بازدید 7045

افزایش میزان مالکیت سهام سرمایه گذاران خارجی در شرکت ملی نفت قطر

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی شرکت نفت قطر (قطر پترولیوم) که مالکیت آن در دست دولت این کشور است، با برداشته شدن محدودیت های قبلی در خصوص میزان مجاز مالکیت سهام توسط شرکت های خارجی این شرکت ها از این پس می توانند تا ۴۹ درصد از سهام سه شرکت تابعه ی شرکت نفت قطر را در بازار بورس این کشور خریداری کنند. 
کد خبر: ۷۸۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 01 April 2018

افزایش میزان مالکیت سهام سرمایه گذاران خارجی در شرکت ملی نفت قطربر اساس گزارش های رسمی منتشر شده از سوی شرکت نفت قطر (قطر پترولیوم) که مالکیت آن در دست دولت این کشور است، با برداشته شدن محدودیت های قبلی در خصوص میزان مجاز مالکیت سهام توسط شرکت های خارجی این شرکت ها از این پس می توانند تا ۴۹ درصد از سهام سه شرکت تابعه ی شرکت نفت قطر را در بازار بورس این کشور خریداری کنند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، در اعلامیه ای که شرکت نفت قطر منتشر کرده اشاره شده است که محدودیت مالکیت صاحبان سهام خارجی به ترتیب برای شرکت برق و آب قطر ۱ درصد، و برای شرکت های خدمات بین المللی خلیج و همچنین شرکت پتروشیمی مسیعید ۲ درصد افزایش یافته است. 

افزایش میزان مالکیت سهام سرمایه گذاران خارجی در شرکت ملی نفت قطر

افزون بر این، اعلامیه ی شرکت نفت قطر بر این نکته تاکید کرده است که شرکت های تابعه ی نامبرده تمامی اقدامات لازم برای تایید (روند اداری) افزایش میزان سهام خارجی به ۴۹ درصد را در هفته های آتی انجام خواهند داد. 

در این خصوص، سعد شریده الکعبی مدیر عامل قطر پترولیوم اذعان کرده است که '' معتقد هستیم که این تصمیم به بازار بورس قطر قدرت بیشتری خواهد بخشید و در توسعه ی آن برای تبدیل شدن به یک مرکز مالی منطقه ای پیشرو و همچنین (نوعی) مقصد مالی برای سرمایه گذاری مالی داخلی و بین المللی سهم خود را ایفا خواهد کرد''. 

این در حالی است که الکعبی به این نکته اشاره نکرده است که محدودیت کنونی مالکیت خارجی سهام شرکت قطر پترولیوم چه مقدار است اما از سویی دیگر یکی از مقامات بازار بورس قطر اذعان کرده است که این محدودیت برای بیشتر شرکت هایی که در بازار بورس کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس سهامشان به عرضه گذاشته شده ۲۵ درصد بوده است. لازم به ذکر است که شرکت صنایع قطر (Industries Qatar) نیز پیش از این با توجه به سیاست های قطر پترولیوم میزان محدودیت مالکیت سهام خارجی را از ۲۵ به ۴۹ درصد افزایش داده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار