بازدید 2374

کارآفرینی باید در دانشگاه نقش محوری داشته باشد

کد خبر: ۷۸۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 31 March 2018

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اهمیت کارآفرینی در دانشگاه گفت: این روش باید نقش محوری در میان دانشگاهیان ایفا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: خوشبختانه اساتید دانشگاه‌های کشور از پتانسیل بالایی در کارآفرینی برخوردار هستند و این کار هم سال‌هاست که در کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: قطعا این روش باید در برنامه های درسی دانشجویان تعبیه شود به طوری که کارآفرینی را میان دانشجویان را به وضوح ببینیم که این مهم نیاز به بازنگری کاملی دارد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهارکرد: خوشبختانه این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه‌ها به دنبال کارآفرینی است و یکی از اهداف مهم ما هم خلاقیت افراد و رویکرد کاربردی آنان در دانشگاه‌ها است.

معتمدی بیان کرد: کارآفرینی از منابع مهم و پایان ناپذیر جوامع بشری است؛ منبعی که به خلاقیت انسانها بر می گردد و این امر در دانشگاه ها امکان پذیرتر است.

کارآفرینی دانشگاهیان در اقتصاد کشور نقش اساسی دارد

وی افزود: کارآفرینی در دانشگاه نقشی اساسی در اقتصاد هر کشوری دارد، به همین دلیل باید با آزمون‌های مختلف سطح کارآفرینی دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

معتمدی تصریح کرد: کارآفرینی باید در دانشگاه نقش محوری داشته باشد و در همه پیوندها و لایه‌های آن پیاده‌سازی شود؛ هر دانشگاه باید بر اساس توانایی و محیط پیرامونی خود مدل کارآفرینی ویژه خود را ارائه دهد.

وی یادآورشد: کارآفرینان به علت قابلیت اشتغال‌زایی که دارند، به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کنندهمچنین نوآوری که در یک فعالیت اقتصادی توسط خود فرد ایجاد می‌شود منجر به ایجاد اشتغال در جامعه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل