بازدید 5298
۱

انگیزه عامل تیراندازی در ساختمان یوتیوب

کد خبر: ۷۸۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 04 April 2018
گزارش‌های بسیاری از سوی رسانه‌های محلی آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد انگیزه عامل تیراندازی در ساختمان یوتیوب سانسور‌های ویدیو‌های منتشر شده وی برروی پلت‌فرم این شبکه اجتماعی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت abc۷news، گزارش‌های منتشر شده حاکی است که عامل تیراندازی یوتیوب یکی از کاربران همیشگی یوتیوب بوده که از پلت‌فرم ویدیویی این شبکه اجتماعی استفاده می‌کرده تا محتوای موردنظر خود را که معمولا از افراد معروف یوتیوبی بر می‌گرفت، منتشر کند.

یوتیوب بخصوص در یک سال گذشته که سیاست‌گذاری‌های خود را در قبال انتشار اخبار و محتوای خشونت‌آمیز، نژادپرستانه و سیاسی – مذهبی تغییر داده بود، بار‌ها با مطالب، ویدیو‌ها و محتوای به اشتراک گذاشته توسط کاربران زیادی از جمله نسیم اقدم مقابله کرده و از انتشار آن‌ها جلوگیری بعمل آورده بود.

وی نیز که از این عدم انتشار ویدیوهایش بسیار خشمگین شده بود، بار‌ها در صفحات مجازی خود یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی را به همکاری با نهاد‌های دولتی و سیاسی آمریکا و سایر کشور‌ها متهم کرده بود.

او بار‌ها با لحنی تهدیدآمیز و خشونت آمیز در صفحات کاربری خود از جمله یوتیوب گفته بود: آزادی بیان در هیچ جای دنیا، حتی در کشوری که مدعی آزادی در جهان است، وجود ندارد.

وی بار‌ها و بارها، یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی را متهم به فیلترینگ، سانسور کردن و خفه کردن آزادی بیان متهم کرده است؛ بنابراین بسیاری از رسانه‌های محلی و تحلیلگران بر این باورند که حذف ویدیو‌های شخصی وی از پلت‌فرم یوتیوب، موجب خشم وی از این شبکه اجتماعی و حمله و تیراندازی به دفتر آن شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، کانال انگلیسی زبان وی در یوتیوب بیش از ۱۰۰۰ نفر دنبال کننده و بیننده داشت.

تقریبا حوالی ظهر روز سه شنبه بود که یک زن در دفتر شبکه اجتماعی یوتیوب واقع در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیای آمریکا شروع به تیراندازی کرد و موجب ترس و وحشت کارکنان و شهروندان عادی حاضر در حوالی محل تیراندازی شد. بر اساس گفته‌های سخنگوی پلیس سانفراسیسکو تعداد مجروحان این حادثه حداقل ۴ نفر اعلام شده است که حال یک نفر آن‌ها وخیم گزارش شده است. خود فرد مهاجم نیز کشته شده است.

بسیاری از رسانه‌های محلی از شناسایی نام و مشخصات وی خبر داده اند و نام فرد مهاجم را "نسیم اقدم" اعلام کرده اند که گویا از ساکنین کالیفرنیای جنوبی بوده است.

پلیس محلی که پس از دریافت تماس تلفنی از داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شد، از همان لحظات اولیه از مردم و شهروندان درخواست کرد که به هیچ عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند. در این عملیات، نیرو‌های ویژه پلیس نیز حاضر شده بودند تا در صورت ادامه درگیری و تیراندازی، به مقابله با فرد مهاجم بپردازند. به گفته سخنگوی پلیس، ساختمان یوتیوب بالافاصله بعد از اعزام نیرو‌های ویژه، تخلیه شد.

بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران آمریکایی بر این باورند که انگیزه فرد مهاجم سیاست‌های نادرست شبکه اجتماعی یوتیوب بوده است برخی دیگر معتقدند که که این تنها یک خصومت شخصی بوده است.

تاد شررمن – مدیر تولید یوتیوب – در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: وقتی که تیراندازی شد، من به اتفاق بسیاری از همکارانم در جلسه بودیم که پس از شنیدن صدای تیراندازی، کارمندان و همکارانم چندان با عجله از ساختمان خارج شدند که در ابتدا تصور کردم زمین لرزه رخ داده است.

دونالد ترامپ – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – تنها بعد از چند ساعت در توییتر خود با بازماندگان و افراد حاضر در ساختمان یوتیوب ابراز همدردی و همچنین از تلاش نیرو‌های پلیس نیز تشکر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نابودی انسان ها به بهانه حمایت از حقوق حیوانات. عجب انگیزه هایی!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل