بازدید 18199
آخرین تحولات خاورمیانه؛

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان و امیر قطر درباره ایران/نامه مهم السیسی به محمود عباس/ آغاز تأسیس دو پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا

نامه مهم السیسی به محمود عباس، آغاز تأسیس دو پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا، بررسی افزایش نیروهای ارتش آمریکا در سوریه و درخواست اتحادیه عرب برای تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث غزه، از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، می توان به گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان و امیر قطر درباره ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 04 April 2018

نامه مهم السیسی به محمود عباس، آغاز تأسیس دو پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا، بررسی افزایش نیروهای ارتش آمریکا در سوریه و درخواست اتحادیه عرب برای تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث غزه، از مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، می توان به گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان و امیر قطر درباره ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی جداگانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ملک سلمان پادشاه عربستان و همچنین امیر قطر خبر داد. موضوع این مذاکره تلفنی مسائل منطقه‌ای از جمله ایران بوده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، ملک سلمان از ترامپ به خاطر میزبانی از محمد بن سلمان در کاخ سفید تشکر کرده است. ولیعهد سعودی اخیرا دو هفته به آمریکا سفر کرده بود.

ترامپ در این گفت وگو، با عربستان درباره آنچه حملات موشکی یمن به ریاض تحت حمایت ایران خوانده ابراز همدردی کرده است.

این در حالی است که ایران هر گونه ارسال تسلیحات به یمن را همواره تکذیب کرده است. عبدالملک حوثی رهبر انصارالله نیز اخیرا در واکنش به این ادعاها گفته بود، اگر از سوی ایران تامین تسلیحاتی می‌شدیم اکنون در ریاض بودیم. ارتش یمن روز 25 مارس 7 موشک به خاک سعودی از جمله به ریاض شلیک کرد.

در این بیانیه همچنین آمده؛ رهبران دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای از جمله اهمیت دستیابی به یک صلح فراگیر میان اسرائیل و فلسطین و تقویت روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن بحث و رایزنی کرده‌اند.

درباره سوریه بن سلمان و ترامپ، خواستار شکست داعش و مقابله با تلاش های ایران برای استفاده از مساله سوریه برای بی ثبات کردن منطقه شدند.

ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی، همچنین خواستار حل و فصل اختلافات بین کشورهای عربی و اتحاد بین شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با نفوذ ایران و همچنین شکست تروریست ها و افراط گراها شده است.

کاخ سفید در بیانیه دیگری همچنین از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با امیر قطر نیز خبر داده است.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان و امیر قطر درباره ایران/نامه مهم السیسی به محمود عباس/ آغاز تأسیس ۲ پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا

در این بیانیه آمده است؛ ترامپ از تمیم بن حمد آل ثانی به خاطر تعهدش در زمینه تلاش برای مقابله با تامین مالی تروریست ها تشکر کرده است. 

کاخ سفید همچنین می گوید؛ رهبران دو کشور درباره رفتارهای بی پروایانه ایران در منطقه و تهدید آن برای ثبات منطقه نیز رایزنی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رهبران آمریکا و قطر همچنین درباره موانع موجود در اتحاد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بحث کرده و ترامپ از تمیم بن حمد به خاطر تعهدش مبنی بر تلاش برای کمک به احیای اتحاد میان کشورهای عربی برای پایان دادن به بحران موجود در روابط این کشورها تشکر کرده است.

نامه مهم السیسی به محمود عباس

منابع فلسطینی با اشاره به دیدار رئیس اطلاعات مصر با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نامه مهم السیسی که تحویل محمود عباس شده است، خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس مصطفی کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر و هیأت همراهش با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش؛ رئیس دستگاه اطلاعات مصر نامه مهمی از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به محمود عباس تحویل داد.

ابومازن در این دیدار بر عمق روابط برادرانه میان دو ملت و رهبران مصر و فلسطین تأکید کرد و به تمایل تشکیلات خودگردان فلسطین برای تحکیم این روابط که به منفعت دو ملت برادر است، اشاره کرد.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان و امیر قطر درباره ایران/نامه مهم السیسی به محمود عباس/ آغاز تأسیس ۲ پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا

در این دیدار، آخرین تحولات اراضی فلسطین و تلاش های مصر برای تحقق آشتی ملی میان فلسطینی ها مورد رایزنی قرار گرفت.

محمود عباس تلاش گسترده مصر به رهبری السیسی برای تحقق آشتی میان فلسطینی ها را تقدیر شد.

آغاز تأسیس دو پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا

بر خلاف ادعای اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج قریب‌الوقوع نظامیان این کشور از سوریه، آمریکا در حال تأسیس دو پایگاه در منبج است.

به گزارش آناتولی، آمریکا در حال ساخت دو پایگاه نظامی در شهر منبج واقع در سوریه است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آمریکا در شمال روستای «دادات» (Dadat) واقع در شهر منبج در شمال سوریه که تحت اشغال گروهک های تروریستی پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د قرار دارد، در حال تأسیس دوپایگاه است.

آناتولی در این باره اعلام کرد، نیروهای آمریکایی در حال حاضر یک مرکز نظارتی در این منطقه تأسیس کرده و درحال انتقال مصالح ساختمانی به این منظور هستند.

بر این اساس، یکی از پایگاه های آمریکا در ۸ کیلومتری رود «ساجور» (Sajur) واقع در جرابلس که منطقه عملیاتی سپر فرات و خط مقدم منبج را از هم جدا می‌کند قرار دارد.

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با پادشاه عربستان و امیر قطر درباره ایران/نامه مهم السیسی به محمود عباس/ آغاز تأسیس ۲ پایگاه نظامی در منبج سوریه توسط آمریکا

آمریکا پایگاه دیگر را در ۴ کیلومتری جنوب روستای دادات در حال ساخت است.

در صورت اتمام این پایگاه، النعیمیه نزدیکترین پایگاه آمریکایی به منطقه سپر فرات خواهد بود.

بررسی افزایش تعداد نیروهای ارتش آمریکا در سوریه

در حالی که دونالد ترامپ اخیرا مدعی خروج هرچه سریع تر نظامیان این کشور از سوریه شده، شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چندین مقام ارتش و دولت آمریکا گزارش داد، ارتش این کشور در حال بررسی طرح‌هایی برای اعزام نیروی بیشتر به سوریه است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چندین مقام ارتش و دولت آمریکا گزارش داد، ارتش این کشور در حال بررسی طرح‌هایی برای اعزام نیروی بیشتر به سوریه است.

مقامات می‌گویند، این طرح‌ها برای چندین روز بررسی و نخستین بار پیش از اظهارات روز پنجشنبه گذشته ترامپ مبنی بر خروج هرچه سریعتر نظامیان آمریکا از سوریه مطرح شده‌اند.

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که اظهارات ترامپ ابهاماتی را برای بسیاری از مقامات پنتاگون ایجاد کرده است.

شورای امنیت ملی آمریکا امروز جلسه‌ای را برای بررسی وضعیت دو هزار نظامی این کشور در سوریه برگزار خواهد کرد.

دونالد ترامپ اخیرا طی یک سخنرانی‌ در اوهایو با موضوع توسعه زیرساخت‌های آمریکا گفت: ما داریم داعش را به درک واصل می‌کنیم، ما خیلی زود سوریه را ترک می‌کنیم، بگذارید بقیه به حساب آنجا برسند.

ترامپ در این سخنرانی گفته بود: خیلی زود از آنجا خارج می‌شویم، ما صددرصد آنچه خلافت خوانده می‌شود، اراضی آن‌ها را خیلی سریع پس خواهیم گرفت و خیلی زود خارج می‌شویم و به خانه، به جایی که به آن تعلق داریم، بازمی‌گردیم.

در همین حال، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، اختلاف در دولت ترامپ بر سر خروج نیروهای این کشور از سوریه شدت یافته است.

درخواست اتحادیه عرب برای تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث غزه

اتحادیه عرب ضمن برگزاری نشست فوق‌العاده درباره جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در روز زمین علیه فلسطینیان، از شورای امنیت خواست در خصوص این جنایات‌ کمیته تحقیقات تشکیل دهد.

به گزارش الیوم السابع، سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی به نمایندگی از احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه از شورای امنیت خواست درباره کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی به دست ارتش اسرائیل در راهپیمایی بزرگ "بازگشت"  کمیته تحقیقات تشکیل دهد.

 این نشست فوق العاده روز سه شنبه در سطح نمایندگان و با موضوع تشدید جنایت‌های اسرائیل علیه فلسطینیان آغاز شده است.

ابوالغیط در این سخنان خود گفت، اگر شورای امنیت به شکست و انفعال فعلی خود ادامه دهد، در ارتباط با حمایت از ملت فلسطین و تشکیل کمیته تحقیقات درباره حوادث ۳۱ مارس ۲۰۱۸ در مرزهای غزه و اراضی اشغالی به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه خواهیم کرد. 

وی از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در حمایت از غیرنظامیان، اجرای قطعنامه‌های سابق، اجرایی کردن قطعنامه پایان بخشیدن به اشغال‌گری و راهکار تشکیل دو کشور و برقراری صلح عمل کند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت، تلاش‌های آشکار در حمایت از اسرائیل تشویقی برای این رژیم است تا به این جنایت‌های خود ادامه داده و تظاهرکنندگان غیرنظامی را آماج گیرد.

وی نسبت به تلاش‌های اسرائیل برای نامزد شدن در شورای امنیت در حالی که این شورا را مورد حمله قرار داده و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند، ابراز تعجب کرد.

همچنین دیاب اللوح، سفیر فلسطین در قاهره و نماینده آن در اتحادیه عرب در حاشیه این نشست تأکید کرد: به دستور محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ریاض المالکی، وزیر خارجه و امور مهاجران فلسطین از اتحادیه عرب خواستیم به منظور بررسی جنایت‌ها و نقض‌های اسرائیل علیه ملت ما، این نشست فوق‌العاده را برگزار کند.

اللوح گفت: باید برای حمایت از ملت بی‌دفاع فلسطین به ویژه پس از کشتاری که روز جمعه ارتش اسرائیل در نوار غزه علیه تظاهرکنندگان مرتکب شد، هرچه سریع‌تر باید وارد عمل شد.

قرار است، در این نشست درباره موضع گروهی کشورهای عربی درخصوص این جنایت‌های رژیم صهیونیستی، ضرورت فراهم کردن حمایت بین‌المللی و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین قطعنامه‌ای صادر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۷
باید پایگاه های امریکا در سوریه و عراق مورد حمله قرار داد از چه میترسند؟ تا کی میترسند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
کمی در خصوص نظرت و عواقبش فکر کن ، سعی کن جو گیر نشی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
شما که نظرت با نظر ایمن الظواهری و بن لادن یکیه چرا اینجا موندی ؟ برو براشون بجنگ دیگه !!!؟
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
نادون دوست داری بهون بدی به غرب که به ایران حمله کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ما از آدمهایی مثل تو می ترسیم -
احمد
| Norway |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سریع برو قرصاتو بخور
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بشین سر جات عامو
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
از هیچی/فقط زورمون نمیرسه
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
نگو تی تیش خوشگلا می توسن. اینا از اسم جنگ می ترسن بی خیال شو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
خوب برو به خودت مواد منفجره ببند و مورد حمله قرار بده، از چه می ترسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
حالا که نظر شما اینه ، چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ساکت لطفا
حمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
به همراه روسیه و ترکیه ایران ودولت قانونی سوریه باید آمریکائی هارا درهم در سوریه از اونور دنیا راه افتاده قلدری می کنه والکی میگه از سوریه خارج میشویم تا دولت بی لیاقت عربستان را بدوشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بابا جون شامتو خوردی؟ اگر نخوردی زود باش شامتو بخور که وقته خوابه. وقت لالاست.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
فکر می کنی می توانند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
جنگ دیگه ایکس باکس و پلی استیشن نیست بچه جان که تا دیدی گیم اور شدی ریستارتش کنی
خداییش به عکس (ترامپ+ امیر قطر + پادشاه عربستان) نگاه کنید.
همشون یه تیکه نامردن.
جرات ودل شیر می خواهد
وضعيت امريكا درسوريه شبيه وضعيت امريكا درويتنام است حتما به زودى از سوريه خارج ميشود حرفهاى ترامپ اين معنى را ميدهد
پاسخ ها
هوشنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
برسه دل چه سود خواندن وعظ نرود میخ آهنی در سنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سوریه واگزار میشه به صاحب قبلیش فرانسه تا امریکا بتونه به سهم الارث خودش رسیدگی کنه حوزه خلیج فارس
از انتخابات لبنان چه خبر تابی دیپلماسی شکست خورده در لبنان چه خبر و از سخنان نصرلله را برای جمع اوری رای برای حزب الله و سفر میشل عون به عربستان چه خبر؟
اگر نیروهای پایداری و اتئلاف آنها که روسیه باشد؛ تهدید کنند نیروهای گستاخ و متجاوز شیطان بزرگ را در سوریه اسیر نموده و مورد بازجویی قرار خواهند داد؛ قطعاً آمریکا در تصمیم خود مبنی بر ادامه حضور اشغال گرانه در سوریه تجدید نظر می کند.
مدت زمان زیادی طول نخواهدکشید که ملت ایران صف خواهندبست برای بازدید ازمراکز تفریحی ایجاد شده توسط ولیعهد بافکر وذوق عربستان اموال ماهم فعلا به رژیم بعثی صهیونیستی بشاراسد وحوثیهای یمن وعراق وحسن نصراله وغیره داده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
کم خرد× این ولیعهد خوش فکر فعلا 250 میلیارد واسه آمریکا سود داشته با خرید سلاح و دخایر ارزی 750 میلیاردی عربستان را به خدود 450 میلیارد رسانده است
که نتیحه خرج جنگ در یمن و سوریه است. کارهاش بیشتر واسه مشغول کردن افکار مشنگ هایی مثل شما منتها در داخل خود عربستان است.!!!
شادمهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ناشناس 17:08 که کامنت سراسر توهینتو در جواب این دوستمون تابناک با علاقه منتشر کرده

فقط یه کلمه بگو این ارقام تخیلی رو از کجا اوردی ؟!ا
اگر عربستان این هزینه رو در یمن کرده ایران هم توی سوریه خرج کرده

اگر عربستان تجهیزات دست اول رو میخره ما تجهیزات بی کیفیت تر وارد میکنیم

در مورد اصلاحات هم توی ایران بیست ساله داره حرفش زده میشه ولی عربستان در عرض یه سال انجامش داد و خودشو راحت کرد .

در اخر یک کشور قبل از هرکار و هزینه خارجی باید مردم خودش رو در رفاه قرار بده حالا برید میزان تورم ، بیکاری ، تورم و رفاه رو در عربستان و ایران مقایسه کنید
یانکی ها نمیخواهند کارخانه تروریست خود را در سوریه تعطیل کنند باید مجبورشان کرد، نسل ایرانی امروزی نسل مفلوک دوران قاجار یا خود کم بین زمان پهلوی نیست که بنشیند ببیند چه قبایی اجنبی ها تن منطقه و مملکت میکنند، زنده ایم و بیدار فرزندان کورش هستیم و نترس و نه سلفی گیران ترسو سر مزارش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار