بازدید 3329
۱

چقدر کفش و پوشاک قاچاق وارد کشور می شود؟

براساس برآوردهای صورت گرفته در سال 1395، 182 میلیارد تومان کفش قاچاق وارد کشور شده است و درهمین سال 127 میلیارد تومان نیز از طریق واردات رسمی به کشور وارد شده است که نتیجه آن بیکاری هزاران کارگر ایرانی است.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 03 April 2018

هم‌اکنون حدود 500 هزار نفر در صنعت کفش کشور فعالیت می‌کنند که طبق گفته مسئولان کارگاه‌های تولیدی کفش در شهر تبریز به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور با 50 درصد زیر ظرفیت خود کار می‌کنند. حال درصورتی که همه ایرانی‌ها کفش تولید داخل بخرند 170 هزار کارگر دیگر به شاغلین این صنعت افزوده خواهد شد.

به گزارش روزنامه ایران، براساس برآوردهای صورت گرفته در سال 1395، 182 میلیارد تومان کفش قاچاق وارد کشور شده است و درهمین سال 127 میلیارد تومان نیز از طریق واردات رسمی به کشور وارد شده است که نتیجه آن بیکاری هزاران کارگر ایرانی است.

درصنعت پوشاک نیز وضعیت مشابهی وجود دارد، برپایه برآوردهای انجام شده در سال 1395 در حدود 3 هزار میلیارد تومان پوشاک به صورت قاچاق به بازارهای داخلی سرازیر شده است. از طرف دیگر حجم واردات رسمی پوشاک نیزدراین سال به 230 میلیارد تومان می‌رسد. بدین ترتیب ورود این حجم از پوشاک سالانه 385 هزار فرصت شغلی را درکشور از بین می‌برد. این درحالی است که اگر تمام مردم پوشاک ایرانی بخرند حدود 470 هزار نفر به 860 هزار نفری که دراین صنعت فعال هستند اضافه می‌شود.

درصنعت لوازم خانگی نیز هم‌اکنون 100 هزار نفر کار می‌کنند. حجم این صنعت در ایران به 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد که سهم تولیدات داخلی از آن تنها 40 درصد است. دراین صنعت نیز حدود 15 هزار میلیارد تومان از راه قاچاق وارد بازار مصرف می‌شود و 2 هزار و 500 میلیارد تومان نیز از راه واردات رسمی تأمین می‌شود. مسیری که باعث شده است در سالیان گذشته حدود 30 برند مشهور دراین صنعت ورشکسته شده یا به مرز ورشکستگی برسند. این درحالی است که اگر ایرانی‌ها لوازم خانگی ایرانی بخرند 150 هزار شغل جدید دراین صنعت ایجاد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کجای دنیا ظرفیت بازار را معادل جمعیت در نظر می گی رند؟؟!! تو دنیا تو تاریخ یه همچین موردی تا حالا دیدید؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل