بازدید 2521

امسال برنامه‌های کلانی برای دانشگاه‌ها داریم

کد خبر: ۷۸۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 03 April 2018

وزیر علوم گفت: در سال پیش رو قطعاً برنامه‌های کلانی برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دستور کار داریم.

به گزارش دانشجو، منصور غلامی در این دیدار نوروزی که برخی از روسای دانشگاه‌های تهران نیز حضور داشتند، با تبریک سال نو به اعضای خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آرزوی سلامتی، تندرسی و مزید توفیقات در سال پیش رو، از زحمات مجموعه ستادی این وزارتخانه که در راستای پیشبرد امور، خدمت‌رسانی به جامعه علمی و بخصوص پاسخ‌گویی به ارباب رجوعانی که از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به این مجموعه مراجعه داشته و دارند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه از خانواده آموزش عالی انتظار می‌رود که به ابداع روش‌های جدید آسان‌تر کردن و کوتاه‌کردن مسیر‌های کاری و خدمات‌رسانی توجه ویژه‌ای کند، افزود: نو شدن ایام و سال‌ها، پیامی دارد و آن این است که باید بخصوص در آموزش عالی به اندیشیدن‌های نو و نوآوری‌ها توجه بیشتر داشته باشیم چرا که هم جزو ویژگی‌های ذاتی مجموعه‌های علمی کشور است و هم شرایط فعلی جامعه آن را از ما طلب می‌کند.

وزیر علوم اظهار امیدواری کرد: سال پیش رو، سال تحولات افزون‌تر در حوزه علم و فناوری و حرکت‌های جدید در حوزه‌های ستادی و صف وزارت علوم باشد، تا بتوانیم خدمات بهتر و اثرگذارتر در راستای پیشبرد امور علم و فناوری کشور ارائه دهیم.

به گفته دکتر غلامی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی و آموزش، بازو‌های اجرایی و توانمندی‌های فکری کشورمان هستند و مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، مسئولان اجرایی کشور، و سایر نهاد‌هایی که وظیفه کلان مدیریت کشور را برعهده دارند، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و خانواده علمی کشور انتظارات خاص و اثرگذاری بیشتر را به منظور گره گشایی مسائل و معضلات جامعه از طریق مجاری علمی و تحقیقاتی دارند.

وزیر علوم افزود: در سال پیش رو قطعاً برنامه‌های کلانی برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دستور کار داریم که در اجرای آن‌ها نقش اصلی و پایه‌ای را حوزه ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به تحولاتی که از آموزش عالی مورد انتظار است عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور باید بتوانند اثرات عملکردی‌شان را در سطح جامعه محسوس‌تر کنند.

دکتر غلامی افزود: تحقیقات باید به سمت حل مسائل و معضلات جامعه در بخش‌های مختلف از جمله فنی، صنعتی، اجتماعی، ایجاد کسب و کار‌های نو و زمینه‌های رونق اقتصادی که سبب اعتلای سطح رضایتمندی جامعه و پیشرفت کشور در سطح جهانی خواهد بود، سوق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های دانشگاهی باید منجر به توانمندی جوانان در سطح جامعه شود، تصریح کرد: طرح‌هایی باید در دانشگاه‌ها اجرا شود تا بتواند دانش‌آموخته‌های دانشگاهی را توانمند کرده و تجربه تخصصی آن‌ها را در حین تحصیل افزایش دهد. همچنین دانشگاه‌ها باید رصد کنند که فارغ التحصیلان آن‌ها تا چه میزان در جامعه اثرگذارند.

وزیر علوم با بیان اینکه باید از محدودیت‌ها به عنوان فرصت بهره بریم، بیان کرد: تلاش‌های انجام شده برای تخصیص بودجه سال ۹۷ تا حدود زیادی شرایط را بهتر از آنچه در لایحه بودجه پیش‌بینی شده بود رقم زد.

دکتر غلامی، سال ۱۳۹۷ را سالی مهم برای آموزش عالی کشور دانست و افزود: باید تلاش کنیم نقش تک تک کارکنان در ارتقای جایگاه و پاسخ‌گویی به انتظارات مجموعه علمی کشور پر رنگ‌تر و اثرگذارتر باشد و بتوانیم امسال و سال‌های آتی، یک دوره تاریخی در تاریخ آموزش عالی کشور رقم بخورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل