بازدید 66283
در حاشیه خرید یک خودروی 700 میلیونی توسط ناجا برای مأموریت‌های مهم؛

پلیس درباره چرایی خرید و محل استفاده «تویوتا لندکروزها» پاسخ بدهد

اگر نیاز به خودرویی با امکانات تویوتا لندکروز بود، حتما نیروی انتظامی می توانست با بررسی های بیشتر از میان خودروهای خارجی، خودرویی را مشابه کیفیت تویوتا لندکروز و با همین امکانات، اما با قیمت کمتر جایگزین کند، چرا یکباره تصمیم به خرید تویوتا لندکروز چند صد میلیونی گرفته شد. برای تنویر افکار عمومی بهتر است مشابه آنچه در مورد خرید بنز برای پلیس اتفاق افتاد، درباره چگونگی تصمیم گیری برای خریداری این خودرو، نحوه خرید و خریدار این خودرو برای پلیس توضیحات لازم داده شود.
کد خبر: ۷۸۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 03 April 2018

27 اسفند ماه 96 و در حالی که چند روز بیشتر تا پایان سال نمانده بود، خبر ورود «تویوتا لندکروزهای 2018» به ناوگان پلیس کشور منتشر شد؛ اتفاقی که باعث به روز شدن خودروهای پلیس در کشور می شود و پس از این، نیروی انتظامی را دارای خودروهایی می کند که کمک بیشتری به پلیس جهت گشت زنی و انجام وظایف مربوطه در رویدادهای مجرمانه و غیرقانونی خواهد کرد، چون در بسیاری از موارد خودروی پلیس باید سریع با شتاب و انعطاف پذیر باشد، اما در این بین، چند نکته مطرح و قابل توجه است.

به گزارش «تابناک»؛ سیر بهره گیری از خودروهای مختلف در ناوگان پلیس کشور، رویه های مختلفی را شاهد بوده است. از دهه ۱۳۲۰ که خودروهای آلمانی، انگلیسی و آمریکایی به خدمت شهربانی کل کشور درآمدند تا امروز که از بنز، پژو، زانتیا، ماکسیما، سمند، مگان، سراتو توسط نیروی انتظامی بهره گرفته شده است، شاید کمتر کسی به نوع خودروها و تجهیزات به کار رفته در آنها توجه کرده باشد، ولی آنچه مسلم است اینکه صرف‌نظر از قدمت طولانی استفاده از خودرو در این بخش، تنها ظرف چند سال اخیر، شاهد ارتقای تجهیزات در این خودروها بوده‌ایم؛ به عبارت دیگر، خودروهای پلیس شاید بیش از شصت سال جز به چراغ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو به چیز دیگری مجهز نبوده‌اند، ولی امروز به سیستم‌هایی نظیر دوربین‌های خودکار، دستگاه‌های GPS، لوازم تشخیص مصرف نوشابه‌های الکلی توسط رانندگان، امکانات ماهواره‌ای و رایانه‌ای تجهیز شده‌اند.

پلیس درباره چرایی خرید و محل استفاده «تویوتا لندکروزها» پاسخ بدهد

در دهه ۱۳۲۰ مدلی از بنز قدیمی، حدود ۶۷ سال پیش یعنی در سال ۱۹۴۰ میلادی ساخته و برای به کارگیری در شهربانی روانه تهران شد. دهه ۱۳۳۰ فولکس‌واگن قورباغه‌ای‌شکل با دو رنگ مشکی و سفید که به یک چراغ‌گردان آبی‌رنگ و یک دستگاه بی‌سیم با برد محدود مجهز شده بود از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده پلیس راهنمایی و رانندگی در آن زمان بود. در دهه ۱۳۳۰ خودرو دیگری که در این دهه به کار گرفته شد، بنز بود. در این دو دهه شهربانی کل کشور تقریباً تمام دوران حکومت پهلوی اول و ابتدای دوره پهلوی دوم را با خودروهای آلمانی گذراند.

در دهه ۱۳۴۰ آغاز دوباره ورود خودروهای آمریکایی، دوج‌های کرنت شش‌سیلندر که حداکثر سرعت آنها به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید. دهه ۱۳۵۰ در تمام دهه ۱۳۵۰ در کنار لندرور انگلیسی خودروهای آمریکایی بیوک، شورولت رویال و بنز۲۳۰ به کار گرفته شدند و در دهه ۱۳۵۰ بنزهای ۲۳۰ پلیس روی سقف خود و در وسط آن دارای یک بلندگو بودند که با اهرمی از داخل اتاق به سمت چپ و راست حرکت می‌کرد.

در دهه ۱۳۶۰ بنز ۲۵۰ هم از جمله خودروهایی بود که در دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ مورد استفاده پلیس قرار گرفت. این خودرو آلمانی شش سیلندر بود و با چراغ‌های افقی می توانست ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را بپیماید. در دهه ۱۳۷۰ خودروهای شرقی مانند تویوتا کریسیدا ساخت ژاپن وارد ناوگان پلیس ایران شدند. این خودرو چهارسیلندر و قادر بود ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی یک ساعت بپیماید. دهه ۱۳۸۰ عصر به کارگیری خودروهای سمند، زانتیا، پژو ۲۰۶ و بنز ۲۴۰E. خودروهایی که به ایربگ، سیستم‌های ترمز ABS و بی‌سیم‌های دوربرد و بلندگوهای پیشرفته، رایانه و امکانات ماهواره‌ای مجهز شده‌اند.

پس از کش و قوس‌های فراوان و ورود خودروهای دیگری همچون سمند و 206 تا مزدا 3، سوزوکی ویتارا و کیا سراتو به ناوگان پلیس، در آخرین اقدام نیروی انتظامی کمتر از یک ماه است از لندکروزهای 2018 خود که به ناوگان این نیرو پیوسته، رونمایی کرده است؛ شاسی بلند قدرتمند و البته گرانی که به عنوان خودروی پلیس در جاده های کشور پس از این به انجام مأموریت خواهند پرداخت.

پلیس درباره چرایی خرید و محل استفاده «تویوتا لندکروزها» پاسخ بدهد

آن گونه که در مشخصات تویوتا لندکروزهای مورد استفاده پلیس آمده، این خودرو یک شاسی بلند فول سایز تویوتا است که از یک موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی و بنزینی 5.7 لیتری بهره می برد و از طریق سیستم تزریق مستقیم سوخت، توانایی تولید 381 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و 543 نیوتون متر در 3600 دور در دقیقه را داراست. گیربکس به کار رفته در این خودرو ژاپنی نیز از نوع 8 سرعته خودکار بوده و قدرت موتور این شاسی بلند 8 سرنشین نیز از طریق این جعبه دنده به تمام چرخ ها (4WD) منتقل می شود.

دقیقا چند روز پس از اعلام خبر ورود تویوتا لندکروزها به ناوگان پلیس بود که رهبر انقلاب در پیام نوروزی شان مطابق با سنت هر ساله، شعار سال 97 را اعلام کردند و این سال را «سال حمایت از تولید ایرانی» نام نهادند؛ اتفاقی که بر اساس آن دستگاه های دولتی و حکومتی موظف هستند در صورت نیاز به کالایی که مشابه آن در داخل تولید می شود، از آن بهره گرفته و خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند؛ موضوعی که پیشتر هم در ذیل سیاست های «اقتصاد مقاومتی» مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

البته شاید نیاز پلیس به خودروهایی که امکانات لازم برای انجام مأموریت های این نیرو داشته باشد، پاسخ قانع کننده و مبسوطی باشد که احتمالا نیروی انتظامی به چرایی خرید خودروی چند صد میلیونی تویوتا لندکروز خواهد داد و به این موضوع اشاره خواهد شد که پس از فرسوده شدن بنزهای گروه C و E توسط نیروی انتظامی خودروهای زیادی از تولیدکنندگان داخلی دریافت و توسط پلیس مورد استفاده قرار گرفته که هیچ یک احتمالا پاسخگوی نیاز پلیس نبوده است. تا اینجای کار قبول، اما دو نکته در این رابطه همچنان جای ابهام و سؤال دارد.

اول اگرچه قدرت، توانایی و امکانات، تویوتا لندکروز بر کسی پوشیده نیست و این خودرو کمک شایانی به پلیس در مأموریت های خود خواهد کرد، چرا نیروی انتظامی سراغ خودرویی رفته که قیمت آن پس از تحولات نرخ خودروی خارجی به حدود 700 میلیون تومان رسیده است و به دنبال آن هزینه های نگهداری و قطعات و لوازم آن هم خرج بالایی روی دست پلیس خواهد گذاشت؟

اگر نیاز به خودرویی با امکانات تویوتا لندکروز بود، حتما نیروی انتظامی می توانست با بررسی های بیشتر از میان خودروهای خارجی، خودرویی مشابه کیفیت تویوتا لندکروز و با همین امکانات، اما با قیمت کمتر جایگزین کند، چرا یکباره تصمیم به خرید تویوتا لندکروز چند صد میلیونی گرفته شد و برای تنویر افکار عمومی، بهتر است مشابه آنچه در مورد خرید بنز برای پلیس اتفاق افتاد، درباره چگونگی تصمیم گیری برای خریداری این خودرو، نحوه خرید و خریدار این خودرو برای پلیس توضیحات لازم داده شود.

پلیس درباره چرایی خرید و محل استفاده «تویوتا لندکروزها» پاسخ بدهد

پس از خریداری و بهره گیری از این خودرو توسط نیروی انتظامی اعلام شد که ورود تویوتا لندکروز به ناوگان پلیس به منظور انجام بهتر مأموریت ها و بهره گیری از خودروهایی توسط پلیس است که از سرعت، شتاب و انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد. در واقع این سخن به معنای بهره گیری از تویوتا لندکروزها در جریان مأموریت ها و عملیات بخش های مختلف نیروی انتظامی است؛ اما به تازگی در برخی خبرها آمده است که تعدادی از فرماندهان ستادی نیروی انتظامی و راهور، خودرو‌های قبلی خود را با لندکروز‌های چند صد میلیونی تعویض کرده‌اند و این خودرو‌ها که باید در مناطق عملیاتی و در اختیار یگان‌های مأموریتی قرار بگیرد، زیر پای مدیران و فرماندهان ستادی قرار گرفته است. پاسخ به این پرسش هم از موارد دیگری است که افکار عمومی انتظار دارند پلیس زودتر درباره آن توضیح بدهد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۳۴
هر لندکروز = درامد یک ماه یک پزشک متخصص
حالا یا لندکروز ارزونه یا پزشکان متخصص در ایران زیادی درامد دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
همه همچین درامدی ندارن عزیز من .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
آقا شما چه خصومتی با پزشکان دارید؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
حقوق میلیاردی بعضی ازپزشکان اگر به بقیه برسد میتوتند برای 1000 نفر در ماه حقوق یک میلیونی ایجاد کند ولی متاسفانه دور دور پزشکاست البته این شامل همشون نمیشه و با وجود این همه حقوق در عید نوروز فقط یکسری متخصص معمولی در بیمارستانها هستند و پزشکان از 27 اسفند تا 17-18 فروردین همشون گویا خارج تشریف دارند ، باورم نشد اما نو عید برای یک عمل به 15 بیمارستان سر زدم و خودم این را به چشم دیدم و فقط به من گفتن تا 18 فروردین بستری بشو در بیمارستان تا دکتر بیاید!!! سوگند بقراط هم که گویا کشکه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
شما در همه خبر ها این کامنت بی ربط به خبر رو در مورد پزشکان میذاری .... یه عده هم میان لایک میکنن ... جدا چه خصومتی با پزشکان داری؟؟؟
سیاه قلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سربازان مرزبانی با وانت بار قربانی تروریستهای از خدا بی خبر می شوند . .البته در سایر دستگاههای دولتی نیز همین روال هست . پروژه حفاظت از یوزپلنگ و ورود خودرو های اهدا شده سازمان ملل هنوز فراموش نشده . خیلی وقته اخلاق و وطن دوستی تعطیل شده
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
كسي مجبورت نكرده بري پيش پزشك متخصص
پزشكا حقشونه چون 14 سال درس ميخونن تا تخصص بگيرن
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اولا اینکه باید نیروی پلیس مجهز باشد و تجهیزات نیز باید به طور عادی برتر از تجهیزات و وسایل نقلیه مورد استفاده در کشور باشد.
دوما اینکه این خودرو آپشنهای کامل مانند خودروهایی که در بازار هستند را دارا نیست و همچنین قیمت آن 700 میلیون نیست چون پلیس می تواند از سوبسید گمرکی استفاده کرده و آن را پرداخت ننماید. چون این کار یک خرید دولتی و هزینه نیز دولتی است نه شخصی. بنابراین فکر نمیکنم نیازی باشد که روی آن مانور بدهیم. جلوی دزدهای اصلی و وارد کنندگان جنسهای غیرضروری خارجی را باید بگیریم. مانند مربا و کره و هویج و کود انسانی و لوازم آرایش و ... را باید بگیریم. مردم را دچار تشویش در خصوص پلیس زحمت کش نباید کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
همه درس میخونن برادر من مهندس کشور رو میسازه ولی حقوقش یک بیستم که چه عرض کنم یک صدم شما نمیشه شما کاسبیتون جون مردمه هر چند تنها هدفتون شده پول جون بیمارم هیچ اهمیتی نداره واستون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
پزشك خوب هر جي در بياره نوش جونش، مسئله اينجاست كه بسياري از متخصصين ما بي تخصصن و فقط مردم رو سركيسه ميكنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
برای ناجا افتاده ۱۸۰ میلیون تومان پول واقعا ماشین مناسبیه
۱۱
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
پزشک با دستمزد خودش درامد کسب می کنه ولی هیچوقت با پول مردم سوار لندکروز نمی شه همان متخصص میلیاردری که می گی خیلی کشورها در حسرت یک ویزیت ان هستند
این خودروها رو باید میدادن به واحد های مرزبانی نه اینکه واحد های مرزبانی از نیسان وانت های قدیمی استفاده کنن.
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
نیسان وانت و پراید ماشین های خوبی هستند. ولی مثل شامپو دارمو 70 ساله که همان طور تولید می شوند و هیچ فرقی نکرده اند. 700 سال دیگر هم همین گونه هستند.
حسن
| United States of America |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
فرماندهان ستادی به این راحتی نمی توانند دل از این خودرو های لوکس بکنند و آنها را تقدیم واحدهای عملیاتی نمایند.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
در واحدهای مرزبانی به هیچ عنوان نیسان قدیمی استفاده نمی شود
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
واسه ماس آخه
اتفاقا خرید این ماشین کاملا اقتصادی و به صرفه هست.این مدل ماشین حداقل ده سال با بهترین قدرت و کیفیت در بدترین شرایط محیطی امکان استفاده دارد.من خودم سمند دارم با اینکه خیلی کم از ماشین استفاده می کنم ولی هرچند وقت یکبار هزینه بابت تعمیرات بایدبپردازم ولی رفیقی دارم که تویوتا کرولا مدل 2007 دارد و تا الان ماشینش خراب نشده است.لندکروز را حتی داعش در بدترین شرایط استفاده می کند و با توجه به کیفیت آن و شرایط سخت بیابانی در برخی مناطق ایران انتخاب درستی است
پاسخ ها
بهزاد
| Germany |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
حرف شما برای ماشین دویست میلیونی منطقی بود. ولی برای ماشین هفتصد میلیونی خیر. ماشینهای دیگه سالیانه ی هفتاد میلیون تومان خرج تعمیرات و نگهداریشون میشه که شما میگی اینها به صرفه تره ؟؟؟
حسن
| United States of America |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
حتی اگر قطعات مصرفی مانند برف پاک کن ماشین را هم حساب کنیم، قطعات یدکی ماشین های خارجی فوق العاده گران تمام خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
دوست عزیز این خرید خوبه ولی برای کشور های حاشیه خلیج فارس نه تو ایران با این مشکلات اقتصادی بزرگ شک نکن رانت خریدش تو جیب یه عده ای رفته و چندین تا از این خودروهای لوکس و زیر پای آقا زاده هاشون انداختن بله قانون در مملکت ما در همین حده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
،این ماشین 700 میلیون نیست
برای ماشین پلیس که گمرک نمی دند
کسی که این رو گفته بنویسی نگفته با کدوم شرکت ارتباطی چیزی داره
چرا پلیس ایران ماشین 85 هزار دلاری تولید ژاپن میخره و پلیس آمریکا ماشین 24 هزار دلاری تولید آمریکا؟

آمریکا که خودش تولید کننده بهترین و گرون ترین SUV های دنیا مثل جیپ گرند چروکی یا کادیلاک و لینکلن هست برای ماشین های پلیس خودش نمیاد مثلا ماشینی گران و لوکس مثل جیپ گرند چروکی بخره، شما یه تحقیقی بکنید میبینید ماشین های پلیس آمریکایی اگر شاسی بلند باشه از نوع فورد هست که هم تولید آمریکا است و هم ارزونترین بین هم رده ها است یعنی هر ماشین حدود 24 هزار دلار.
حالا تو کشور ما که اینقدر صبح تا شب میگن پول نداریم و بودجه نیست پلیس کشور میره گرانترین ماشین آف رود جهان را میخرد که اصلا ماشین خیابان و جاده نیست، طراحی شده برای حرکت تو بیابان! پلیس ایران تو بیابان ها حرکت میکند؟ تویوتا لندکروز در کل دنیا معروفه به اینکه تنها مشتریان عمدش شیخ های حاشیه خلیج فارس هستند و برای صحرا نوردی و تفریح ازش استفاده میکنن.
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
دوست عزیز، مسائلی که از سوی جنابعالی مطرح شده مرتبط است با نحوه مدیریت اقتصادی شیطان بزرگ امریکا. ما چون از گناه و خطا مصون هستیم، هر کاری بخواهیم می کنیم و هر تصمیمی که بگیریم حکماً درست است. عوام الناس حق اعتراض ندارند. مگه نشنیدی که با یک اعتراض صحیح و بجای ما 5000 دلار جریمه شدیم؟ همه کس و همه چیز نادرست است مگر آنکه عکس آن ثابت شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
با ابن پول میشد کارخانه تولید خودرو شاسی بلند راه انداخت. پول ملت گرفتار دست کارگزاران حکومتی بیرحم خرج تجملات میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
آفرین خیلی درست نوشتی حالا معلوم نیست ژاپن چقدر پول نفت بدهکار بوده این ماشین هارو کرده تو پاچه مسئولین و جیب خالی ملت
احسان
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
ماشین های پلیس امریکا فقط ظاهرشون مث مدل های مشابهشون است. هر کدوم از اونها در خطط تولید جداگانه و با هزینه بالای صد هزار دلار ساخته می شوند و لوازم روی انها نصب میشه. لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید اظهار نظر نکنید و اطلاعات الکی به مردم ندید. این لندکروزرها جزو با دوام ترین ماشین های دنیا هستند و تصمیم عاقلانه ایبرای خرید انها گرفته شده که از مدیران اون مملکت خیلی بعیده.
فرماندهان محترم و ستادي بايد از خودرويي به روز استفاده كنند تا در زمان تصميم گيري هاي مهم دچار اشتباه نشده و با توجه به اينكه مشابه لندكروز هاي هشت سيلندر فول امكانات در توليد داخل موجود نمي باشد پس بايد از خارج تهيه بشود وهچنين با توجه به اينكه خودنويس با كيفيت ساعت رولكس و كت و شلوار ايتاليايي و اب معدني باكيفيت بالا در ايران موجود نمي باشد تهيه و استفاده از اين قبيل وسايل خارج از اشكال مي باشد و در صورت توليد داخلي اين اقلام حتما از توليد ملي استفاده مي شد
وقتی می دانیم شنونده ای نداریم ، بهتر است ( باصطلاح قدیمی ها) حرف زیادی نزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بدبخت انقدر حرف نزدی الان هر کاری دوست دارن این مسئولین می کنن یادت باشه تمرین دموکراسی اینه که حرف هات و با آرامش بزنی
چرا از خودروسازان داخلی نخواستند پرایدکروز براشون بسازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
با اینکه گند خودروساز های داخلی در اومده ولی شما حساب کنید با هر لندکروز 700 میلیونی می شد حدود 15 تا دنا خریدش که به نسبت ماشین شیک و دارای امکانات نسبی هستش اونوقت هم ناوگان پلیس نو می شد هم چرخ اقتصاد می چرخید این کارشون خیانت بوده و باید مجازات بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
برو بابا مرد حسابی طرف دنبال لندکروز شاسی بلند بوده... حالا دنا اشغالی رو برای چی بخره...
تابناک تو در حدی نیستی که از نیروی انتظامی انتقاد کنی نه اینکه اشتباه میکنی ولی جراتش رو نداری میدونی که نیرو انتظامی باهات شوخی نداره
پاسخ ها
بهزاد
| Germany |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
فعلا که جرات داشته و انتقاد کرده. شما چی میگی این وسط. ضمنا مسئولین نظام در همین ایام نوروز فرمودند ایران آزادترین کشور دنیاست. ببینیم و تعریف کنیم. تابناک هم بعنوان رسانه ی مردمی داره از طرف من و شما سوال میکنه و رئیس
نیروی انتظامی هم موظفه بیاد جواب درست و منطقی و قابل اثبات به مردم بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
البته که طنز بود کامنتت ولی وظیفه رسانه شوخی با همه است از بالا تا پایین
این کار در راستای پیام رهبردراول سال نیست پس چطور از مردم عادی باید انتظار داشت تا از تولید وکالا ی ایرانی حمایت بکنند واقعا با این طرز تفکربعضی از مسئولین نمی شود کشورازنظر اقتصادی به پویایی برسد
به نظرمیاد که این لندکروزها ساده ترین و ارزانترین نوع لندکروز بوده و اتاق و مدل 2018 نیستن و فیس لیفت شده به شکل مدل 2018 باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اون تفاوت قیمت رو خودشون میدونن باهاس چی کار کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
دوست عزیز شما امیر قطر نیستین؟!
خودرو پلیس ایران تویوتا لندر کروزر ساخت ژاپن با قیمت 85 هزار دلار
خودرو پلیس آمریکا فورد ساخت آمریکا به قیمت 24 هزار دلار، ضمنا توجه داشته باشید آمریکایی ها ماشینی مثل جیپ گرند چروکی هم به قیمت 30 هزار دلار دارن که خیلی بهتر و لوکس تر از فورد هست ولی چون اونجا باید به مردم جواب پس بدن جرات نمیکنن وقتی فورد 24 هزار دلاری هست جیپ 30 هزار دلاری برای پلیس بخرن.
مخالفم،پليس بايد بهترين و به روز ترين ماشين هارو داشته باشه.از نيروي انتظامي و راهنمايي رانندگي مظلومتر پيدا نكردين؟ببينيد برخی ها با چي سفر ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
بله باید داشته باشه ولی آنچه که عقلانی باشه اگه این ماشین هارو بدن به مرز ها یه چیزی ولی اگه برای تهران و زیر پای مسئولین باشه که دزدی و غارت و خیانت و هر چی گناهه تو دنیا گردن آقایونه
شفيعي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
خودتون ميگيد اسوه رسول ا.. است نه برخي ها
خرید خودروی آفرود و خاج جاده ای برای تعقیب و گریز داخل شهری درست نیست، بیشتر برای اموری مثل مرزبانی و گشت کوهستان و پارک های جنگلی منطقی به نظر میرسید، میشد با قیمتی به مراتب پایین تر خودرویی تهیه بشه که مصرف سوخت و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر و حتی شتاب و سرعت بیشتری داشته باشد. لازم به ذکر هست که اخیرا ورود این خودرو برای شهروندان عادی ممنوع شده است.
Oاخه حيف نيست اين ماشينها را ول كرد ماشين وطني مثل سوزوكي ويتارا سوار شد؟؟!!بابا جدي نگيريد
به نظر من پلیس و فرماندهان پلیس باید بهترین ماشین ها را سوار شوند، چرا که خودروهای ایرانی اصلا"مناسب ماموریت و شان پلیس ما نیستند. دوم اینکه اگر مردم ما انتظار امنیت را دارند،باید بهای آن را هم بپردازند. ودر نهایت اینکه پلیس که سرخود خودرو وارد نکرده ، حتما" مجوز داشته که از گمرک ترخیص کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
جهت اطلاع؛ خودردی دولتی از پرداخت عوارص گمرکی و مالیات ورود معافه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
امنیت مگه به ماشینه؟؟
گیر نده بیخود تابناک
پلیس باید امکانات خوب داشته باشه ...
همه مردم هم باید ماشین خوب بخرند و سوار شوند
بهتر به خودرو سازای بی انصاف گیر بدی که این وضع رو ایجاد کردند و همت بروزکردن ماشینها رو ندارن. ....
واقعا دليل اين حرفها چيه همه جاي دنيا بهترين ماشين و جان سخت ترين ماشين ماشين پليس هستش بعد ما انتظار داريم پرايد پا سمند ماشين پليس باشه؟!!!!اين اصلاً ربطي به اينكه چرا دولت عوارض خودرو روزياد كرده نداره ولي دليله محكميه مه خودروساز داخلي ماشین بی کیفیت داره ميسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
مگه ما بقیه چیزامون مثل بقیه دنیاست؟؟؟؟؟دنیا خیلی چیزای دیگه داره که ما محرومیم اینجا که رسید با دنیا مقایسه می کنید؟
مرگ فقط برای همسایه است ن
اينا رو بايد به مرزدارهاي عزيزمون بدن
براى پليس راه در جاده هاى كوهستانى و مناطق دورافتاده شايد معنا داشته باشه. اما براى استفاده ديگر نيروها اين كار بسيار نادرست است.
چرا فقط ملت بخت برگشته ایران باید سوار ماشین های ساخت داخل شوند مگر خون ادارات و ارگان های دولتی و نظامی از خون مردم ما رنگین تر است اگر سال حمایت از کالای ساخت داخل است اول از نهادهای حکومتی شروع کنید
سووال دیگر چرا تعرفه واردات معقول نمیکنند تا مردم عادی هم بتوانند از خودورهای روز دنیا استفاده کنند؟ گناه کرده ایم در ایران به دنیا آمده ایم؟ قیمت مدل پایه این خودرو در امارات حدود 200 هراز درهم است با نرخ روز ارز میشود حدود 250 میلیون تومان چرا باید ایران با این قیمتهای نجومی و تویوتا که در سطح دنیا برند معمولی است نه لوکس به قیمت بنتلی و فراری فروخته شود؟؟
حالا اگر گذاشتید یک لندکروز خوش از گلوشون پایین بره؟ چقدر حسودید!!!
به نظر من کاملا به جاست و در همه کشورها پلیس بهترین ماشین ها رو داره. این مشکل پلیس نیست که این ماشین ٧٠٠ میلیونه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بعید میدونم شما همه جای دنیا رو دیدید احتمالا حداکثر شیخ نشینی مثل دبی رو دیدید و فکر میکنید همه جای دنیاست!
برای پلیس که 700 میلیون درنیومده ببم جان! قیمت این ماشین 30 یا 40 هزاردلاره دیگه که عوارض هم ندادن و راحت اومده
ضمنا بفرمایید خودروی جایگزین این دقیقا منظورتون چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
چرا پلیس نباید عوارض بده؟ پس این به نوعی می شه قاچاق رسمی خودرو
خواسته با پول هنگفت صدور گذرنامه،جریمه وغیر حمایت از تولید داخل کرده باشه،به شما چه؟
در زمان ورود بنزها هم این بحث ها بود . مسئله ای که دقت نمی شود این است که خودروهای نیروی انتظامی نیازی به پرداخت عوارض گمرکی ندارند . لذا قیمتشان 700 میلیون نخواهد بود .
پلیس برای انجام ماموریتهای خود باید بهترین خودروها را داشته باشد .
پاسخ ها
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
تا بتونه وقتی مردم زنگ میزنن به 110 در عرض 5دقیقه ای به محل حادثه برسه آفرین بر شما
مگه روی این ماشینا که برای پلیسه گمرکی خورده؟
اقا چرا این تعرفه گمرکی لعنتی رو بر نمیدارن همه مردم بتونن خودروی خارجی درست وحسابی سوار شن نه این خودروهای وطنی رو به خدا ادم زورش میاد پراید 24 میلیون پژو 35 میلیون دیروز داشتم یه برنامه میدیم تو کانادا نیسان شاسی بلند فول اپشن 22 هزار دلار حقوق کارگر هم ماهی 4 هزار دلار یعنی یه نفر با حقوق 4 ،5 ماهش می تونه بهترین ماشینو بخره اخه ای چه ظلمی درحق ملت ایران تا کی قراره بهمون ظلم بشه !؟
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
علی جان دورت بگردم مگه مافیای خودروسازی داخل اجازه میده این تعرفه ها برداشته بشه؟اون موقع شما با پولی که واسه مثلا پژو می خوای بدی یه ماشین نسبتا خوب اروپایی سوار میشی
استاد جان
لندكروزها از نوع ٦ سيلندر و موتور ٤٠٠٠ سي سي و داراي حداقل امكانات و قيمت است.
از نظر قيمت و كيفيت و طول استفاده مطلقا خودروي جايگزيني وجود نداره براش.
بقيه مواد هم كه مشكلات داخلي است و نظري ندارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
یک موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی و "بنزینی 5.7 لیتری بهره می برد و از طریق سیستم تزریق مستقیم سوخت، توانایی تولید 381 اسب بخار در
شما اصلا نخوندی مطلب رو...
ما چه بدبختیم توی این مملکت که یه لندکروز هفتصد برابر حقوق ماست
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
بیخود نیست بهش لقب "حضرت لندکروز" داده شده
وقتی کل کشور شده دوربین چه نیازی به خرید این ماشینهاست ای کاش پلیس هم به توان داخلی یعنی تولید اعتقاد داشت و به وزارت دفاع سفارش ساخت می داد تا این پولها به جیب اجانب نرود و تولید داخلی هم رونق می گرفت دوم این که با این همه دست انداز و سرعت گیر و چاله چوله کی می تونه فرار کنه که نیازی به چنین ماشینهایی باشه
نويسنده محترم اول اطلاعات راجع به خودرو بالا ببرين بعد نظر كارشناسي بدين، من خودم لندكروز مدل ٢٠١٠ دارم و ٢٥٠٠٠٠ هزار كيلومتر كاركرد داره تا به الان به جز لوازم مصرفي هيچ قطعه اي عوض نكردم،راجع به خودروهاي جايگزين اگر منظورتون توليد داخل كه بايد برين خودروهاي بي كيفيت چيني بخرين كه علاوه بر اصطهلاك بالا و عدم كارايي پول دور ريخته شده در عين حال قطعات مصرفي لندكروز نسبت به ماشين هاي چيني ارزانتر نباشه برابري ميكنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
حیف ماشین خارجی که تو سوارش بشی با اون سوادت!
استهلاک درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
معلوم نیست پول لندکروز پیش تویی که استهلاک را بلد نیستی درست بنویسی چه میکنه
لامصب عججججب ماشینیه
ادم دلش میخواد دستگیر بشه، با این ببرنش کلانتری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
البته در کلانتری تلافی ماشین سواری از دلت در میارن
خیلی جالبه به خدا !!
این همه اتومبیل های خوب داخلی داریم. به نظر من یک وانت دو کابینه (با انواع برند های داخلی) خیلی کارا تر از لندکروز هستش. قیمتش هم 10 برابر کمتره!
توی دنیا هم پلیس ها در کنار اتومبیل سواری، بیشتر وانت سوار می شوند تا اس یو وی
در سال های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی کار زشتی کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
اریسان پیشنهاد خوبیه
خداوکیلی چهارتا بالگرد بخرن، منطقی‌تره
همانطور که پلیس برای امنیتش ماشین خوب تجویز میکنه برا مردم هم نسخه بپیچند ماشین خوب وارد بشه و ماشینهای پوکیده را شماره گذاری نکنن
کدوم مسئول تو قوا یا ارگانها و اداره ها پیاسخگو بوده که اینها باشن کدوم ناظر و دستگاه برخورد کننده به وظیفه اش عمل کرده که...
آخه امسال سال حمایت از تولید داخل است
چون این مدل خودرو وارد نمیشه قیمتش شده 700 میلیون. وگرنه قیمت این خودرو 40000 دلار بیشتر نیست که خالص و بدون عوارضش میشه 200 الی 250 میلیون تومان.حالا یه چیز معمولی تر میشد 150 میلیون تومان. ولی اینها قطعات ارزانتر دارن و کم استهلاک تر هستن و البته خیلی پر مصرف تر.
هر خودرویی برای محیطی خاص مناسب می باشد. اگر پلیس خودروی لندکروزر برای خارج از شهر و پلیس راه و یا مرزبانی استفاده کند، انتخاب مناسبی می باشد. اگر برای گشت شهری و همچنین تردد فرماندهان باشد، اسراف شده. برای استفاده در شهر، خودروی بنز و همین سراتو مناسب است. برای استفاده اداری هم که خودروهای مونتاژ داخل کفایت می کنند.
خرید برای عملیات جاده ایی پلیس راهور در جاده ها و سرما و گرما و.. خیلی عالی و کار درست . اما زیر پای مدیران ستادی ممنوع و حرام
تابناک این ماشین ها اگر بدون تعرفه وارد بشه ۳۰۰ میلیون قیمت داره بیا اهواز پلاک منطقه آزادش هست با این قیمت نه ۷۰۰ میلیون
ماشین ژاپنی استهلاکش پایینه توی طول زمان هزینه هاش جبران میشه همین الان لندکروزهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ توی نیروهای مسلح در بهترین شرایط دارن خدمت میکنند
ما اگر از ايران خودرو درخواست ماشين باكيفيت و استاندارد كه باشرايط آب و هوايي مارو توليد بكنه (در حد لندكروز) شك ندارم كه نبوغ مهندسان شركت ،همه را انگشت به دهان مى نمود .مثلاً اسب كروز با همان موتور سمند و بدنه تقويت شده به شكل لند خودمون در مي آوردند .
بابا یه بار هم پلیس خواست مردمی بشه و از خودروهای مشابه مردم استفاده کنه تا دیگه پیش اقازاده ها کم نیاره
ضمنا وقتی پلیس سوارش بشه دیگه خز میشه بازارش خراب میشه و از خروج ارز جلوگیری میشه، کمی تحلیلگر باشید. مگه نه مسول خرید ناجا؟
بهترین انتخاب پلیس همین خودرو هست چون با دوام وکم استهلاک هست وهم قطعات یدکی فراوان و در دسترس و مناسب داره و این خودرو به راحتی 15 سال در دست پلیس که مگان و زانتیا بیشتر از سه سال عمر نمیکنه باقی خواهد ماند.در ضمن قیمتش هم 700 تومن نیست چون پلیس که گمرکی و حق پلاک و حق اسقاط خودرو نمیده که ، مثل بنز ها که تا چند سال با گمرک دعوا داشتن و گمرکی ندادن.هر چند اگر هایلوکس یا کرولا میخریدن خیلی با صرفه تر بود و با همین کیفیت .
جایی هم نیومده که پلیس کدام مدل لندکروزها vxrهشت سیلندر و یا gxr شش سیلندر رو گرفته .
من با اين خريد ها موافقم . چه اشكالي داره نيروي انتظامي ما أيمن باشه . بالاخره تو اين زمونه وقتي بچه پولدارها با بنز و بي ام و پورشه تو جاده ها جولان مي دن ، بذار پليس ما هم يه ماشين رقابتي سوار بشه . هفتصد ميليون هم رقمي نيست واسه مملكت
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
اصلا متوجه نشدی قضیه چیه ، بحث اینه که این خودروها به خودرو شخصی رده های بالا تبدیل شده نه خودروی ماموریت.
ملخ هم به ما نمی فروشن چه برسه بالگرد.
والله مردم در خرج روزانه خود مانده اند این فخر فروشی ها با وضعیت اقتصادی روز سنخیت نداره، دم از مردم گرایی هم میزنید؟ البته دیگر عادی شده این شعارها
چرا نيسان وانت ابي سوار نمي شوند ؟
آقای تابناک الکی 700 ملیون نکن. تحقیق کن بعد حرف بزن. اولا خودرو در نسخه اصلی اون 5700 سی سی باشه در تعداد تک فروشی 85000 دلار است ولی نمونه های غیر لوکس آن ارزانتر و ثانیا در تعداد عمده شاید قیمتی کمتر از 70000 دلار برای نیروی انتظامی اب بخورد که با دلار مبادله ای قبل سال حدود و بدون عوارض و شماره گذاری و .... کمتر از 250 میلیون برای دولت درمیایید. استفاده از این خودرو ها با دوجه به دوام و هزینه نگهداری پایین کاملا به صرفه است و لگن داخلی بدرد ماموریتهای داخلی نمیخورد. پس خواهشا نویسنده محترم تحقیق کند و لندکروز که 250 برای نیروی انتظامی در مآید را 700 به مردم قالب نکند و به شعور خواننده احترام بنهد.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
عذر بدتر از گناه . خوبه خودتون میدونید چه ظلمی در حق مردم بدبخت دارید میکنید. واقعا برای مسئولین متاسفیم که حرف و عملشون یکی نیست.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
چرا بدون عوارض و با دلار مبادله ای باید باشه؟ مگه خون اینا از مردم رنگین تره؟ چطور تعرفه 120 درصد برای مردم و دلار 5000 تومان حساب می شه اما برای خودشون بدون عوارض و با دلار مبادله ای؟؟؟؟
اولین استارت برای حمایت از کالای ایرانی کلید خورد
اينها همش در راستاي خواست از توليد داخلي ميباشد
ما كه حرفي نداريم لندكروز بيارن ولي مردم رو مجبور نكنن سمند و پرايد سوار بشن بزارن مردم عادي هم ماشين با كيفيت سوار بشن
من یک مدل 2007 آنرا دارم، درست است که قدرت زیادی دارد ، ولی اگر بخواهد در مامورتهای تعقیب و گریز شرکت کند ، بسیار تنبل تر از 206 است. برای ماموریتهای مرزی و جاده های خاکی و سخت، بسیار خوب است ولی برای مامورتهای شهری ، تنبل و پر مصرف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
برادر من یک جلسه می خوان برن توی ترافیک و گرما اذیت نشن ماموریت کجا بود.
اینها با دلار ۳۶۰۰ تومانی خریداری شده نه ۵۰۰۰ تومانی یعنی نهایتا قیمتش شده ۱۶۰ ملیون سوزوکی ویتارا ۱۴۰ ملیون قیمتشه
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
چرا سفارش ندادن ایران خودرو و سایپا براشون درست کنند ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
چرا برای مردم هم همینطور حساب نمی کنند؟؟؟؟
روزی که دولت هواپیما خرید فرماندهان نظامی گفتن این یعنی نابودی تولید داخلی و گفتن ما می تونستیم بسازیم ولی دولت حمایت نمی کنه!!!اما امروز که پلیس لندکروز میخره اما این پلیس در ارتباط نزدیک با همون نهادهای نظامی هست هیچ صدایی از دوستان درنمیاد که در سال حمایت از تولید داخلی این چه کاری بوده.این نشون میده آقایون تنها هدفشون زدن دولته نه حمایت از تولید داخلی
دوست عزیز کدام خودروی مونتاژ داخلی را با لندکروز مقایسه کردید؟؟؟؟ بگید شاید ما هم سوادمون زیاد بشه. اگر من بودم حتی فورد آمریکایی وارد میکردم.
آخه کدوم سرعت کدوم قدرته مانور؟
استفاده از کالای تولید داخل فقط مخصوص امت همیشه در صحنه و کارگران بیچاره و فلک زده و اقشار آسیب پذیر هستش. اصلا قرار نیست مسئولین محترم و آقازاده ها و مدیران و خلاصه صاحبین ژنهای خوب کالای ایرانی مصرف کنند. ببخشید الان اتومبیل مدیر عامل ایران خوررو و سایپا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اتومبیل جناب لاریجانی چیه؟؟ ساخت کجاست؟؟؟؟ از طرفی همون لندکروز هم برای افرادی که قادر به خرید هستند اینقد گرونه و قیمتش سرسام آوره مطمئنا وقتی دولت برای خودش وارد کنه قیمتش به مراتب کمتر از قیمت بازار خواهد بود. قیمت ماشینهای خارجی در ایران از حدود 2.2 تا 5 برابر قیمت واقعی(قیمت در کشور سازنده و کشورهای همسایه نظیر امارات) بالاتر هستش. علی برکت الله
کالای ایرانی خرید ایرانی حمایت از تولید ایرانی.......
دوستان ببخشید لند کروز چیه? مگه ماشین فقط پراید نیست?
همه چی رو با هم قاطی نکنید. اگر محل کاربری این خودروها درست باشه، موردی نداره باید تهیه بشه.. مثلا برای مناطق مرزی و یا مناطق صعب العبور و ... یا عملیات یگان ویژه و ... ولی دیگه این قدر هم کم عقل نباشید که دنبال یه نمونه داخلی و یا حتی خارجی معادل با این خودرو باشید.... چون یا باید لگن داخلی بخرید... یا لگن چینی....
صرف نظر از قیمت بالای این خودرو .توانایی بر آمدن از عهده مخارج سرویس و نگهداری نکته ی بسیار مهمی است کما اینکه با آمدن خودروهای بنز الگانس به ناوگان نیروی انتظامی تا زمانیکه این خودرو ها دارای گارانتی بود مشکلی نبود ولی با اتمام زمان گارانتی خودروها بعلت اینکه از عهده نگهداری مطلوب آن ها برنیامدند روز بروز شاهد مستهلک تر شدن آنها بودیم قطعا" همین بلا بر سر این خودرو های چند صد میلیونی نیز خواهد امد.
مقاله بسیار مزخرفی بود
این اطمینان را به شما میدهم که پشت پرده خرید این خودرو گران قیمت خارجی منفعت یک آقازاده وجود داره
پلیس ایرانی باید ماشین ایرانی سوار شود.
فقط یک مطلب .شزکت تویوتا به خاطر فروش چند ماشین به سفارت ایران از آمریکا عذر خواهی کرد. از نیروی انتظامی که مورد اعتماد مردم است انتظار این کار نمی رفت. با این حرکات داریم غیر مسقیم به شرکتهای سخیفی مانند تویوتا می گوییم که حتی اگر به ما بی احترامی کنید اصلا مهم نیست ما خریدمان را انجام می دهیم پس هرچه خواستید توهین کنید ما علاوه بر اینکه صدایمان در نمی آید بلکه بنز را برای خرید تولیدات شما کنار می گذاریم . به نظر من باید روابط پشت پرده برای این خرید به مردم معرفی شوند اگر واقعا به مردم احترام گذاشته می شود و اگر نظام می خواهد اعتماد مردم به نیروی انتظامی از بین نرود، افرادی را که در این موضوع ذینع هستند معرفی شوند.
عجب حمایتی از کالای ایرانی کردند!!!!!!!!حالا معلوم میشه که کار از کجا خرابه
کلی نهاد انقلابی هست که سالهاست از این لندکروزها استفاده می کنه و مرتب به روزشون هم می کنه و من به چشم خودم دیدم که این خودروها رو داده دست نوجوون هایی که هیچ کار خاصی هم ندارن ، شما اومدید گیر دادید به پلیس که بالاخره ماموریت های مشخصی داره
خوب دوست عزيز شماهم پزشك ميشدين !چرا نشدين؟
آخر با اتومبیل به این گرونی کدام مأمور نیروی انتظامی جرأت اجرای مأموریت وتعقیب وگریز مجرمان را دارد
امیدوارم وفتی رهبر جمهوری اسلامی اعلام میکنه باید از تولید داخلی حمایت بشه میشه قانون باید همه اطاعت کنند
قانون برای همه یکسان هست
چرا دوسه تا هواپیما یا هلیکوپتر یا ماشین اتشنشانی مجهز نخریدند که در مواقعی مثل سقوط هواپیمایا سانچی یا اتش سوزی پلاسکو به کاربیاید . همین ماشینهای پلیس باعث بسیاری از تصادفها هستند بعدش هم لنکروز میلیاردی رو میدن دست سرباز تازه کار تا بترکوندش نزدیک خونه ما صافکاری هست و مشتریای پرو پاقرصش سربازهایی هستن که ماشینهای الگانس فرماندهشونو پکوندن یه تحقیق بکنید
تریبون ها فقط شعار به نفع مردم می دهند اما ........
در این که پلیس باید بهترین امکانات رو داشته باشه شک دارید ؟ ؟ ؟ واقعا عجیب است !!! اینقدر استفاده از خودرو بی کیفیت در این مملکت رواج پیدا کرده که استفاده از خودرو با کیفیت تعجب بر انگیز شده !!! در واقع باید سیاستها به سمت و سویی برود که تمام مردم نه تنها پلیس ، مثل تمام دنیا از خودروهای باکیفیت با قیمت مناسب بتونیم استفاده کنیم ، برای مثال همین تویوتا لندکروز که شما دارید به خاطرش پاره میشید تو دست جوونهای همین کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس حکم دمپایی رو داره برید ، برید اصل ماجرا رو درست کنید
پاسخ بده؟! تابناک آبدارچی دفتر رییس نیروی انتظامی هم به مردم پاسخگو نیست انتظار داری چه کسی پاسخگو باشد؟ کلا مسئولان خودشونو رو از مردم خیلی خیلی بالاتر می دونن و فراموش کردن همین مردم این صندلی ها و پست و مقام ها را به آنها داده اند و مردم می توانند این پست و سمت ها را دوباره پس بگیرند.
يادمه چند وقت پيش طي خبري كه تابناك اعلام كرد شركت تويوتا بابت فروش تنها يك دستگاه خودرو به سفارت ايران در هند از امريكا عذرخواهي كرد
حالا اين ماشينا چطوري و توسط كي وارد شده
چرا پراید که کالای ایرانی است را نمی خرید و سوارش نمی شید!!!؟؟؟
عیب و ایرادش چیه مگه!!!!
ملت که همه سوارش می شن
گیر دادن رو خوب بلدید و واقعیت و جور دیگه جلوه بدید.برید به خودروساز های داخلی گیر بدید که آشغال تولید میکنند.اولا پلیس که امنیت را ایجاد میکنه با چی باید ایجاد کنه؟با سمند؟سراتو آشغال داخل؟با چی؟
بعد اینکه تویوتا خودروی جان سختی و هر چند سال که سرویس میشه به راحتی چند سال دیگه کار میکنه؟
منظورتون از خودروی جایگزین چیه دقیقا؟خودرو باید خدمات هم داشته باشه.قطعات هم داشته باشه.فورد و شرولت و چروکی و هر چیز دیگه کدومشون خدمات و تجهیزات دسترسی تویوتارو داره؟
بابا برید به خودرو سازای داخلی ایراد بگیرید که روساشون همشون خودروهای داروهای دارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها