بازدید 20883
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش تحلیلگر آمریکایی به تهدید مقام سعودی علیه ایران/تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه/ تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب

تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه، تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب، طرح ترکیه برای احداث پایگاه های نظامی در اقلیم کردستان عراق، ارسال سی میلیون یورو سلاح به کردستان عراق توسط آلمان، اتهام‌زنی تازه وزیر دفاع انگلیس علیه ایران و نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره تحولات غزه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش تحلیلگر آمریکایی به تهدید مقام سعودی علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 02 April 2018

تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه، تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب، طرح ترکیه برای احداث پایگاه های نظامی در اقلیم کردستان عراق، ارسال سی میلیون یورو سلاح به کردستان عراق توسط آلمان، اتهام‌زنی تازه وزیر دفاع انگلیس علیه ایران و نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره تحولات غزه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش تحلیلگر آمریکایی به تهدید مقام سعودی علیه ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ تحلیلگر آمریکایی در واکنش به تهدید مقام سعودی به حمله موشکی به تهران تصریح کرد، سعودی‌ها نباید به خاطر صرف مبالغ گزاف در ارتش خود مقابل ایران رجزخوانی کنند، زیرا بدون حمایت آمریکا، دوام نمی‌آورند.

«آرون دیوید میلر»، تحلیلگر برجسته آمریکایی و مدیر برنامه غرب آسیای اندیشکده «ویلسون» به تهدید موشکی تهران از سوی یکی از مقامات سعودی واکنش نشان داد و به آنها خاطرنشان کرد، بدون حمایت آمریکا، چیزی نیستند.

واکنش تحلیلگر آمریکایی به تهدید مقام سعودی علیه ایران/تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه/ تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب

«انور عشقی»؛ ژنرال بازنشسته عربستانی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاض امروز به یک خبرگزاری روسی گفته بود که «عربستان به موشک بالستیک دوربرد و راهبردی چینی «دانگ‌فنگ» مجهز است و تنها چهار تیر از این موشک برای تخریب کامل تهران کافی است، ولی ریاض خواهان این سناریو نیست.»

گفته‌های عشقی، ادامه لفاظی‌های دیگر مقامات سعودی است. «محمد بن سلمان» ولیعهد جوان سعودی هم چند روز پیش در سفر به آمریکا گفته بود، اگر جلوی اقدامات منطقه‌ای ایران گرفته نشود، عربستان در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده با ایران وارد جنگ خواهد شد.

آرون دیوید میلر امروز در توئیتر به گفته‌های انور عشقی واکنش نشان داد و نوشت: «با داشتن سومین بودجه بزرگ نظامی دنیا، باز هم سعودی‌ها دلیلی برای رجز خواندن ندارند. اگر حمایت آمریکا نباشد، آنها مانند خانه پوشالی فرو می‌ریزند. ببینید که بدون مداخله آمریکا، بین صدام و کویت چه اتفاقی افتاد.»

تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه

برخی منابع از تحرکات نظامیان آمریکایی در شهر منبج در حومه شمالی حلب به منظور مقابله با ارتش ترکیه خبر دادند.

منابع محلی به خبرگزاری آناتولی اعلام کردند، نیروهای آمریکایی در شهر منبج در حومه شمالی حلب، اقداماتی انجام داده و مواضع و استحکامات خود را به منظور رویارویی احتمالی با ترکیه تقویت کرده اند.

این منابع بیان کردند: در این راستا ۳۰۰ نظامی دیگر به همراه ادوات سنگی و نفربر به منطقه حائل میان شهر منبج و منطقه تحت کنترل گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه مورد حمایت ترکیه در حومه شمال شرقی حلب اعزام شده اند.

به گفته این منابع آمریکا از پایگاه نظامی خود در شهرک صرین در حومه شمال شرقی حلب اقدام به تقویت نیروهای خود کرده است.

واکنش تحلیلگر آمریکایی به تهدید مقام سعودی علیه ایران/تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه/ تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب

این در حالی است که قبلا «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از تصمیم کشورش برای اعزام نیروی نظامی به خاک سوریه خبر داد.

بنابراین، وی در دیدار با گروهی از سران کردهای سوریه به آن‌ها اعلام کرده، پاریس برای مقابله با پیشروی نیروهای ترکیه، به منبج نیرو اعزام می‌کند.

تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب

جاسم محمد جعفر از نمایندگان پارلمان عراق از تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب خبر داد.

وی طی سخنانی از تلاش عراق و برخی کشورهای عربی برای عضویت دوباره سوریه در اتحادیه عرب پرده برداشت.

این نماینده پارلمان عراق افزود: عراق، مصر، الجزایر، تونس از بازگشت سوریه به حالت طبیعی خود و عضویت دوباره آن در اتحادیه عرب به شدت حمایت می کنند.

واکنش تحلیلگر آمریکایی به تهدید مقام سعودی علیه ایران/تحرکات نظامیان آمریکایی در منبج برای رویارویی با ارتش ترکیه/ تلاش برخی کشورهای عربی برای عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب

جاسم محمد جعفر گفت: مصر مهم ترین بازیگر در این عرصه و متحد قدرتمند روسیه است و از نظر اداری، بر اتحادیه عرب سیطره دارد.

عبدالباری عطوان، نویسنده برجسته جهان عرب اخیرا طی مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرد و نوشت: اجلاس آتی اتحادیه عرب، تقریباً دو هفته دیگر در ریاض برگزار خواهد شد، چه‌بسا بازتاب‌دهنده استراتژی جدید خواهد بود؛ چه از طریق دعوت از کشور سوریه برای مشارکت در آن ــ که این احتمال ضعیف است ــ و چه صدور توصیه‌هایی برای برداشتن هرگونه محدودیت، یا محافظه‌کاری در زمینه بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب به دمشق، که این امر نیز مستلزم موافقت رسمی سوریه و یا کاهش شدت تندی لحن‌ها علیه سوریه در مقایسه با بیانیه‌های پایانی نشست‌های سابق این اتحادیه است؛ گزینه‌ای که احتمالش به‌عنوان یک مقدمه، قوی است.

طرح ترکیه برای ساخت پایگاه های نظامی در اقلیم کردستان عراق

منابع کُرد با اشاره به پیشروی ارتش ترکیه به اراضی اقلیم کردستان عراق تا عمق ۱۷ کیلومتر، اعلام کردند، آنکارا به دنبال ایجاد پایگاه های نظامی در منطقه است.

به گزارش رووداو، منابع کُرد با اشاره به پیشروی ارتش ترکیه به اراضی اقلیم کردستان عراق تا عمق ۱۷ کیلومتر اعلام کردند که آنکارا به دنبال ایجاد پایگاه های نظامی در منطقه است.

به گفته این منابع، ترکیه در کوه «کتکین» قصد دارد پایگاه نظامی ایجاد کند و از سه روز قبل در حال صاف و هموار کردن مسیر برای رسیدن به این کوه و مناطق مجاور آن است.

این منابع اعلام کردند، نظامیان ترکیه از محلی‌ها تقاضای غذا کرده و تأکید نمودند به اهالی کاری ندارند.

قبلا کرمانج عزت فرماندار منطقه سوران گفته بود، نیروهای ترکیه در منطقه پیشروی کرده اند.

رسانه های ترکیه نیز از عزم آنکارا برای احداث سه پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق خبر داده بودند.

ارسال ۳۰ میلیون یورو سلاح به کردستان عراق توسط آلمان

دولت آلمان مجوز ارسال سلاح به ارزش 60 میلیون یورو به عراق را در دو سال گذشته صادر کرده است. تقریبا نیمی از این سلاح‌ها به مناطق کردنشین صادر شده است.

براساس گزارش وزارت خارجه آلمان، دولت این کشور در دو سال گذشته مجوز ارسال تقریبا 60 میلیون یورو سلاح به عراق را صادر کرده است.

تقریبا نیمی از مجوزها مربوط به ارسال سلاح به مناطق کردنشین بوده است. در سال 2017 میلادی مجوز صدور سلاح به ارزش 17 میلیون یورو برای تمام عراق صادر شده است.

آمار ارائه شده از سوی وزارت خارجه بر مبنای سؤال و بازخواست رسمی مطرح از سوی فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس آلمان (بوندس تاگ) از دولت این کشور بوده است.

«سویم داغدلم»، رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس آلمان «صدور مجوز فروش سلاح به مناطق جنگی از سوی دولت آلمان را غیر قابل قبول» خواند و گفت: «دولت آلمان نمی‌تواند جایگاه نهایی این سلاح‌ها را کنترل یا تعیین کند.»

داغدلم افزود: «هیچ ضمانتی وجود ندارد که نیروهای کرد و دولت مرکزی عراق از این سلاح‌ها علیه یکدیگر استفاده نکنند».

به گفته رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در مجلس «دولت نه‌ تنها قرارهای خود مبنی بر محدودکردن صادرات سلاح را زیر پا گذاشته»، بلکه «قوانین آلمان را هم نقض کرده است.»

اتهام‌زنی تازه وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

در ادامه اظهارنظرهای اخیر ضد ایرانی مقام‌های انگلیسی، امروز یکشنبه وزیر دفاع این کشور درباره برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران ادعاهایی مطرح کرد.

دولت انگلیس در سند بازبینی امنیت ملی این کشور که نهم فروردین انتشار آن رسانه‌ای شد، فعالیت‌های ایران در غرب آسیا را «ثبات‌زدا» توصیف و تهران را به مخاصمه‌جویی متهم کرد.

در این سند، فعالیت‌های ایران روسیه، ایران و کره شمالی تهدیدآمیز تلقی شده و در دسته‌بندی «تهدیدات دولت‌پایه» قرار گرفته که می‌تواند «نظم قانون‌محور بین‌المللی» را تضعیف کرده و ایجاد «اجماع و مقابله با تهدیدات جهانی» را دشوار کند.

به گزارش روزنامه «اکسپرس»، وزیر دفاع انگلیس امروز یکشنبه اظهارات تازه‌ای مطرح و اتهام‌های حاضر در این سند علیه روسیه و ایران را تکرار کرد.

وزیر دفاع انگلیس در بخش مربوط به ایران مدعی شد: «حضورنظامی نیابتی ایران در عراق، سوریه و یمن و جاه‌طلبی‌های اتمی آن برای همگان شناخته شده است».

«گاوین ویلیامسون» در بخش روسیه با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور این کشور گفت: «پوتین در حال سرمایه‌گذاری روی موشک‌های برد بلند است و به سیستم‌های اتمی افتخار کرده و مشغول به عملیات سایبری مخرب است».

او با بیان اینکه «ما باید با تهدیدات دولت‌پایه مقابله کنیم و به بی ثباتی جهانی روزافزون واکنش نشان دهیم»، اتهام‌زنی‌های قبلی مقام‌های لندن علیه روسیه، چین، کره شمالی و ایران را تکرار کرد.

از نظر این مقام ارشد انگلیسی، چین در تلاش برای «کسب موقعیت ابرقدرتی» در جهان است.

نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره تحولات غزه

به گزارش معا، منابع فلسطینی اعلام کردند که اتحادیه عرب نشستی درباره تحولات غزه که به شهادت ۱۶ فلسطینی و زخمی شدن بیش از هزار تن دیگر به دست نظامیان رژیم صهیونیستی انجامید، نشست برگزار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این نشست به درخواست فلسطین که خواستار موضع محکم کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی شده است، برگزار خواهد شد.

این نشست بر حمایت کامل از حقوق ملت فلسطین که در رأس آن تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت است، تأکید خواهد کرد.

این در حالی است که قبلا شورای امنیت نیز درباره غزه نشستی برگزار کرده بود. شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تحولات غزه جلسه اضطراری تشکیل داده بود، موفق نشد تا بیانیه ای در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه شهروندان فلسطینی صادر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۷
همیشه خاورمیانه بخاطر موقعیت جغرافیایی خاص و منابع طبیعی و زیرزمینی خود محل حضور و مناقشه افکنی قدرتها بوده و دولتهای حاکم در ان یا وابسته و سرسپرده و یا درگیر جنگ گردیده اند تا ثبات مانع از حضور و بهره برداری ابرقدرتها نگردد.در این میان اقتصاد قوی و اتحاد و اعتماد میان ملت و دولتهاست که عامل بقا و پایداری و مانایی یک ملت می گردد که الحمدلله ما نداریم.مسولان وعده ای میدن ولی کار خودشونو می کنن و مردم هم بی اعتماد به اونا و نگران از اینده از جیب هم برمیدارن بلکه نگرانیشون از اینده کمتر بشه.کلا به قهقرا داریم می ریم با اینکه همه میدونیم چه خبره.البته مردم همراه و تابع سیاستها و تدابیر درست و صحیحی هستن که خود مسئولین ابتدا بهش به واقع عمل کنن نه اینکه بیان تلگرام رو فیلتر کنن که کسی مثلا نفهمه چه خبره...
با سلام خدمت هموطنان در اين فكر بودم كه شركت دانك فنك ماشينش را ايران خودرو قراردارد مي بنده و توليد مي كنه موشك بالستيكش رو عربستان قرارداد مي بنده و خريداري مي كنه و به رخ ما مي كشه سياسيون و نظاميان ما كجا هستند با اين وضعيت خدا به دادمون برسه
جلسه اتحادیه عرب در نهایت به محکوم کردن ایران ختم میشه و جزایر ایرانی
عربستان نوکر ذلیل و حلقه به گوش آمریکاست
آمریکای بدبخت نوکر و حلقه به گوش اسراییل
نتیجه معلومه
احتمالا از اسراییل خواهش می کنند و عرض ادب و ارادات
اردوغان سیاستمداری چند رنگ ومترصد فرصت است برخلاف مسولین ما.... اردوغان به محض باز شدن روزنه جدید وارد میشود وبه مجرد برخورد با سنگ سخت برمیگردد در ضمن آمریکا هرگز با ترکیه وارد جنگ نمیشود بلکه کنار می آید اینها هردو پیمان مشترک نظامی دارند اصولا یک طرف جنگها همیشه آدم دیکتاتور ویا احمقی بوده است
من پنجاه ودوسال دارم جوان دوره جنگ هستم واقعابرای من وامثال من شنیدن این گنده گویی هاورجزخوانی های سعودی ها غیرقابل تحمله امیدوارم سیستم دیپلماسی ازاین وضعیت مداراومسامحه خارج شده واقتدارواقعی ایرانی هارابه نمایش بگذارد وپاسخ دندانشکنی به اینگونه تهدیدات بدهدتاهر بینوایی به خودش اجازه تهدیدکشورمان راندهد الان وقت نمایش پرتعدادکلیپ حمله موشکی ایران به منابع تجاری نظامی ونفتی سعودیهاست
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
به جوانى نسل جديد هم رحم نمى كنيد امثال شما. فكر كرديد اگر ايران عربستان را بزند چه بر سر ايران مى آيد؟ سياست مهار متقابل تا جايى كاربرد دارد كه مانع حمله طرفين به هم شود. در صورت حمله يك طرف به طرف ديگر نتيجه جيزى است به نام: نابودى دو جانبه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
شما جنگت را رفتی گویا میخواهی ما را بدبخت کنی
غلطهای زیادی ! تازمانیکه سیاست مدارا راکنارنگذاریم وپاسخ قاطع ودندانشکن ندهیم هر بی سروپایی به خودش جرات تهدیدمارامیدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
تنها راه حل بعضیها تحریم حج واجبه. فقط من نمیدونم چرا برای تحریم مسافرت به دبی نظریه ای ندارن!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
یک سفارت هم شما بگیرید تا مدارا کرده باشید
یعنی موشک غیر هسته ای توانایی نابودی شهری به وسعت تهران را دارد؟حتی 4 عدد / فکر نمیکنم هیچ موشک غیر هسته ای حتی در تعداد زیاد این قدرت را داشته باشد .... لطفا مقاله ای دقیق در خصوص قدرت تخریب و شعاع تخریب موشک ها درج نمایید.... با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
يه زلزله نصفه نيمه تهران رو دو سه روز تعطيل كرد، ترس از جنگ چه كار خواهد مرد؟ براى مردم گرفتار ايران نسخه نپيجيد لطفاً
اصلا ابهت سرباز آمریکایی یه چیز دیگس همشونم بدنسازن یلی هستن واسه خودشون
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
یل بودن به هیکل نیس در مقابل نظامی های ایدان که گرفتنشون چند بار خودشون خیس کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
مخصوصا وقتی توی قایقشون دستاشون رو گذاشتن پشت سرشون.
گریه کردنشون که دیگه آخر ابهتشونه
این آقای اردوغان دست کمی از نتانیاهو ندارد، این یکی فلسطینیان را میکشد و آن یکی کرد ها را! این یکی خاک فلسطین را ضمیمه خاک خود میکند و آن یکی خاک سوریه بی صاحب مانده را!
من نمیدونم تابناک شما چرا اینقدر طرفدار اردوغان و ترکیه اردوغانی هستید. اگر روزی خدای نکرده ایران ضعیف و نا امن بشه همین اردوغان به بهانه سرکوب نفوذ پ ک ک در ایران آشفته شهرهای مرزی ما را تصرف و ضمیمه خاک خودش میکنه هم چنانکه در دوران عثمانی چشم طمع به خاک ما را داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
از کی پژاک وپ.ک.ک اومده ایجا یارگیری میکنه واس خودش
توجه توجه
علامتی که میشنوید
یعنی وهابی ملخ خور ما را تهدید موشکی کرد
دیپلماسی التماسی دولت روحانی کاری با عزت ایران کرد که عربستان پیزوری هم ما را تهدید میکند
متاسفم که ۹۲ به او رای دادم
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
متاسفم كه شما جايگاه كنونى و انزواى سياسى ايران رو نتيجه كار دولت جهار سال گذشته مى دونى! اين رو هم بدون كه لاف زدن عربستان به پشتوانه قراردادهاى دفاعى و نظامى محكم با ابرقدرتها و انباشته عظيم ارزى هست. دولت روحانى كدوم يكى از اينها رو در احتيار داشته؟
خردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
نتيجه حرف شما اينه كه اگر به كسى غير از روحانى راى داده بوديم، الان جواب محكمى به عربستان مى داد و ميزد داغونش مى كردو بعد هم جنگ مى شد! نه؟ خدا رو شكر كه روحانى رييس جمهور شد نه كانديداى دلخواه شماها!
فكركن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
اونى كه امثال تو بهش مى گيد ديپلماسى التماسى وما بهش مى گيم ديپلماسى تعاملكرا و محتاطانه، دليلش اينه كه اين كشور نه پول جنگيدن رو داره نه اعتماد بين دولت و ملت در وضع خوبيه. شب خوش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
متاسفانه دیگه تاسف خوردن فایده ای نداره. باید این ذلت رو حداقل تا 1400 تحمل کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
هیهات من الذله
سلام خدمت دوستاني كه از جنك و تقابل با كشورهاي ديكر صحبت مي كنند بايد عرض كنم قربان بيروزي فقط كه با جنك بدست نمي ايد يادتون باشه كه تعدادي بمب توي تهران خورد جنك 8 ساله تمام شد هيج كس توي تهران هواسش به دزفول نبود كه روزي حداقل جند بمب توش مي خورد بعضي از همين افراد هموطن ما مي رفتند ماشين توي خيابان هاي دزفول بارك مي كردند كه بمب بخوره و مدعي ماشين نو از بيمه يا ايران خودرو باشن كه دستاشون رو شد من با 50 سال سن و دو مرتبه اي كه در زمان جنك جبهه رفتم بايد به دوستان بفرمايم قربان جنك شايد نعمت هايي داشته باشد ولي نعمت هاي ان بيشتر براي سياسيون هست نه انهايي كه در جبهه مي جنكند به وضع جانبازان بعد از جنك توجه كنيد اكثرا مخارج زندكي و تحصيل بجه هاشون را ندارند كسي از انها خبري دارد دلم ميخواد از رييس بنياد شهيد سوال كنند جند تا قطع نخاع داريد حتما ميكه 40 سال از جنك كذشته هنوز قطع نخاعي زنده هم داريم ان زماني كه مديران مملكت يا فرزند برخی شهيد ان انقلاب كت و شلوارش از azara يا هاكوبيان ميخره درد مردم مني جند جنك جز بدبختي براي من و شما جيز ديكري ندارد بكذاريد وليعهد عربستان هر جه ميخواهد بكويد ما بايد سطح علمي و اقتصادي كشور را بالا ببريم انرزي بايد انجا كذاشته شود اثير سياست نشويد البته توجه داشته باشيد افراد سود جو از جنك بدشان نمي ايد بايد شنونده عاقل باشد.
باز هم برین حج تا پول خودمون رو بده سلاح و مارو تهدید بکنن
یمن هفته گذشته 4 تا موشک به عربستان زد
ولی 6 موشک توی عربستان فرود امد

لطفا محمد بن سلمان چاسخ دهد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار