بازدید 3448

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها خلاف منشور حقوق شهروندی است

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با بیان اینکه حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی‌شان است، از مردانه بودن فضاهای شهری، ورزشی و تفریحی انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۸۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 01 April 2018

عبدالکریم حسین‌زاده نسبت به ادامه ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی‌شان است و اگر اکنون گروهی از مردان مدعی هستند که امکان حضور زنان در ورزشگاها وجود ندارد ناشی از ضعف در خود آن‌ها است که نتوانسته‌اند شرایط فرهنگی را به گونه‌ای پیش ببرند که اکنون زنان از حق طبیعی خود محروم نشوند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضاهای شهری و جمعی ایران بیشتر مردانه است و انسان‌‌ها با هر جنسیت و رده سنی نمی‌توانند در آن احساس امنیت و آرامش کنند، ادامه داد: به عنوان مثال نباید ورزشگاه‌ها به شکل خاص و مشخصی باشد بلکه باید فضاها را طوری تعبیه کرد که کودکان و نوجوانان و افراد مسن نیز در آن احساس امنیت کنند و به یقین زنان نیز این این موضوع مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: باید مطالبات اجتماعی زنان را هرچند می‌تواند از نظر بسیاری از افراد مطالبات حائز اهمیتی نباشد جدی گرفت تا در زمانی دیگر در قالب عقده‌ها و حقارت‌های اجتماعی سر باز نکنند.

حسین‌زاده با تاکید بر اینکه ادامه این شرایط عواقب جهانی بسیاری برای ورزش ایران به ویژه فوتبال به دنبال خواهد داشت و این مسئله در زمان سفر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران نمایان شد، اظهارکرد: وجود نشاط سالم در بین خانواده‌ها یک مسئله اساسی، ضروری و لاینفک برای زندگی شهری امروز جامعه است و با توجه به اینکه ما جزء کشورهای غیرخوشحال دنیا هستیم نیاز به وجود چنین فضاهایی حس می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اینکه مردم پس از تلاش‌های روزانه بخواهند در کنار خانواده‌های خود از یک فضای نشاط‌انگیز بهره‌ببرند، حق آن‌ها است و باید حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها آزاد شود چراکه با این حضور مسائل و معضلات پیچیده فرهنگی در ورزشگاه‌ها به راحتی قابل حل خواهد بود.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره در قوانین کشور از برابری حقوق زن و مرد گفته شده است و ممنوعیت ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها بر خلاف منشور حقوق شهروندی است، اضافه کرد: اینکه به دلیل رفتار نامناسب آقایان، خانم‌ها از رفتن به استادیوم محروم شوند قابل قبول نیست و در این زمینه مردان ایرانی نیز باید اعتراض خود را بیان کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر