بازدید 3589

آخرین فرصت ثبت نام در جشنواره قرآن و عترت

کد خبر: ۷۸۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 01 April 2018

فرصت ثبت نام در مسابقات بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ۳۱ فروردین ماه سال ۹۷ پایان می پذیرد.

به گزارش مهر، ثبت نام برای مسابقات بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به صورت اینترنتی در ماه پایانی سال ۹۶ آغاز شد و دانشجویان، اساتید و کارکنان تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۹۷ فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی: http://quran.behdasht.gov.ir در این مسابقات شرکت کنند.

این دوره از مسابقات در رشته های متنوع شامل بخش های آوایی (حفظ، قرائت، اذان، دعا و مناجات خوانی، تواشیح، آیین سخنوری و ترجمه خوانی)، کتبی (معارف قرآنی و سیره معصومین(ع))، پژوهشی، فناوری اطلاعات، هنری و ادبی برگزار می شود.

مسابقات مذکور شامل مراحل دانشگاهی و کشوری برای کارکنان و اساتید و علاوه بر آن شامل مرحله ملی برای دانشجویان و اساتید است.

در این مسابقات به کارکنان در مسابقات بخش کتبی (معارف قرآنی و سیره معصومین(ع))، امتیاز لازم (۶۰ درصد و بالاتر) را کسب کنند، امتیاز ضمن خدمت و به اعضای هیات علمی که در رشته های مختلف حائز رتبه اول تا سوم دانشگاهی و کشوری طبق آیین نامه مسابقات شوند از ۱ تا ۲ امتیاز ارتقاء اهداء خواهد شد.

همچنین به نفرات برتر در مراحل مختلف مسابقات در مرحله دانشگاهی جوایز ارزنده ای شامل: تا ۴۰ کمک هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس هر یک به مبلغ دو میلیون ریال (ویژه حائزین ۶۵ درصد امتیاز در هر یک از رشته های آوایی، معارف قرآنی و سیره معصومین(ع)، پژوهشی)، نمره تشویقی در یکی از دروس معارف (ویژه حائزین ۸۰ درصد امتیاز در هر یک از رشته های پژوهشی، معارف قرآنی وسیره معصومین(ع)) اعطا می شود.

همچنین امتیاز فرهنگی جشنواره انتخاب دانشجوی نمونه (ویژه حائزین ۶۰ درصد امتیاز در هر یک از رشته های جشنواره)، تخفیفات رفاهی به دانشجویان (ویژه حائزین رتبه های چهارم و پنجم در مراحل دانشگاهی،کشوری و ملی) و کارت هدیه اعتباری تا مبلغ هشت میلیون ریال (حائزین رتبه های اول تا سوم در مراحل دانشگاهی،کشوری و ملی مشروط بر کسب ۷۰ درصد امتیاز مربوطه) اهداء می شود.

بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت (علیهم السلام) شامل ۶ بخش و ۴۳ رشته است.

بخش آوایی: شامل ۱۵ رشته: قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه خوانی، حفظ سوره واقعه با ترجمه، حفظ ۱ جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح.

بخش معارف قرآنی: شامل ۹ رشته : آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی قرآنی.

بخش پژوهشی: شامل ۴ رشته: مقاله نویسی، تألیف کتاب، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب.

بخش فناوری: شامل ۲ رشته: تولید اپلیکیشن و ربات، کانال های مجازی قرآنی.

بخش ادبی: شامل ۴ رشته: شعر (نو – کلاسیک)، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی.

بخش هنری: شامل ۹ رشته: خوشنویسی (نستعلیق – شکسته نستعلیق – نسخ - ثلث)، نقاشی (نقاشی خط، نقاشی دستی)، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرّق و منبّت، طراحی پوستر، نمایش (تئاتر صحنه)، پی نما (کمیک استریپ).

مرحله دانشگاهی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۷ برگزار می شود.

آثار بخش های غیر حضوری جشنواره مرداد ماه ۹۷ جمع آوری می شود و مرحله سراسری بخش کتبی نیز در مرداد ماه برگزار خواهد شد. مرحله سراسری بخش آوایی مهر ماه ۹۷ انجام می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل