بازدید 4227

جزییات توافق ارتش سوریه و جیش الاسلام در «دوما»

بر اساس توافق انجام شده با جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق، تروریستها جیش الاسلام از دوما به جرابلس می روند و سلاح سنگین و میان برد خود را تحویل ارتش سوریه می دهند.
کد خبر: ۷۸۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 02 April 2018

منابع سوری به جزییات توافق میان ارتش سوریه و جیش الاسلام برای خروج تروریستها از دوما پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سانا گزارش داد: بر اساس توافق انجام شده با جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق، تروریستها جیش الاسلام از دوما به جرابلس می روند و سلاح سنگین و میان برد خود را تحویل ارتش سوریه می دهند.

طبق این توافق؛ همه ربوده شدگان نظامی و غیرنظامی به علاوه اجساد کشته شدگان تحویل داده می شوند.

خبرنگار المیادین از آغاز خروج تروریستها از شهر دوما به موجب توافق با روسها از طریق گذرگاه الوافدین خبر داد.

سانا نیز با اشاره به آغاز خروج تروریستها از شهر دوما به سوی ادلب اعلام کرد: طی ساعات آتی غوطه شرقی دمشق به عنوان منطقه امن و خالی از تروریستها اعلام خواهد شد.

خبرگزاری سوریه با اشاره به خروج تروریستها از شهرک های جوبر، عربین، زملکا و عین ترما در غوطه شرقی دمشق آنرا به مثابه گام اساسی برای پاکسازی کامل غوطه شرقی از لوث تروریستها دانست.

یک منبع سوی نیز اعلام کرد: ۶۰ اتوبوس برای انتقال افراد مسلح فیلق الرحمن و خانواده های آنها از دوما از غوطه شرقی به ادلب آماده شده است. بر اساس توافق به عمل آمده، ابتدا افراد مسلح وابسته به فیلق الرحمن به همراه خانواده های خود خارج می شوند و در ادامه افراد مسلح وابسته به جیش الاسلام و خانواده های آنها از دوما می روند. در ابتدا زنان و کودکان و سالخوردگان و سپس افراد مسلح خارج می شوند.

قبلا الجزیره گزارش داد: شب گذشته درباره خروج زخمی شدگان از شهر دوما در غوطه شرقی توافق شده است و همزمان گفتگوها برای سرنوشت این شهر ادامه دارد.

بر اساس این گزارش؛ درباره خروج زخمی شدگان و ادامه آتش بس در دوما که جیش الاسلام بر آن مسلط است، توافق شده است.

شایان ذکر است که دوما آخرین منطقه ای که تروریستها در غوطه شرقی بر آن مسلط هستند و احرار الشام از حرستا و فیلق الرحمن از عربین، زملکا، عین ترما و جوبر خارج شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل