بازدید 18735

خداحافظی با ارز 4000 تومانی/ ترجیح دولت، دلار بالای 5000 تومان است

با اینکه در روزهای گذشته، دولت عزم خود را جزم کرده تا قیمت ها را در بازار ارز کنترل کند، در بازار اثری از کاهش دیده نمی شود. با این حال برخی اقتصادی ها هنوز امیدوارند و بر این اعتقاد هستند که از روز شنبه و با آغاز به کار رسمی ادارات، احتمالا اتفاقاتی در بازار رخ دهد.
کد خبر: ۷۸۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 05 April 2018

پرونده‌های سیاسی با سرعت رسیدگی می‌شود؛ اما اقتصادی‌ها مشمول مرور زمان می‌شوند/ واقعیت این است که فساد بی داد می‌کندقیمت دلار در ماه های آخر سال گذشته، افسار گسیخته افزایش پیدا کرد؛ هر چند دولت و بانک مرکزی تلاش زیادی کردند تا بار دیگر نرخ افزایش را کم کنند یا حداقل سرعت آن را کاهش دهند، بار دیگر دلار در تعطیلات نوروزی و زمانی که بسیاری از نهادهای نظارتی و اداری در حالت نیمه تعطیل به سر می بردند، از خود جهش نشان داد و حتی به نرخ 5200 تومان نیز نزدیک شد.

به گزارش «تابناک»؛ با اینکه در روزهای گذشته، دولت عزم خود را جزم کرده تا قیمت ها را در بازار ارز کنترل کند، در بازار اثری از کاهش دیده نمی شود. با این حال برخی اقتصادی ها هنوز امیدوارند و بر این اعتقاد هستند که از روز شنبه و با آغاز به کار رسمی ادارات، احتمالا اتفاقاتی در بازار رخ دهد.

در این میان اما برخی اعتقاد دارند که افزایش نرخ ارز سیاست خود دولت است و درواقع دولت قصد دارد تا قیمت دلار را تا حدود 6000 هزار تومان هم افزایش دهد، به گونه ای که در روزهای گذشته، محمدعلی پورمختار به موضوع ارز اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع محرمانه مطرح شده که از نظر دولت قیمت دلار 6 هزار تومان است، افزود: برخی می‌گویند، دلار به 10 هزار تومان خواهد رسید، ولی در رسیدن قیمت دلار به 6 هزار تومان تردید نکنید.

با این حال، افزایش نرخ ارز با واکنش های مختلفی مواجه شده و بیش از همه، نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع موضع گرفته اند. آنان بر این باورند که مدیریت نادرست در بازار ارز، باعث این گرانی ها شده است.

ناصرموسوی لارگانی، با انتقاد از افزایش افسار گسیخته بهای دلار در روزهای اخیر به خانه ملت گفت: برخی افراد علت افزایش قیمت دلار را در چند ماه گذشته، با دلایلی غیرمنطقی و غیرواقعی از جمله سال نو میلادی، افزایش سفرهای زیارتی در این دوره از سال و... توجیه می‌کنند؛ هرچند همه ساله در نوروز، بهای دلار افزایش جزئی دارد، افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: سوء‌مدیریت مسئولان را می‌توان علت افزایش غیرمنطقی قیمت دلار در روزهای اخیر دانست، با وجود اینکه دولت اعلام کرد دست دلالان از بازار ارز کوتاه شده و این افراد سودجو دستگیر شده‌اند و همچنین تلاش کرد با عرضه اوراق مشارکت با سود علی‌الحساب 20 درصد در بانک ها قیمت ارز را تعدیل کند، هیچ یک از این اقدامات در کاهش قیمت دلار اثرگذار نبود و مقطعی عمل کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به دیگر دلایل افزایش نرخ ارز گفت: صرافی‌های بدون مجوز بسیاری وجود دارد و فعالیت این صرافی‌ها یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دلار است. سخنان پراکنده ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام و تهدیدهایی که در این زمینه شده، ممکن است عامل دیگری بر افزایش بهای دلار باشد.

موسوی لارگانی با اشاره به اقداماتی که برای کاهش قیمت دلار باید انجام شود، گفت: مهم ترین راهکاری که می تواند قیمت دلار را کنترل کند، تک نرخی شدن قیمت ارز است. در این صورت دست دلالان و افراد سودجو از بازار ارز کوتاه شده و از رانت‌خواری ها و فسادی که به علت وجود چند نرخه بودن قیمت ارز ایجاد شده است، جلوگیری می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بعید می داند در سال جاری نرخ ارز به زیر ۴ هزار تومان و نرخ پیش از نوسانات بازار برگردد، عنوان کرد: در سال های گذشته، چنین افزایش قیمتی را در بازار ارز شاهد نبودیم، البته شاید افزایش دیگری رخ ندهد، ولی بعید می دانم کاهش چشمگیری داشته باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶۶
همه دلایل رو گفتی ولی اصل کاری نگرانی مردم از تحریم مجدد در صورت لغو توافق اتمی هست وگرنه بقیه موارد شامل دلال و سود بانکی و نوروز همیشه هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
اصلا ناتوانی دولت و سیف و خصوصا آزادشدن فنر انتظاربرجامی تاثیری نداشته!!!؟؟؟؟
ناشناس
| United States |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
همین الان هم تحریم هستیم. هیچ تحریمی برداشته نشده بوده که حالا شما نگرانید.
ناشناس
| Australia |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
عزیز دل برادر درصورت تحریم دلار بالای 8000 تومن میشه اگر اروپا با آمریکا باشن 10 تومان میشه و اگر روسیه و چین همراهی اونوقت ... فاتحه
ناشناس
| Australia |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
کدام تحریم؟ ما از داخل خودمون رو تحریم میکنیم. الان روشن شد که 25 میلیار دلار خارج از شبکه بانکی طبق . انچه که بانک مرکزی اعلام کرد یعنی چه . از یک طرف تفاوت زیاد بین نرخ رسمی و بازار آزاد و از طرف دیگر اعلام قیمت دلار 4000 تا 4100 به عنوان نرخ واقعی. بانک مرکزی یک بررسی دیگر جهت ارزیابی میزان دلار نقد در دست مردم یا افراد بفرمایند چقدر اوضاع شبیه به دو سال آخر ریس جمهور اصلاح طلب شده اتفاقی
خدا قوت
دلال ها کار خودشون رو با ملت کردن البته دولت هم حمایت کرد
چرا مسئولی مثل آقای سیف که قبل از عید کلی وعده و وعید داد را برکنار نمی کنند؟ یا آن روزها دروغ می گفت و یاتوان مدیریت ندارد که بهتر است نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
عزل نمیشه
چون ما در اردیبهشت۹۶ باز به او و نوبخت و... رای دادیم
نرخ تورم چگونه زیر 10 درصد است در صورتیکه ارزش پول ملی بیش از 25 درصد افت کرده و بازهم از قرار معلوم باز هم افت خواهد کرد . چه کسی مسئول این امار دروغ و حفظ ارزش پول ملی است . بنظر بانک مرکزی دکور است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
همش خالیبندیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
عزیزم سال‌هایی که نرخ ارز ثابت مونده رو حساب نمیکنی؟؟؟
روز به روز بیشتر مردم را خورد و خمیر کنید
خسته نباشید دولتمردان
خسته نباشید ژن های خوب
خسته نباشید .....
کجایی سیددابراهیم رییسی ؟ برس به داد ملت
تابناک سانسور کن ، می بینم روزی را که با چراغ فانوس بگردید به دنبال دکتر احمدی نژاد
احمدی نژاد یه تشر به غرب می زد نفت می رفت بالا
درسته قیمت ها هم بالا می رفت اما زندگی مردم قفل نبود
همه کار می کردند و چرخ زندگی هم می چرخید
پاسخ ها
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
بدبخت ملتی که امثال تو نظریه اقتصادی میدی براشون
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
داداش دکل نفتی رو تو برداشته بودی؟؟؟ حالا که دستت کوتاه شده داری گریه زاری میکنی؟؟
دست مسئولان و نمایندگان درد نکنه.ممنونیم ازشما که به فکر ملتین هنوز نمیتونین چطوری مملکت رو صحیح اداره کنین.دلیلش اینه که تعهد در این مملکت بهتر از تخصصه. بهتره برین سخن شهید چمران رو بخونین که ازش در مورد تخصص بهتر است یا تعهد سوال کردن.
خوددولت دلال بزرگ ارز هستش
واقعیت اینه که زندگی دولت به این بزرگی بادلار تامین میشه ومالیات
البته تامین پول مورد نیاز اختلاسها هم بادلاره
ترجیح دولت با ارز ۶ تومنی است.
فقط باید کمی صبر کنید.
دلار شد ۵۰۰۰ زنده باد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
۵۲۰۰
من بدبخت چطوری با این قیمت دلار تهیه کنم سرور تمدید کنم
وای به اميد و تدبيرتون
به قرون پول درمیاریم به دلار و یورو خرج می کنیم
دلار درطي دو ماه اخير حدود 35% گران شده كه روي همه كالاها و خدمات اثر خواهد گذاشت. اگرمسئولين اقتصادي كشور اينگونه صلاح مي دانند ، مشكلي نيست فقط لطف فرمايند حقوق كاركنان دولت را هم به همان ميزان 25% افزايش دهند نه كمتر زيرا قدرت خريد مردم به ميزان 35% كاهش خواهد يافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
دولت اینجوری میخاد کسرب بودجه رو جبران کنه اونوقت تو میگی حقوقا رو 35 درصد اضافه کنه؟؟
عمرا اینجوری کنه.
دیدید که سخنان آقایان مختلف در خصوص دلایل و چرایی گرانی ارز، همش گمراه کننده و کذب بود. دیدید حباب نبود؟ برادر جمشید بسم ال... هم دخیل نبود. دیدید سیاست دولت تدبیر و امید بود؟ به همین خاطر هم یارانه را هم قطع نمی کنند تا کسی معترض نباشد. همه چیز آرومه، من چقدر خوشبختم ...
دولت بی کفایت
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
نوبخت امروز میاد واست و می بافتت!
تا وقتي تكليفه برجام معلوم نيست و ترامپ و عربستان و خودمون بر طبل جنگ ميكوبيم از اين بدتر هم ميشه!سياست بد منطقه اي كه تمام همسايه هامون رو دشمنمون كرده باعث تمام اين چيزهاست و دودش فقط تو چشم مردم خواهد رفت!!
تابناك عزيز ،دولت اميد ،اميد مردم است!!!!! اما اميد مردم ٤ درصدي ها ، نرخ دلار در بازار به مبلغي خواهد بود كه ٤درصدي ها ميخواهند دولت اميد ٤ درصدي ها و نااميد ٩٦درصديها بلايي به اقتصاد وارد كرده كه ديگر درماني نخواهد بود الكي از رشد اقتصادي ٦الي ٩ درصدي صحبت ميكنند اما در عمل هيچ فرجي در زندگي مردم حاصل نميشود.پس تابناك عزيز دل خوش بدار به نسيم بهاري كه خواهد امد!!؟؟؟
روحانی تشکر تشکر مجلس تشکر تشکر
علی برکت الله
امروزپنجشنبه ۱۶ فروردین از ۶ صبح درصف صرافی بودم سوزن مینداختی بالاپایین نمی امد اکثرصرافی هادلارنمی فروختند فقط تعدادمحدودی صرافی باپاسپورت وبلیط میفروختنداونهم حداکثردوهزاردلار
و اما قیمتهای امروز:
دلار آمریکا ۵۱۴۰ تومان
پوند ۷۲۳۰
یورو ۶۲۳۰
دلارکانادا ۴۰۸۰
سکه ۱۷۶۰۰۰۰ تومان
از اول هم فیلم بانک مرکزی بود تنش ارزی زمانی شروع شد که بانک مرکزی سه روز ارز در بازار توزیع نکرد در زمستان سال گذشته بعد از سخنان ترامپ که گفت شاید بار اخر باشه برجام رو تایید میکنم واقعا متاسفم برای اقای روحانی و سیف اون همه قول یا شایدم دروغ
چرا دروغ میگید دولت و بانک مرکزی کاری نکرده و فقط باعث بالا رفتن ارز با حرفهاشون شدند الان هم داره سود میبرن به هر حال خانواده هاشون که خارج نشین هستند مراودات دارند و سود میکنند.
پس چرا به دروغ می گید دلار نخرید ارزان میشه ، تا کی دروغ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
انتظار داشتی بهت بگه برو دلار بخر گرون میشه؟ اونجوری بود که الان دلار 50000 تومن بود کل ریال مملکت تبدیل به دلار شده بود
میخواهند دلار بشود 7000 تومان بعد 4 تا صفر ریال حذف کنند بگن بفرما دلار شد همون 7 تومان که بود ببینید چقدر ما خوبیم چقدر به فکر شما مردم هستیم چقدر کار کردیم حالا هی قدر مارا ندادید ملت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
فکر کنم این نقشه را داشته باشن چون می خواهند بگویند ما ایتقدر موفق بودیم که ارزش دلار را به قبل برگردوندیم!
چون ارز اقتصاد ایران متکی به نفت است کاهش صادرات و تولید نفت همراه با افزایش جمعیت و خشکسالی که نیاز به واردات غذارا زیاد میکند ُ کشور دچار کمبود شدید ارز شده است و قیمت های ارز بالا میرود. اگر هم ترامپ از برجام خارج شود ممکن است اقتصاد زیمبابوه‌ای بشود شاید هم نشود و چین و اوروپا اهمیتی به ترامپ ندهند ولی دلار به هر حال گرانتر میشود.
حقیقت این هست که احتمال خروج آمریکا از برجام ارز رو گرون کرد و گرونتر هم میکنه و اولش دولت نمیخواست دلار تا این حد بیاد بالا ولی وقتی گرون شد یه عده ای فشار می آورند که ارزونش کن و یه عده ای هم که بینشون بعضی تولید کننده ها هم هستن ترجیح میدن که قیمت بالا بمونه تا بتونن با کالای خارجی رقابت کنن
بی اعتمادی مردم به بانک ها با توجه به تجربه برخوردبا موسسات اعتباری دلیل اصلی خروج پول از بانک و روی اوردن به سمت خرید ارز است
خداحافظی بادولت تدبیروامید !
این افتضاح اقتصادی و سیاسی را به تمام ملت ایران تسلیت عرض می کنم و برایتان صبر بیشتر برای دیدن دلار 6000 و 7000 تومانی از خداوند بزرگ خواهانم.

تابی جان پیام تسلیت رو بزار که کمی بحال خودمون گریه کنیم و دلمون سبک شه :((((
دولت خودش عامل گرونی و بالارفتن نرخ ارز هست. تا کی با زندگی مردم میخواد بازی کنه خدا میدونه
خیلی جالبه واسم هیچ کس نمیگه چرا انقدر به مردم دروغ گفتن ارز پایین میاد و دروغ گفتن حالا پاسخگو نیستن!!!چرا اخه کسی بازخواست نمیشه واسه دروغاش تو این مملکت
از همه مهمتر اینه که دولت بودجه امسال رو رو دلار ۵۰۰۰ تومانی بسته عزیز خودشون خوب میدونن چی کار میکنن مردمه عادیم پشیزی براشون ارزش ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
رو 4100 بستن بودجه رو
با توجه به مخاطب روزانه بودن اینجانب نسبت به سایت تابناک، به نظر می رسد رسانه هایی نظیر تابناک خود اهرم هایی برای ایجاد جنگ روانی و کمک حال دولت برای افزایش نرخ دلار شده اند. از قبل از افزایش نرخ دلار ، رسانه تابناک با به کار بردن رها شدن فنر نرخ دلار خود می دانست که دلار به کانال 5 تومان خواهد رسید. بهتر است از خاکستری بودن دست برداشته و به مخاطب خود احترام بگذارید. اگر به آزادی افکار پایبند هستید لطفا پست اینجانب را به اشتراک بگذارید. ممنون
این دولت که فقط شعار میده
سیف که تو توییترش نوشته با این تعدیل های جزئی در نرخ ارز باز هم توم تک رقمیه!
از نظر ایشون گرانی بیشتر از هزار و پانصد تومانی تعدیل جزئی است.
تکلیف حقوق بگیرهای ثابت چی میشه؟
علت گرونی دلار ناکارآمدی اقتصادی است و تا فکری به حال اقتصاد نشه همین وضعیت است
دولت دروغ!!!یادم میاد مصاحبه تلویزیونی:آقای رشیدی فرمودن آقای رئیس جمهور خیال مردم بابت دلار راحت باشه شما قول می دهید به مردم ؟آقای روحانی دروغگو بله قول میدهم ملت خیالشان راحت باشد،یعنی در این دولت باید با خاک چینی!!!!گل گرفت
چه بلایی میخوان سر ملت بیارن؟
تقویت ریال در بلند مدت فقط با رونق تولید و صادرات ممکن میشود. افزایش نرخ ارز بیشتر نتیجه تقاضای زیاد سفر های تفریحی خارجی است( مقام اول توریست های ترکیه از نظر تعداد و ولخرجی! )
هم میهنان عزیز.مایه افتخار است که 15 سال پیش هر یک تومن پول کشورمان 70 افغانی بود،حالا بعد از 15 سال برای هر افغانی بایست 75 تومان بدهید .آقایان مسئول مملکت واقعا به شما بایست افتخار کرد.کشور فقیر ،بدون گاز ونفت ومعادن ودر کل کشور مفلوک افغانستان در عرض 15 سال اینقدر رشد داشته واما کشور ثروتمند ما به قعر فلاکت سقوط کرد.واقعا مایه افتخار هستید ،که چگونه وبا چه راهکاری وبا این همه ثروتت ،اینقدر این مردم را خوار وزبون کردید.
الزام شروع کمین نه به دولت تدبیر وامی.نه به روحانی و نه به این دولت که فقط برجام بزک کرده به خورد مردم داد وهمه بلایی به سر این مردم آورد.آقای روحانی دیگر به تو امیدی نیست.،ما را به امید تو دگر راهی نیست ،پس لطف کرده بر ما شر مرسان حسن جان.
هیچ سربالایی بدون سرپایینی نیست.
بالا رفتن دلار یعنی سقوط ریال و نتیجه هم چیزی جز فروپاشی از درون نخواهد بود.

دولت در قضیه دلار عمدا پولشویی میکنه تا کمر اقتصاد رو بشکنه و همه چیز رو بندازه به گردن بقیه ارگان های دیگر.
بابا يكى پيدا بشه و دليل اصلى گران شدن ارز را به صراحت بگه ، مردم بدان جهت براى خريد ارز هجوم مى اورند كه از تحريم مجدد و احتمال جنگ مى ترسند ، طليعه تنگناى دولت در تامين ارز ( وارد كردن ارز حاصل از فروش نفت ) از چند ماه پيش با تهديد ترامپ شروع شده وخدا مى داند به كجا خواهد كشيد ، احمدى نژاد كه مى گفت قطع نامه ها ورق پاره است تحريمهاى بانكى را فلج كننده ناميد و همان زمان بود كه ارز نا گهان سه برابر شد ، امريكا هيچ غلطى نمى تواند بكند!! اما با تغيير وزير امور خارجه اش ارز درايران افزايش مى يابد و اقتصاد بهم مى ريزد، يكى پيدا بشه حقيقت را بگه ، بس است ديگر شعارهاى توخالى
گرون شدن دلار بیشتر به ضرر خود دولت تموم میشه، مردم پولاشون رو از بانکها بیرون میارن ارز میخرن، نقدینگی سر به فلک خواهد کشید
این آقای بدیده تاریخ در بانکمرکزی چه بلاپی میخواهد به سر ملت و کشور بیاورد!!! آقای رپیس جمهور محترم بایستی تا دیگر دیر دیر نشده عذر این بدیده را بخواهد وگرنه کشور با بن بست جدی روبرو میگردد!!!
حالا ملت باز برین هی توصف وایستین رای بدین اصلاخ طلب میانه رو اصولگرا .یک کیسه برنج پاکستانی شده 90 هزار تومن.
خلایق هرچه لایق.
تمام مشکلات کشور از اوضاع نابسامان اقتصادی فرار مغزها عقب افتادگی و غیره معلول اگر تعامل صورت گیرد رشد اقتصادی ایران با اینهمه منابع مالی و انسانی از ترکیه جلو میزند.
وقتی قول بدن نذارن دلار بالاتر از ۴۰۰۰ تومان بره، و تو این چند ماهه اخیر عین خیالشون نباشه! ۳۰ میلیارد ارز کشور رو کی خارج کرده در این چند ماه؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها