بازدید 3295

بستن تلگرام در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح نشده

کد خبر: ۷۸۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 31 March 2018
رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن تلگرام گفت که نمی‌شود با نقض حقوق بشر امنیت پایدار برای کشور ایجاد کرد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حق ارتباطات برای مردم یک ضرورت زندگی امروزی است که در ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز با عنوان آزادی بیان و اعتقادات و ارتباطات فرامرزی بین مردم به عنوان یک حق مسلم بشر به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در کشور ما از یک طرف آسیب‌های ناشی از فضاهای سایبری و ارتباطاتی غیربومی وجود دارد اما نباید برای رفع این نگرانی‌ها حق مسلم مردم در داشتن ارتباطات را نادیده گرفت. نمی‌شود با نقض حقوق بشر و مسدود کردن وسایل ارتباطی گوناگون و نادیده گرفتن حق ارتباط که حق ذاتی انسان امروز است به امنیت پایدار دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: امنیت پایدار زمانی محقق می‌شود که مردم احساس آزادی، امنیت روانی و برخورداری از حقوق اولیه‌شان را داشته باشند. قطعا با نقض حقوق بشر نمی‌شود به امنیت رسید.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس با بیان این‌که «در قوانین داخلی حق آزادی بیان و آزادی ارتباطات به رسمیت شناخته شده است» تصریح کرد: مسئولین درباره مسدود کردن و محدود کردن فضای مجازی به دقت عمل کنند، به گونه‌ای که از ایجاد تشویش برای مردم و از بین رفتن حقوق آن‌ها جلوگیری شود؛ چراکه در غیر اینصورت نه تنها امنیت ایجاد نمی‌شود بلکه این موضوع به عامل ضد امنیتی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که خبر رسمی از نهادهای رسمی در مورد بسته شدن تلگرام اعلام نشده یادآور شد: در جلسه غیرعلنی مجلس که پیش از سال جدید برگزار شد نیز درباره آسیب‌های سیستم‌های غیربومی صحبت و بر ضرورت جایگزین کردن سیستم‌های بومی تاکید شد اما از بستن یک نرم‌افزار خاص یا اعلام یک زمان خاص در این زمینه چیزی گفته نشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان