بازدید 4819
گزارش

فدراسیون ایران، درآمدباشگاه‌ها ازهربازیکن جام جهانی را نصف کرد؟

سهم حداقلی تیم ها ۲۳۵۰۰۰ دلار به ازای هر بازیکن می‌شود که نزدیک به دو برابر آن مبلغی است که فدراسیون اعلام کرده است اما این همه ماجرا نیست...
کد خبر: ۷۸۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 01 April 2018

طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال هر بازیکن که در فهرست تیم ملی برای جام جهانی روسیه باشد، به ازای هر روز 8530دلار و تا پایان مرحله گروهی 130 هزار دلار برای باشگاه خود درآمد ایجاد می‌کند. اما داستان چیز دیگری‌ست.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق یافته های رسانه های داخلی ایران، روز ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۷، فیفا میزان و نحوه محاسبات پرداختی ها را رسما به همه فدراسیون ها ابلاغ کرده است. فیفا توضیح داده که برای جام جهانی روسیه، مبلغ ۲۰۹ میلیون دلار جهت تقسیم بین باشگاه‌هایی که بازیکنانشان را در اختیار تیم های ملی گذاشته‌اند، اختصاص داده است.
تنها رقمی که در خبر سایت فدراسیون فوتبال ایران درست درج شده، 8530 دلاری است که به ازای هر روز حضور بازیکن در اردو به باشگاهش تعلق می‌گیرد. اما فدراسیون توضیح نداده که تعداد این روزها از دو هفته قبل از افتتاحیه لغایت یک روز بعد از آخرین بازی هر تیم ملی محاسبه می‌شود. یعنی ۲۴۵۰۰ روز برای مجموعه ۳۲ تیم حاضر و حدود ۲۸ روز برای هر تیمی که قادر به صعود از مرحله گروهی نشود. بنابراین سهم حداقلی تیم ها ۲۳۵۰۰۰ دلار به ازای هر بازیکن می‌شود که نزدیک به دو برابر آن مبلغی است که فدراسیون اعلام کرده است. اما این همه ماجرا نیست.

مبنای محاسبات فیفا وضعیت اشتغال دو سال گذشته بازیکن است و به عنوان مثال اگر بازیکنی که نامش در فهرست نهایی ثبت شده، تابستان گذشته از باشگاهی به باشگاه دیگر نقل مکان کرده باشد هر دو باشگاه از این حضور سود می برند و باید به نسبت روزهای تحت قرارداد، مبالغ پرداختی را بین خود تقسیم کنند.
بدین ترتیب این موارد شامل بازیکنانی چون رامین رضائیان، کاوه رضایی یا مهدی طارمی هم می‌شود و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این حق را دارند که برای بودجه فصل آینده خود روی این دریافتی‌ها حساب باز کنند.

فدراسیون ایران، درآمدباشگاه‌ها ازهربازیکن جام جهانی را نصف کرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل