتری برای «بازگرداندن ثبات به سوریه» هزینه کنند. یکی از این کشورها، عربستان سعودی است که به نوشته سی. ان. ان قرار است ۴ میلیارد دلار برای این کار هزینه کند. با وجود این، مقام‌های حاضر در نشست گفته‌اند، نمی‌دانند منبع و دلیل این خوش‌بینی ترامپ چیست.

ترامپ خطاب به اعراب: ما نباشیم، دو هفته هم دوام نمی‌آورید/آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد/صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو

ترامپ که هفته پیش گفت، معتقد است نظامیان آمریکا باید به سرعت سوریه را ترک کنند. وی روز سه‌شنبه همچنین گفت این کشور در صورتی به حضور در سوریه ادامه می‌دهد که عربستان هزینه این کار را بپردازد. گفته می‌شود ترامپ در نشست شورای امنیت ملی، با ماندن کوتاه‌مدت نظامیان این کشور در سوریه موافقت کرده، ولی گفته مأموریت این نظامیان نباید از «شکست دادن با داعش» فراتر رود.

آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در گفت وگویی در آستانه ٢٠ فروردین روز ملی فناوری هسته ای عنوان کرد: امسال شاهد دستاوردهای چشمگیر و افتخارآفرینی خواهید بود؛ برای مثال، ما تا به امروز در حوزه سلامت، سه نوع سانتریفیوژی را که در بازار به طور عادی پیدا نمی شود که بتوانید بخرید، ساختیم و توانستیم برایشان این سانتریفیوژ را ـ که اساس برخی از کارخانجات حوزه سلامت مثل واکسن سازی و یا ساخت داروهای جدید است، مثل سانتریفیوژهای اولترا و سانتریفیوژهای توبولار  ـ بسازیم.

وی افزود: سانتریفیوژی هم امسال به شرکت نفت تحویل می شود که در چاه های حفاری از آن استفاده می شود. سانتریفیوژ دکتانت که خیلی پیشرفته است و می توان گل حفاری را از طریق این سانتریفیوژ بازیابی کرد که این، هم به محیط زیست کمک می کند و هم به نفع صنعت نفت است.

معاون رئیس جمهور گفت: علاوه بر این، توانستیم دستگاهی بسازیم که بتواند از رطوبت هوا با حداقل انرژی آب تولید کند.

صالحی درباره نخستین بیمارستان هسته ای نیز عنوان کرد: انشاءالله در سال جاری ١٣٩٧ عملیات نخستین بیمارستان هسته ای شروع می شود و امیدواریم بتوانیم تا سه چهار سال آینده، این بیمارستان را راه اندازی کنیم.

ترامپ خطاب به اعراب: ما نباشیم، دو هفته هم دوام نمی‌آورید/آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد/صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در ساغند و اردکان هم خبر خوشی داریم که ٢٠ فروردین اعلام می کنیم؛ خبر خوشی است و در عرصه بین المللی پیام دارد.

صالحی بیان کرد: هر جایی که بخواهند برای ما محدودیت ایجاد کنند ما قطعا راهی پیدا می کنیم که آن محدودیت را دور بزنیم.

وی که با شبکه خبر گفت ,گو می کرد، درباره آینده برجام و خروج آمریکا از توافق نیز خاطرنشان کرد: وظیفه ما در سازمان انرژی اتمی، آمادگی برای برگشت پذیری است. یک هزار و ٤٤سانتریفیوژ ما در فردو نصب هستند، ولی در خلأ بوده و گازدهی نمی شوند، ما می توانیم در عرض چهار روز گازدهی کرده و غنی سازی ٢٠ درصد را انجام دهیم.

وی درباره راکتور آب سنگین خنداب (اراک) گفت: طراحی مفهومی و طراحی پایه راکتور پایان یافته و کارشناسان چین، آمریکا و ١+٥ آن را تأیید کرده و مهر زده اند و طراحی مفهومی راکتور ما دارای مهر استاندارد یک کشور پیشرفته است و امیدواریم ظرف سه سال آینده، شاهد راه اندازی راکتور باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: کشورهای اطراف ما در حوزه خلیج فارس هم در حال ساخت نیروگاه هستند، ولی کدام کشور در حال بهره برداری است، ما خودمان این کار را انجام می دهیم و این مایه افتخار است.

درخواست عربستان از شورای امنیت درباره یمن و ایران

دولت عربستان سعودی، در نامه‌ای رسمی، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا واکنش موشکی انصارالله به حملات ائتلاف سعودی در هدف قرار دادن نفتکش این کشور در آب‌های بین‌المللی واقع در غرب بندر «الحدیده» (غرب یمن) را محکوم کند.

به نوشته روزنامه سعودی «الریاض»، هیأت دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، در نامه‌ای از شورای امنیت خواست تا تدابیر ممکن برای اجرای فوری و جامع دو قطعنامه 2216 و 2231 علیه انصارالله را بیندیشند.

در این نامه از شورای امنیت خواسته شده تا انصارالله و ایران به دلیل حمله به نفتکش سعودی در دریای سرخ بازخواست شوند.

در متن این نامه آمده است: شبه‌نظامیان الحوثی تحت پشتیبانی ایران در سوم آوریل به یک نفتکش سعودی در آبهای بین‌المللی در غرب بندر الحدیده حمله کردند اما با دخالت فوری یک کشتی ائتلاف سعودی، این حمله دفع شد و تنها خسارت اندکی به نفتکش وارد آمد. عربستان سعودی به شدت این حمله تروریستی را محکوم و درباره تهدیدهای تروریستی حوثی‌ها که هیچ اهمیتی به آزادی دریانوردی و تجارت بین‌المللی در باب‌المندب و منطقه دریای سرخ نمی‌دهد، ابراز نگرانی می‌کند.

عربستان سعودی همچنین خواستار در پیش گرفتن تدابیر لازم برای تضمین امنیت دریانوردی و تجارت بین‌المللی در باب‌المندب و مناطق مختلف دریای سرخ شد و تأکید کرد که خواستار قرار گرفتن بندر الحدیده تحت نظارت بین‌المللی به منظور جلوگیری از قاچاق سلاح و استفاده به عنوان سکوی شلیک موشک و تهدید راه‌های تجارت دریایی و بین‌المللی است.

سوم آوریل گذشته، نفتکش ائتلاف سعودی در دریای سرخ در پاسخ به بمباران آوارگان یمنی در الحدیده و پس از رصد تحرکات شناورهای ائتلاف سعودی هدف قرار گرفت؛ اما «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد که این ائتلاف توانسته است این حمله را دفع کند.

بن‌سلمان: ایران دشمن مشترک عربستان و اسرائیل است

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در مصاحبه با نشریه «تایم» ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد، ایران دشمن مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی است.

بن‌سلمان با ادعای اینکه ایران منبع تمام شرارت‌ها در غرب آسیاست، گفت: «ما (با اسرائیل) دشمن مشترکی داریم و به نظر می‌رسد، بتوانیم در حوزه‌های بسیاری همکاری اقتصادی بالقوه داشته باشیم».

وی درباره احتمال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توضیح داد: «ما نمی‌توانیم قبل از حل مسأله فلسطین، با اسرائیل رابطه داشته باشیم، زیرا هر دو آنها حق زندگی و موجودیت دارند».

ولی‌عهد سعودی همچنین افزود: «اما اگر توافق سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی رخ دهد، ما از فردای آن روز، روابط خوب و عادی با اسرائیل خواهیم داشت و این برای همه بهتر خواهد بود».

بن‌سلمان در توضیحی درباره جنگ با‌ وجود رد نکردن احتمال استفاده از گزینه اعزام نیروی زمینی ارتش ریاض به یمن گفت: این جنگ نباید توسط مردم عربستان حس شود و تأثیری بر اقتصاد این کشور بگذارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سیستم حکومتی عربستان سعودی «پادشاهی» خواهد ماند، گفت: هدف، وسیله را توجیه می‌کند. «چیزی که روی آن باید تمرکز کنیم، هدف است، نه وسیله. اگر وسایل ما را به هدف برساند...این مفید است».

ولیعهد سعودی پیشتر نیز در مصاحبه با نشریه آتلانتیک ضمن به رسمیت شناختن موجودیت رژیم صهیونیستی، گفته بود: «معتقدم که فلسطینیان و اسرائیلی‌ها حق داشتن سرزمین خود را دارند؛ اما باید یک توافق صلح داشته باشیم تا ضمن ارائه ثبات برای همگان، روابط نیز عادی‌سازی شود».

بن‌سلمان همچنین ایران را بخشی از مثلث شرارت در منطقه دانسته و مدعی شده بود: «انقلاب اسلامی در سال 1979 رژیمی بر پایه یک ایدئولوژی شرورانه ایجاد کرد...ما با ایدئولوژی رژیم ایران مشکل داریم. مشکل ما این است که از نظر ما آنها حق دخالت در امور ما را ندارند».

وی که هم‌اکنون در آمریکاست، چند روز پیش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ سفید دیدار کرده و قراردادهای نظامی به ارزش 12.5 میلیارد دلار با واشنگتن امضا کرد.

صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد در باکو سخنرانی کرد.

متن سخنرانی وزیر امور خارجه ایران به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس!

دوستان گرامی!

اعضای جنبش عدم تعهد گرد هم آمده اند تا نسبت به تحولات اخیری که دنیای ما را تحت تأثیر قرار داده، واکنشی جمعی نشان دهند. هدف از گردهمایی ما امروز تبدیل جنبش عدم تعهد به سازمانی مؤثرتر برای حفاظت از منافع ملت هایمان است.

اجازه دهید از ملت و دولت جمهوری آذربایجان به دلیل مهمان نوازی گرم و برگزاری عالی این جلسه تشکر نمایم. همچنین مایلم از جمهوری بولیواری ونزویلا به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد قدردانی نمایم.

همکاران گرامی!

همگی ما اخبار قتل عام عمدی و برنامه ریزی شده تظاهرکنندگان مسالمت آمیز و غیرمسلح فلسطینی از جمله زنان و کودکان در غزه را با اندوه فراوان دنبال می کنیم.

این ها آخرین جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینی ها در طول تاریخ سبعیت آنها در 70 سال گذشته است که در لوای مصونیتی که عمدتا توسط ایالات متحده و برخی از متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای آن مهیا شده انجام می پذیرد.

اقدامات تشویقی اخیر آمریکا بویژه تصمیم غیرقانونی آن در خصوص قدس شریف باعث جسارت این رژیم آپارتایدی شده است. لازم است جنبش عدم تعهد اقدامی جمعی در این جلسه و نیز در سازمان ملل انجام و این جنایات، سیاست ها و اقداماتی که منجر به جسارت صهیونیست ها شده را محکوم نماید و تشکیل یک کمیته تحقیق بین المللی را برای محاکمه مسببان این جنایات خواستار شود. همچنین لازم است جنبش عدم تعهد خواستار احقاق کامل حقوق فلسطینی ها بویژه در استقرار یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و نیز پایان دادن فوری به محاصره غزه شود.

ترامپ خطاب به اعراب: ما نباشیم، دو هفته هم دوام نمی‌آورید/آمادگی ایران برای بازگشت سریع به غنی‌سازی 20 درصد/صحبت‌های ضد آمریکایی ظریف در باکو

باز گذاشتن دست اسراییل در انجام این جنایات نشان از پیدایش موج جدیدی از یکجانبه گرایی دارد که بار دیگر امنیت جهانی را مورد تهدید جدی قرار داده است. موج قبلی یکجانبه گرایی در اوایل سده بیستم، منجر به بی ثباتی منطقه ما در ابعاد فاجعه بار و نهایتا پیدایش افراط گرایی خشونت آمیز و تروریسم و افزایش تنش ها و بحران ها در غرب آسیا و قراتر از آن گردید. حتی امروز منطقه ما به رغم شکست سرزمینی داعش به واسطه مقاومت قهرمانانه مردم عراق و سوریه، هنوز از بقایای گروه های تروریستی و جابجایی های مشکوک آنها رنج می برد.

اقدامات یکجانبه و تحریک آمیز برخی کشورها که منجر به ادامه افراط گرایی و تروریسم شده، برخلاف تصور باعث وخامت چالش های مزمن و آشفتگی ها در غرب آسیا و شمال آفریقا شده است؛ بنابراین، ما اکنون نیازمند یک تغییر پارادایم به سوی همکاری و همگرایی منطقه ای هستیم.

ما نیاز داریم جوار همسایگی خود را از طریق پذیرش پارادایم فراگیر احترام به منافع یکدیگر و رد پارادایم منسوخ سلطه جویی و انزوا که فقط به افزایش تنش و رقابت مخرب تسلیحاتی می شود تقویت کنیم. ما برای منطقه خودمان پیشنهاد تشکیل یک مجمع گفت و گوی منطقه ای را داده ایم تا نبود دیالوگ در این منطقه را از طریق تعامل و اقدامات اعتماد ساز جبران کنیم.

در حوزه خلع سلاح، بی اعتنایی فزاینده دولت آمریکا به تعهدات بین المللی و برنامه یک و دو دهم تریلیون دلاری آن کشور برای مدرن سازی و ساخت سلاح های هسته ای جدید منجر به مسابقه تسلیحاتی نوینی در حوزه هسته‌ای خواهد شد. جنبش عدم تعهد می بایست قاطعانه، اولویت های خود در حوزه خلع سلاح را از طریق مکانیسم های موجود از جمله کنفرانس سطح بالای خلع سلاح هسته‌ای سازمان ملل پیگیری نمایند.

آقای رئیس!

جنبش عدم تعهد می بایست به پرچمداری خود در حوزه اشاعه مفاهیم عالیه همچون تصمیم گیری چندجانبه و مقاومت در برابر یکجانبه گرایی ادامه دهد. اگر جنبش ما می خواهد به هدف نهایی خود ـ که همانا استقرار یک دنیای منصف و عادلانه و حکمرانی دموکراتیک جهانی است ـ دست یابد، می بایست به این مهم توجه کند. سپاسگزارم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
برجام فقط داروی مسکن بود.
درد ما فساد در خیلی از مسائل کشور و مخصوصا فساد اقتصادی و اقتصاد ورشکسته ناشی از فساد بود.

بیشترین ضربه از فساد را مردم دیدند.
بدون حمایت و پشتوانه مردم هیچ کشوری دوامی نخواد داشت حتی اگر برجامی امضا شود و آن برجام تا یک قرن پایدار بماند !

مسئولان فاسد را محاکمه کنید همه چیز درست خواهد شد بدون اینکه نیازی به برجام باشد.
اگر امروز برخی مسئولان براحتی علیه آمریکا حرف میزنند بدانند اینروزها را مدیون خون شهدایی هستند که برایمان کشوری مستقل و آباد و بدون فساد را میخواستند ولی اینکه برخی خودشان علیه آمریکا شعار بدهند اما فرزندانشان در آمریکا ساکن باشند خیانت به همان شهدا و مردم است و ملت ایران از هیچ فرصتی برای انتقام گرفتن از این افراد ریاکار چشم پوشی نخواهد کرد.
شونصد بار رهبری گفتن نگید خاورمیانه ... این یعنی اون ها مرکز اند و بقیه نسبت به اونها باید سنجیده بشن . بگید غرب اسیا یا منطقه غرب اسیا یا ....
آقایان صالحی و ظریف !
لطفا از زبان خودتان حرف بزنید و از طرف مردم ایران سخن پراکنی نکنید.
مردم ایران از ابتدا با برجام مخالف بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
شما هم از زبان خودتان سخن بگویید
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
تو هم از طرف خودت حرف بزن اونا نمایندگان اکثریتن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
شما هم بهتره از زبان خودت صحبت کنی ، فقط تو و همفکرات مردم ایران نیستید . اگر ما مردم ایران هستیم کاملا با برجام موافقیم . الان کسانی که با برجام مخالفند شامل این افراد هستند : 1-جنابعالی-2-نتانیاهو-3-ترامپ-4-بن سلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
جالبه به اولین کامنت با همین معنی مثبت دادیم
به این منفی
ما دیگه کی هستیم؟؟؟؟
برجام هم نتوانست وضعیت معیشتی مردم را بهتر کند و بدتر نیز شد.
اشکال در جای دیگری است.
اشکال در فساد اقتصادی است.
مسئولان فاسد را محاکمه کنید اما نه در زمانی که دیگر دیر شده و ملت را از نظام ناامید کرده اید !
پاسخ ها
سید محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
بدتر شده یعنی:
اینکه قبلا که هر روز می رفتیم مغازه و با قیمت جدید کالا روبرو می شدیم، می گفتن قیمت دیروز تغییر کرده پس االان هر ساعت قیمت ها تغییر می کنه؟!!!
یا اگر دیروز یک بابک زنجانی داشتیم که پول نفتی که صادراتش یک سوم شده بود، به جیب بابک زنجانی ها می رفت، الان یک چهارم شده و به جیب چندین بابک زنجانی میره
یا اگر دیروز داروها هم تحریم شده بود، الان بیشتر شده؟؟؟!!
چرا تکرارمیشه؟!!!
بهانه ای برای دوشیدن بیشتر اعراب حالا خوبه یک سیاستی اجرا بشه بعدا ز خروج احتمالی امریکا که همه منطقه با هم اتحادیه بزرگ اقتصادی سیاسی نظامی تشکیل بدن و حرف این بابا برعکس از اب در بیاد...
سخنان ضد آمریکایی را از زبان کسانی می شنویم که خودشان تحصیلکرده آمریکا هستند !! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مردم فریب این ظواهر را نمی خورند.

آقای صالحی و جناب ظریف دردمردم رنج دیده و فشار کمرشکن گرانی ها بر آنان را هرگز لمس نکرده اند .
بهتر است کسی نماینده مردم باشد که از دوران کودکی در ناز و نعمت و در کشوری دیگر بزرگ نشده باشد !
چی میشد یقه 3 ساتی از لباس رسمی دیپلماتهای ایرانی کنار گذاشته میشد .
از وقتی این یقه ها مد شد دیپلماسی ایران نابود شد.
مسئولان محترم مسایل داخلی و خارجی و اقتصاد کشور و بحرانهای منطقه ای کاملا بهم وابسته و تنیده شده اند.
در چند نمونه اخیر در مباحث فضای مجازی و رفتار اجتماعی مردم در خصوص ارز کاملا بی اعتمادی مردم به سخنان و وعده های مسئولان و تصمیم گیران مشخص گردیده.
هر آن احتمال بحرانی (بیرونی یا داخلی)در پیش رو است که دولت و حاکمیت نیاز به همبستگی و حضور مردم داشته باشد و این بزنگاه و گردنه عیان شدن تداوم مشروعیت و تداوم راه چهل ساله جمهوری اسلامی خواهد بود.
تا دیر تر ازاین که هست نشده دست از تصمیمات منفعت طلبانه فردی جناحی فامیلی برداشته و به خود بیایید و شرایط جاری در جامعه را دریابید وگرنه شاید فرصت رسیدن به هواپیما را هم پیدا نکردید .
اندوه فلسطین کشت ما راااا
با غنی سازی 20 درصد مردم فقیر و گرسنه سیر و غنی نمی شوند
ما نباشیم در هفته هم دوام نمی آورید و تا سنت آحرش را باید پرداخت کنید طبق محاسبه ما البته. هواپیمای شخصی و ماشین لوکس هم ممنوع. شاید به فرش زیر پایتان رحم کنم.
زردک راست گفته نباشه درگیر بشیم مثل کویت کار کنتراتی دو روزه دیگه عیدا عوض ترکیه میریم مصر اهرام بازی
منطقه به سرعت با مانور بن سلمان در حال تغییر و تحوله ولی آقایون همون حرفای همیشگی و کهنه رو می زنند!
غنی سازی بیست درصدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب صالحی فرض کن به بمب هسته ای هم رسیدی...اونوقت چی....همونطور که کره شمالی ساخت...کره شمالی از شما خیلی گردن کلفت تر بود اخرش گفت باشه و کوتاه اومد......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
مسئله بمب نیست هسته ای یک تکنلوزی پاک برای ایندست چندسال دیگه به جای نفت اروانیوم غنی شد می فروشن کی میخواهید بفهمید از همونم نون میخورید مگه وقتی با هسته ای برق و اب شرین تولید بشه نمیشه نون بابا شماها کلا سیاست نمیدونید دخالت نکنید به خدا قسم
ترامپ درست گفته
بازی اوباما-ترامپ یعنی برجام هم قصد مانند شیردوش مخصوص ایران است
پس مطمئنم ترامپ پاره اش نمیکند
ملت ایران سه چهار سال هم صبر می کند تاشاید راه اندازی راکتور اراک وبیمارستان تخصصی هسته ای به وقوع بپیوندد..
با این پیشرفتهای شگفت انگیز ادعایی چرا وضع مملکت اینقدر خراب است ؟؟؟؟؟؟؟
سیاست ترامپ ایران هراسی است تاعربها را بدوشد وتا کنون هم موفق بوده است علت عقب ماندگی کشورهای مسلمان ادعای برتری اعتقادیشان از سوی یکدیگر است.
امارات ظرف 5سال نیروگاه هسته ای با 25 میلیارد دولار ساخت، بدون هیاهو و منت، ما طی 17 سال با فریب روسیه و با هزینه 170 میلیاردی نیروگاهی ساختیم که بقول زیباکلام هنوز یک لامپ رو هم روشن نکرده، می توانید بگوئید کدام دولت از این دو دولت منافع ملی کشورش رو بخوبی رعایت کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
170 میلیارد رو از کجات درآوردی
شارجه رو خواستید۲ساعته به استان بوشهر وابوموسی اضافه میکنیم..راه دریاییشوکامل بلدم.حرف رفسنجانی رو یادتون بمونه.درجواب شیخ شارجه القاسمی درمورد سه جزیره گفت:بهش بگیدبیادخدمت سربازیشوتوایران بره.وگرنه بدمیبینه
بهرحال آمریکا با جنگ روانی در ممالک اروپا از روسیه و ترساندن اعراب از ایران و در آسیا از کره شمالی وووو در حال تبغ زدن و دوشیدن ثروت کشورها هست . شاید سیاست برنامه ریزی دراز مدت امریکا چنین هست یا با این بهانه قصد فشار یا خروج از برجام هست . آیا ما در سوریه و یمن چنین قصدی را نداریم
جناب صالحی چرابلوف میزنی ؟؟؟خودشمابهترازهرکسی میدانید که صنعت هسته ای دیگرتقریباوجودخارجی ندارد
طرف به یکی از دوستانش گفته و پسر خاله نوه عمو خواهرزاده هفت جد و اباد اینور اون ور خبرنگار بخش شایعات روزانه سی ان ان این خبر موثق را درباره ترامپ گزارش کرده تابناکم چاپ کرده
این آقای ترامپ راست میگه اگر آمریکا این سعودی را رها کنه این سعودی و همپیمانهاشان یک روز هم نمیتونه در منطقه خودشو اداره بکنه
سلمان راست می گوید، عربستان و اسرائیل یک دشمن مشترک دارند و آن خداست
و یک دوست مشترک دارند و آن شیطان است
و شیطان هر دو را رهبری می کند. از کشتن مردم بیگناه کوچه و بازار تا سرمایه گذاری در بستن راه خدا
ولی از عظمت خداوند غافلند
آقای صالحی، خبر خوش که می‌فرمایید برای چه کسی خوش است؟ برای ما؟
اگر سانتریفیوژ شما اینقدر خوب است تولید انبوه کنید بفروشید و ارز آوری کنید، یا پیمانکار نفتی شوید و ارز آوری کنید
اگر صد کیلو غنی سازی کردید و دوباره تحریم شدیم و شریک استراتژیک فرصت طلبمان دوباره با یک هواپیما مفت از چنگمان درآورد شما پاسخ گو هستید؟
بازگشت یعنیکشیدن ماشه... نباید بها داد به پاره شدن برجام

باید به فکر ایران بود نباید از چاله برجام افتاد به چاه روسیه
برادرانی کہ از مسولین دلگیر ھستند چقدر کوتاہ فکر ھستند شما قبل از این انقلاب بردہ بیشتر نبودید شاہ از امریکا دستور می گرفت و اگر یک ایرانی بدست امریکائی کشتہ می شد اولیاء مقتول حق نداشت از آن در دادگاہ شکایت کند آن زمان شما ھیچ امکاناتی نداشتید شما تولید ملی نداشتید از خارج می آوردید و می خوردید اگر امریکہ مثل الان شما را تحریم می کرد شما چند روز دوام نمی آوردید الان گرچہ بعضی مشکلات است ولی ملت و کشور شما سرفراز است اینھا با شما چرا درگیر اند چون کشور شما نوکری آنھا را ترک کردہ و مستقل است آنھا نمی خوھند شما و کشور شما پیشرفت کنید شما بہ قلہھا پیشرفت را طی کنید اگر دوستی با امریکہ سبب پیش رفت است پس ھمسایگان شما چرا پیشرفت نکردند بلکہ بدبختی در انجا بخاطر ہمین امریکا و اروپا است از حرفھای شما این طور معلوم می شود کہ از مضا مجازی وہ کسانی کہ علیہ شما و کشور شما طوطئہ می کنند متاثر ھستید از شما تقضا دارم کمی صبور باشید و انتظار کنید انشااللہ پیروزی ازآن شما ادت
سود پول ما فرشتگانی کاسپین را پرداخت کنید و به خاطر خوردن چند میلیون تومان سود پول ما ، ما را به مخالفین تبدیل نکنید حداقل فاسدین بانک مرکزی و کاسپین را محاکمه و اعدام کنید تا مردم کینه شان فروکش کند
کره شمالی را ببینید عبرت بگیرید،غنی سازی هم شد برای مردم اب ونان!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
کره شمالی اگه بمب اتمی رو نداشت تبدیل شده بود به کشوری شبیه لیبی . یا سوریه یا عراق یا افغانستان
این آقای صالحی میلیاردر ازدرد مردم خبر ندارد. چندین میلیارد دلار هزینه اراک وفردو وغنی سازی کردید پلمب شد کی پاسخگو ست
کره جنوبی رییس جمهور فاسدش به 24 سال زندان محکوم شد..اونجا از اسلام هم خبری نیست!
دیگجر مردم برای حرف برخی تره هم خرد نمیکنند
کشورهای اسلامی باید با همدیگه دوست و برادر باشن ! مطمئما غربی ها منافع خودشون رو دست هیچ احد الناسی نمیدن!
اقدامات بن سلمان و نزدیکیش به غرب کاملا اشتباهه! با رانندگی خانم ها و استادیوم رفتن و کشف حجاب کردنشون یه جامعه هیچ وقت پیشرفت نخواهد کرد! غربی ها دنبال این هستن که جوامع خودشون رو نجات بدن و پایه هاش رو محکم و زوال ناپذیر کنن و به جاش فساد و بی بند و باری و جنگ و اختلاف عقیدتی رو بین مسلمین گسترش بدن!
فحاشی های زیادی از طرف شاهزاد های عربی به ایران میشه ولی ایران هم نباید با تندی جوابشون رو بده ! بیشتر باید سعی کنه تا اشتباهات عربستان رو بهشون گوشزد کنه و اونها رو متوجه اشتباهات خودشون بکنه!
شرکت معروف هواوی مدیرش چینی بودوتقریبادرجامیزدوباتعویض مدیروآوردن مدیر آمریکایی درعرض دوسه سال به سومین شرکت معتبرموبایل دردنیاتبدیل شد.حالاما نیاز به چنین مدیرانی داریم ولی حیف که همه دزد هستن و نمیشه واضح و راحت صحبت کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها